Akinek a méret a lényeg
Szöveges ítélet
3. gyerekünk születésekor vettük, külföldről behozott, 3,5 éves, szép állapotú autóként, az akkori új árának 1/3-áért. Kényelmes, hatalmas belső tere mindent visz, formára szebb, mint a Renault Espace, sztem. Egyetértek az előttem szólókkal, hogy 5 üléssel hatalmas csomagtere van, babakocsi összecsukás nélkül befér, a három teljesértékű hátsó ülésen lazán elfér 3 gyerekülés, ami elég ritka. A hátsó ülések nélkül már-már kisáruszállító méretű. Gyerekágyat egyben beraktam.
Felszereltsége is lenyűgöző, 9 légzsák (kikapcsolható), gyakorlatilag minden elektromos benne, az oldalajtók, tükrök, ülések, gyerekzár, stb. Nagyon bejön a tolatóradar, az italhűtő, a tempomat, ilyenekhez előtte nem nagyon volt szerencsém. A hifi nem csúcs, de rendben van, 6 db-os cd tárral. Mp3-at nem játszik. Praktikus a lenyitható gyerekfigyelő tükör, a kp-i zárral becsukódó tükrök, a tartók, rekeszek, a távitányítóról is nyitható oldalajtók.
A hifibe beépített gsm telefont nem használom, pedig még sms-t is lehetne írni a műszerfalról. 1800 ft/hó-ért lehetne egy autós kártyát szerezni hozzá, de megvagyok nélküle. Legjobb lenne, ha a mobilomat ki tudná hangosítani bluetooth-on keresztül, de nem tudja. A nagy, színes navigáció is jó lenne, de nem tudom használni, mert csak hollandul beszél és csak beneluxállamok térkép van hozzá, ott meg viszonylag ritkán járok. az elmúlt 34 évben pl. egyszer sem voltam arra. Angolra/németre át lehetne állítani a konfig. cd-vel, ami meg is van, de nem olvassa be sajnos. Magyarország térkép cd márkaszervízben 90e FT-ért kapható, de saját bevallásuk szerint nem érdemes megvenni, mert nem naprakész. Szóval a felszereltsége, kényelme, mérete hibátlan.
A vezetési élménye, teljesítménye is elmegy. Nem ugrik, de egy üresen is 1,7 tonnás egyterűtől nem is várhatjuk. Azért legyorsul egy 1,4 l-es új, benzines Octaviát. Jól megy, jó az útfekvése, halk, magasan ülve alig érzem benne a sebességet. Kis vidéki utakon is néha meglepetten látom az órán a 170-et, olyankor visszaveszek kicsit. A vége nekem 190 körül van, ha van ideje kipörögni. A váltója franciásan pontatlan, de meg lehet szokni, egy hónap után már nem kapcsoltam 5. helyett 3-ast. A kézifék baloldalon, ezt nem tudom megszokni, de sebaj.
Talán az egyetlen gondom a fogyasztása. a fedélzeti szg. szerint az eddig megtett 15e km alatt 9,6 l volt az átlag, ami nagyon sok, de tudom, hogy ebből 1,5-2 l az én lábamban van. Ha öregurasan, 50/100-as tempóban járnéék, megálna 8 körül. És nem lenne rossz, ha a gázolaj ára is megállna lassan... a 80 l-es tankját közel 25e ft telerakni, nem jó érzés, az biztos. Pláne 3 naponta.
Összefoglalva az autót szeretem, egy apró kellemetlenségen kívül műszaki gond nem volt vele, pedig túl van 130e km-en. Szép, tekintélyparancsoló, tele kényelmi extrákkal. Ajánlom sokgyerekeseknek, vagy akik a nagy autókat szeretik.
Hibalista
- Alacsony fordulatszámon néha rángat, illetve inkább szakaszosan húz. Pár óra vagy nap alatt magától elmúlik, bosszantó, de nem komoly. FAP szűrő a gyanús, de nemrég cserélték...
- Amúgy kiégett izzón kívül még nem volt vele gond.
Ide hordtam szervizbe
olajcserére a sziglijanihoz. rendben is volt.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 45 | Következő autója? | ?? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
