"A" szállító
Szöveges ítélet
El?ször is leszögezném, hogy kategóriájában nem talál jobb autót senki. Nekünk a dobozos, hosszú tengelytávú, középmagas modellünk van 2.8-as HDI motorral. A motor megbízhatóságáról annyit, hogy 120000 Km után egy olajcsepp sincs rajta, csont száraz. Még semmi gondunk nem volt vele (a motorral), igaz nagyon kíméljük. 1.5 t-s teherbírás csak vicc, 2.5 t-val is elég virgonc. :) Nem tudsz annyi súlyt, és olyan emelked?t rakni elé, ami megfogná. A gumibakra tényleg leül rendesen (1.5 t felett), de hisz azért rakták oda, nem? :) És az sem mellékes, hogy 1.6-os motor alatt egy személyautó se próbálkozzon a 40-120ig tartó sprintben ellene. Sokan hitték már azt, hogy ez csak egy teherautó, aztán ha az egyenesben még jöttek is utánam, az emelked?knél valahogy mindenki elt?nt a visszapillantóból. :) A futóm?ve nem biztósít személyautós kényelmet, ez tény. Az is tény, hogy mi nagyon kíméljük (kátyuk, kanyarok, stb), ennek ellenére azok a fránya toronycsapágyak nem igazán bírják a strapát, és nagyon drágák is. Bár tegyük hozzá, hogy heti 2x bele van téve legalább 2 t, ami azért valljuk be, nem tesz jót neki. :) Egyébként a hátsó futóm? nagyon meg van csinálva, 3 év alatt nem cseréltünk rajta semmit, pedig tényleg kap szegény. A váltót nem n?knek találták ki, sajnos nem közvetlenül csatlakozik a joystick a váltohoz, és a huzalok könnyen elkoszolódnak. Viszont, ha az aszonynak is vezetnie kell a gépet, akkor nyugodtan le lehet pucolni (10000-15000 km-enként) a huzalokat, és máris olyan, mint újkorában. Egyébként nincs a váltóra panasz, bár egy 6 fokozatú váltó jobban kiszolgálná ezt a motort. Mindenesetre nagyon pontos, nagyon jó helyen van, és lehet vele sportosan váltani. A kuplung is tökéletes, és mivel teherautó, nem gond hogy kicsit kemény. A fékekre sem panaszkodnék, hiszen nem egyszer mentették meg az életemet. Még a 4 tonnás összsúlyt is meggy?z?en fogja meg, bár azért akkor már óvatosan kell vele bánni. Remélem sokan olvassák az ítéletem, és ezúton üzenném mindenkinek, hogy azért ne hasonlítsunk már össze egy saját használatban lév?, megkímélt autót, egy széthajtott cégessel. Persze, ha mi is folyamat 3000-ig pörgetnénk, télen nem megfelel?en használnánk, és úgy általában gyilkolnánk, nyilván nem bírná így. De okos, kímél? használattal biztos hogy 10 évig nem kell hozzányúlni a motorhoz. A kasztnira nincs panaszom, elég masszív kis szerkezet, bár itt-ott már kicsit nyikorog, és a gyakran használt részek már kezdenek rohadni, gondolok itt az ajtókat tartó bilincsekre, vagy izzé... más nem jut eszembe. :) Összeségében ennél praktikusabb, és jobb teherautót (!!!), mert els?sorban arra találták ki, nem tudnék mondani. Az összeszerelés min?ségével néha vannak gondok, de ha használtat vesz valaki, akkor azon már ki vannak javítva az ilyen hibák. Volt olyan, aki elhagyta a hátsó tengelyt, mert nem volt benne 2 csavar... Nekünk szerencsénk is van, az biztos, mert jól kifogtuk, de ugyanakkor kíméljük is.
Hibalista
- Országúti izzók, torony csapágyak
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | j5 | Következő autója? | PEUGEOT!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
