5+1 csillagos kényelem, francia elegancia, egy dög
Szöveges ítélet
Fantasztikusan kényelmes, praktikus autó, a 3 literes benzinmotorral megy mint állat, Németországban autópályán 210 folyamatosan (persze nem itt mértem a 16 l fogyasztást, az akkor közelebb volt a 26-hoz, de késésben voltunk), ilyenkor jön rá az ember miért vannak akkora brembo fékek alatta. Kényelmesen lehet 180-nal utazni vele (16-17 l/100km), normál 130-nál szinte nincs menetzaj 3 srác, + kutya + 3 heti cucc simán befér, hóláncot nem látott, minden hóban elment, sípályán is. A porsche automata váltó városban gyorsan felvált, lomha mint egy bálna, de kövér gázzal ugrik rendesen (a fogyasztás is). Normál utazósebességgel 13 l alatt marad a fogyasztás. Szerintem a legszebb és legkényelmesebb VAN a piacon
DE!
Egy randa szeszélyes természete van, állandóan rossz benne valami, a tetőablakok beáznak és 1 hétig nem működtek a 3 év alatt normálisan. A legnagyobb bünti, hogy időnként a motorvezérlő computer elfelejti(?) a programot és össze vissza rángat, füstöl az autó, majd szépen lassan (ha kivárod) leállnak a hengerek. Ilyenkor 1-3 napig pihen a szervízben, valamit kicserélnek benne, de alapvetően újra töltik a szoftvert és megy megint 3 - 13 ekm-t, aztán kezdődik előről.
Legutóbbi eset, reggel 7-kor motor indul mint a schaffhauseni, ablaktörlő bekapcsolás ... ettől a motor rángat kettőt leáll min 8 hibaüzenet (lehet hogy csak 3) végül kikötött az "automata váltó hiba" feliratnál (ilyen eddig nem volt) es se előre se hátra, váltó marad P-ben. Tréleren vonult be jól megérdemelt hosszú hétvégéjére egy alapos frissítő programozásra. Nagypénteken hazajött, hazáig egy kis gyanús rándulás az egyik piros lámpánál (ah rémeket látunk), majd az egész Húsvétot úgy autóztuk végig, hogy minden megállásnál úgy tette vissza 2-ből 1-be az automata váltó, hogy közben "ugrott" egyet az egész autó. Kedd reggel vissza a szervízbe, motorvezérlés és váltóvezérlés nincs szinkronban egy könnyed frissítő programozás (2 nap 26 eFt, de csak a felét fizettem ki hosszas alkudozás után). Másnap elkezdtem új autót keresni ...
Továbbra is jó autónak és nagyon szépnek tartom, de iszonyúan lehet utálni amikor otthagy, és én nem bírtam tovább ezt a bizonytalanságot. 3 évesen félszázezer kilóméterrel 70%-os értékcsökkenéssel szálltam ki belőle. Ennek fényében a fogyasztásról kár is volt beszélni mivel a 100 km-re vetített átlagos fogyasztás 16 l (4 eFt) mellett az értékcsökkenése 100 km-re 14 eFt volt. Vagyis nem a benzin falta fel a nagy pénzt. Viharos francia románc: jó volt, jó, hogy vége.
Hibalista
- Tetőablak programozás (8 eFt) Motorvezérlő computer újraprogramozás 6 alkalommal (8-30 eFt), gyujtótrafó csere 1x (25 eFt), biztosítéktábla csere (50 eFt), tetőablak állandóan beázik (úgy maradt), tolóajtók visszanyitnak 5 fok alatt (kenés 5 eFt), időnként kinyíltak az ajtók(????), 3 nap alatt valami leszívta benne mindig az aksit (új aksi 30 eFt, azóta 4 napig bírja)
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Automobilite (Reus-Spország) :( :( ez sajnos nyaralás alatt-helyett nem egész egy éves korában
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Peugeot Sárkány
Állati kedvesek, segítőkészek,és SEMMIN nem lepődnek meg, valami mindig történik az autóval, amitől utána megy
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | Zafira comfort 1,8i | Következő autója? | LAND ROVER Discovery 3 2.7 TDV HSE |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
