A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » Boxer (2014)

Boxer 2,2 diesel 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szégyen

Szöveges ítélet

Hát hol is kezdjem:

Első munkahelyemen Iveco Daily teherautónk volt. Lehet szidni, olasz, hétfői gyártású.
(http://nepitelet.hu/autok/iveco/daily_1999/a_csalfa_latin/)
Azért rá esett a választás, mert ilyen belmagassággal akkor ez volt elérhető.
Nem mindig problémamentesen, de tette a dolgát, rövid távú városi harcos volt, rendszerint terheletlenül pattogott az úton, ez rányomta bélyegét az autóra, futóművét tönkretette.

De légrugós ülése, 2800 ccm-es 140 Le-s motorja volt, komfortosan, dinamikusan, biztonságosan célba értél vele mindig. Mint minden normális teherautó ez is hátul hajtott.
Tehát terhelten növekedett tapadása.

Következő munkahelyemen Ford Connectem volt. Hibamentesen, kényelmesen teltek a hónapok. Sajnos a Peugeot ide is betette a lábát Partner képében.
Röviden pár szóban: kényelmetlen, vezető fülke szűk, görnyedten, összecsukva kínlódsz benne, de legalább elfogadhatóan megy, bár kormol nagyobb gázadásnál nem egész 30.000 km-nél.

Minőségben, kidolgozásban, lemezmunkában messze-messze elmarad a Fordtól. Kényelemben mintha egy betontömböt hasonlítanál össze egy fotellal.

És akkor a jelen. A Boxer.
Ennél a cégnél már a harmadik Boxert kaptam meg.
Az első 90.000 km-el 150 Le-s, a második 120.000 km-el 130 Le körüli és a mostani 30.000 km-es
120 Le-s.
Mindegyik hasonló volt. A 150 Le-s (túl)terhelten is tudta tartani a forgalom ritmusát. Autópályán, emelkedőn is tartotta a 130-at. GPS szerint 170 körül volt a végsebessége.
Ekkor a sebességmérő már majdnem körbetekeredett. Tehát elfogadható volt a menetdinamikája.
A második éppen tudta tartani a pályán a tempót, emelkedőn belassult, egy sávot ki kellett húzódni.

De ez az új 120 Le-s, Euro 5 motorral, ez rettenet. Ha bármely más autóval kigyorsítasz, ahogy az elődjeivel is (turbólyukat nem számolva) a teljes fordulatszám
tartományban (értelmes határokon belül) egyenletesen emelkedő motorhang mellett leadta a teljesítményét.

De ez a papíron 120 göthös beteg ló még egy családi autót sem mozgat meg rendesen, nemhogy egy ilyen batárt. Lenyomod a gázpedált, nem történik semmi, majd elkezd csörömpölni, a fordulatszám emelkedik,
háromszor vált hangszínt a motor, csörög, köhög, mint egy asztmás ló, cserébe nem megy. Autópályára fehajtáskor a többtíz tonnás kamion levillog. Nincs olyan fordulatszám tartomány amikor
elfogadható a dinamikája (üresen sem). 130-at eléred, de tartani nem bírja, csak sík vagy lejtős úton. Egy érdi emelkedő, vagy egy minimális szintkülönbség autópályán és máris a kamion mögött
a külső sávban kínlódsz 90-el.

Minden előzés megfontolandó. Remegő térddel nyomod a padlólemezig a gázpedált, mikor egy Matizt vagy egy ezres Swiftet próbálsz előzni és reménykedsz, hogy a nagyi nehogy most taposson a gázra.

Hogy legyen valami pozitív: jó nagy a raktere. Szerintem ebben a versenyben az első. Merthogy az értékes teret a szerencsétlen sofőrtől veszi el. Relatíve megbízható, mindig elindul, egy-két
kivételtől eltekintve meg is áll.

Kényelme, biztonsága NULLA.
Vezetőfülke szűk, kényelmetlen. Maximum 165-170 cm magas embereknek javasolt. Az utóbbi 100 évben Európában 11 cm-el nőtt az átlagos tesmagasság és ez növekvő tendenciát mutat.
De nem baj, a Pözsó generációról generációra szűkíti az utasteret.

Maximum városi autónak tudom elképzelni. Hosszú távon megnyomorodik benne az ember.
Megtanulja, felveszi az alázatos testtartást. Az ülést beállítod nagyjából.
Emelni, süllyeszteni nem lehet, csak elöre-hátra billengtetve süllyeszteni. Persze rugózása nincs.
Minden úthibát a görnyedt elgörbült gerinced porckorongjai vesznek fel.
Elég hamar megbánod, hogy beültél ebbe a dobozba.

Ha nincs szerencséd (nekem nem volt, lebénult az egyik lábfejem az állandó nyomástól, sérvtől). Porckorongjaid hamar kidurranhatnak.

A szélvédőn nem látsz ki, mert túl lent van. A motorháztetőt nézheted, de a forgalomirányító lámpákat, útjelzőket nem látod, csak ha meghajolsz és kifacsart nyakkal nézel ki a kocsiból.

Egyik kollégám állandó fejfájásra panaszkodott. Ortopédián kiderült a nyaki csigolyái károsodtak. Munkhelyet váltott, több hét rehabilitáció után tudott újra dolgozni. Pedig átlagos magasságú és
nem túlsúlyos. Pocakosabb, vagy vastagabb övet viselő sofőrnek hamar szétemelődik a gerince könnyen kialakul a sérv.

Előző munkahelyemen több gerincműtött kollégám állapota romlott a Partnerek használata miatt.

Ezeknek a guruló dobozoknak az utasfülkéit nem mérnökök tervezik.

Ember valószínűleg még a terveket sem látta. Egy óvodás gyereket ha megbíztak volna a tervezéssel, normálisabb vezetőfülkét sikerült volna tervezni.

Ha méltattak volna az urak egy számítógépes szimulációt lefuttatni, hamar kiderültek volna az alábbi hibák is:

Velem megtörtént utasként is és sofőrként is, hogy egy nagyobb fékezéskor lefejeltem az irattároló jó kemény műnyag tálcát. Szerencsére sapkában voltam, így csak egy lila folt jelezte találkozásunkat.

"A"-oszlopok jó vastagok, kell is, hiszen kell a merevség (a derekadba már beállt). Jó vastagon be van burkolva műanyaggal, nehogy kiláss tőle.

Kitakar egy M41-es Csörgőt is. Nem lenne ez baj, de hogy kinézzél előre kell hajolnod, ekkor viszont lefejeled a tálcát.

Komolyabb ütközésnél, karambolnál tested ostorszerűen csapódik előre még mielőtt megfogna a biztonsági öv. Szétfejeled a tálcát, majd mellkason vág a légzsák.

De nemcsak a fejed miatt kell aggódnod. Én egyszer kirúgtam a térdemmel fékezéskor a slusszkulcsot, a motor leállt.
Ha nincs szerencséd, leállítod egy fékezéskor a motort, kormány és fékrásegítés elmegy, marad a kenyérszervó egy 3,5 tonnás autónál, tehát esélyed sem lesz, hogy megállj, kormányozz.
Ha mégsem állítod le vagy a térded épsége, vagy egy méregdrága slusszkulcs bánja.

Hogy ezt elkerüljük, többször félreteszem a középkonzol mögé a térdem, nehogy kirúgjam a kulcsot.
Ekkor a fékezési reakcióidőm 5-6 másodperccel nő, mert beakad oda is a térdem.

Kuplungot nem lehet normálisan kezelni. Nem fér be a láb a kormány alá. Lábfejjel, mint a balettáncos úgy kuplungolsz.
Eleve nem normális testhelyzetben ülsz. Egy konyhai hokedli alkalmasabb vezetőülésnek, mint ez a lom.
Komolyan elgondolkodtam, hogy inkább beteszek egy zöldséges rekeszt ülés helyett.

Ezek a problémák nemcsak az én promlémáim. Több átlagos testalkatú kollégám panaszkodott.

A kormány lehetetlen szögben áll. Pár kilóméter vezetés után a kezed elkezd izzadni, majd utána zsibbadás terjed szét az ember testében. Szabályosan lehetetlen megfogni a kormányt.

Egy érdekesség, mások okulására is: Egyszer utasként nyújtózkodtam a szűk, nyomorult fülkében.
Mint később kiderült a lábammal megfeszítettem a padlólemezt, és egy kapcsolót átbillentettem melynek
eredményeképpen a szekér vészüzembe kapcsolt, Győrtől Pestig vészvillogóval, csökkentett teljesítménnyel vánszorogtunk.

170 cm magas utasom szintém autópályás nyűglődés közben átbillentette ezt a
vészkapcsolót. Tehát nem a felhasználóban volt a hiba.

Ez a kapcsoló az utasoldalon van a műanyag burkolat alatt. Egy torx kulccsal lebontható a burkolat és visszaállítható a normál üzem.

Olyan finomságokat is meg kell hogy említsek, hogy a pedálrend nem optimális. A lábtér szűk, a pedálok közel vannak egymáshoz. Ilyen lábtér van kb. egy Matizban.

Én egyszerre nyomom a gázt és a féket.

A kormányoszlop csukló csavarjai fékezéskor kanyarodás közben koptatják a jobb cipőm orrát, így azt is tönkre teszi.

És ez nemcsak az én problémám. Ez egy teherautó. Kb. 3500 kg. De ha nem figyelnek meg lehet pakolni 4500-ig (vagy tovább). Amíg nem lesz ellenőrzés, többen meg is teszik. Egy ilyen tömegű autó kényelme
már nem magánügy. Ez közügy. Ezeket az autókat külön képesítés nélkül "B".kategóriás jogosítvánnyal rendelkező sofőrök vezetik rendszerint.

Ha ezek a személyautóhoz szokott sofőrök még kínlódnak is az autóban, mert szűk, kényelmetlen, nem lát ki, nyűglődik, figyelmetlen lesz, ez balesetveszélyes.

És egy ilyen tömegű autó egy vészhelyzetben, balesetben finoman szólva is másképp viselkedik, mint egy 900 kg-os Swift.

Ja. Elsőkerekes. Tehát megpakolva nemhogy nőne a tapadás, mint egy normális teherautónál, hanem elkönnyül a kormányzás, tapadás csökken, menetbiztonság romlik. Nem alkalmas emiatt szervizautónak,
valamint vontatásra sem megfelelő.

Semmi öröm nincs a vezetésében. Ezt az autót nem lehet szeretni. Még szépnek sem szép (oldalról dögkeselyűre hasonlít) Kínlódás, nyűglődés minden kilóméter. Felmondásom egyik indoka ez a lom lesz.
Megutáltam a vezetést. Városi dugózásban görcsöl a lábam, térdem. estére a talpam fáj,derekam görcsöl. Ortopédiára kell járni kezelésre. Gerincferdülést okoz.

Egy rossz autót is lehet szeretni valamiért. Egy szép emlék, nosztalgia, akármi jó tulajdonság. Vannak rossz autók, amit gazdáik rajongással szeretnek, vagy csak elfogadják hibáikkal együtt.
Ezt nem. Egyetlen jó tulajdonsága, hogy olcsóbb, mint a vetélytársak.

Nem véletlen. Egy magára valamit adó futárszolgálat, komoly szervíz, áruszállító nem ezt veszi.

A mai normális, szakképzett munkaerőhiánnyal küzdő világban az alkalmazottak egészsége és biztonsága a legfontosabb. Az egészséges, kipihent munkavállaló (szállító, szerviztechnikus, építő ...)
termelékenysége magasabb mint egy kínlódó, nyűglődő sofőré, aki az autóban fárad el, késve érkezik a címekre a megállások miatt, nem tud az elvégzendő feladatra koncentrálni, majd szépen lassan lerokkan.

Nem hiszem el, hogy 2017-ben, amikor huszonakárhány éve számítógépen terveznek autókat, ilyet piacra lehet dobni és el lehet adni.

És van rá igény. Magyar embernek kell a kínlódás, ha még nem volt eddig elég.

De ugyanez egy Partner, az új Expert (V8 belefér az orrába - Dodge orrú -, de 180 cm-es sofőr nem fér be az utasfülkébe, vicc).

Inkább vedeljék a borukat, meg simogasság a migránsaikat a békazabálók, minthogy autót tervezzenek.
20-30 évvel ezelőtt a franciák élen jártak az autóipari újításokban, dízelmotor fejlesztésben,
autóik kényelmesek voltak, most meg ilyeneket gyártanak. Ezt teszi a liberalizmus.

Egy kérdés: hogy adhat írásba egy autógyártó cég, hogy az első szervíz, olajcsere 48.000 km után szükséges. A régebbi motorok nem, de az új EURO 5 motorok szeretik szürcsölni az olajat,
így lehet utántöltögetni, mint egy 30 éves Ladában. 20 éves Swift nem evett egy decit sem.

30-40 km után meg kell állni nyújtózkodni. Ford Connecttel Budaörs-Miskolc egy seggel megy, kiszállás után kávé és utána lehet dolgozni.

Ugyanez Partnerral, Boxerrel 2-3 megállás, nyujtózás, kínlódás.
Megérkezés után 15-20 perc torna, nyújtózás, kávé, fájdalomcsillapító ,majd munka.

Olcsónak nem olcsó, motorizált doboznak drága. Csak olcsóbb, mint egy Transit, Crafter, Sprinter.

Nem véletlenül.

Képen: Karvalyorrú dögkeselyű, a frissen mosott sz@r

Hibalista

- Sebességváltó - garanciális - Fényszóró állító motor - Ajtózár

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Gablini - Drága, de értik a dolgukat és van önkritikájuk

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2016
Kényelem (1) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 180000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Connect Következő autója? Connect
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot Boxer 2014

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)