Boxer-láz (itt konkrétan a betegségre gondolok)
Szöveges ítélet
Pro: A motorral meg vagyok elégedve. Erős, nyomatékos, megbízható. -15-ben is szépen indul. A fogyasztása a nagy kaszni, és tömeg ellenére nagyon jó, 9 liter körüli. A fékek nagy tömegnél is megfelelőek. Az abroncsok szokatlanul nagyok ebben a kategóriában, ezért jó az autó "kátyútűrése". Az osztott tükrök nagyok, jól látható minden egészen a kerekekig. Magas az ülés, átlátni a forgalmat. Az autó méretei miatt, akár 40-nel is mehetünk, és mégsem dudálnak le az útról.
Kontra: A kaszni itt-ott nyikorog, magam sem tudom, hogy hol. Drágák az alkatrészek. Az első futómű csapnivaló. Nem szállítunk vele nagy súlyokat, eddig talán kétszer-háromszor volt benne egy tonna, különben 100-200 kilókat viszünk vele, kímélő módon használjuk, és ennek ellenére egy 30e km-es teher(!)autónak 100e-ben van az első futóműve. Az összeg a duplája lehetett volna, ha nem javítanak meg annyi hibát garanciálisan. 5,5 miláért azért többet várna az ember. Az abroncsok szokatlanul nagyok ebben a kategóriában, ezért baromi sokba kerülnek. Akkora batár a szélvédő, hogy nem találok hozzá napellenzőt.:)
Szóval nem a legjobb, de ha nézem más furgonok ítéleteit, akkor még jól jártunk ezzel. Úgy látszik, ebben a kategóriában ki kell fogni azokat a példányokat, amiket véletlenül jó alkatrészekből és jól raktak össze. Egy-két korbácsos minőségellenőr kellene a gyárba, pallosjoggal...
Relatíve olcsó volt, de úgy tűnik, ezt később vissza kell fizetni a szervízben.
Hibalista
- -nyelestengely-szimering-garanciális - -az oldalajtónál 20 centivel rövidebb volt a szigetelés, mint kellett volna, és beázott-garanciális - -sebváltógomb letört-garanciális - -az autó tetején lévő védőgumi lejárt-garanciális - -gömbcsukló csere 30e(!) km után, futóműbeállítás-50e, (állítólag az új sem tud többet-ez azért mocsokság) - -a toronycsapágy "elromlott" az első futóműben, ami állítólag nagyon komoly ütéstől szokott megsérülni-ilyet azonban nem kapott; valószínűleg így jött ki a gyárból; a csere 50e, ha nem cserélünk, két új abroncs 80-90 ezerért - -a kézifékbovden 40000 km-nél "elöregedett"; egy gumiharang megrepedt, a víz befolyt, a bovden elrozsdált; cserélni kellett, mert kitisztítani nem lehetett; a csere méréssel, munkadíjjal 40e Ft; - a 20 éves Ladánkkal soha ilyen probléma nem volt, 200e km után sem - -izzócsere a fényszóróban - -ezeken a költségeken felül persze jönnek még a kötelező szervízek; a 40 000 km-es szervíz 70e volt.
Ide hordtam szervizbe
Balogh és fiai korrekt ár az elvégzett munkáért, pontosak, megbízhatóak
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nem francia, az tuti. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
