Vasparipa
Szöveges ítélet
Ez volt a második 607-esem. Vadiújan vettem - többet ilyet nem teszek. Nem mintha nem lenne meg annak a bája, ha az ember azt látja a kilométer-számlálón, hogy 2,1... :)
De azt az értékvesztést, amit az első néhány évben elszenved egy autó, azt legközelebb szerintem meghagyom másnak.
Ez egy kifutó széria, amiből nem lesz több. És ezt igazán sajnálom. Ez "csak egy" Peugeot, és a 607-es volt az utolsó próbálkozás a prémium szegmensben, igazán kár volt abbahagyni.
Mivel ez egy kifutó széria, ezért tele van "özönvíz előtti" technikai megoldásokkal - ezért sem kapott 10 pontot. Nincs benne blútyúk, a gyári beépített telefon is a félkilós bunkofonok technikai világát idézi, hogy a térképről ne is beszéljünk - ami még mindig nem ismeri Magyarország nagyobb részét. (Ki tudja, elvárható-e ez egy francia autótól?)
Igazán rossz érzés volt két oldalt tapadó ragasztószalaggal napvédő hálót buherálnom a hátsó ajtók ablakaira - és hülyén is éreztem magam tőle, amikor a hátsó ablakrolót gombnyomással tudtam le-felhúzni...
Szóval elavult volt a kis drága, de nem ez volt az egyetlen hibája. 2008-ban (ezt az értékelést 2013. február 27-én írom) már nem lehetett választani mást, csak fekete bőrülést. (Mármint bőrből csak fekete szín volt.) Én azon kisebbséghez tartozom Magyarországon, amelynek ez a szín bőrülésben nem jön be. Nem csak azért, mert nyáron odaég az ember feneke hozzá, hanem azért sem, mert komor hangulatú belső teret idéz elő. Az előző 607-esem vajbőr volt, minden vajszínű volt benne, még a biztonsági öv is. Kávébarna üléseket szerettem volna, de már nem gyártottak hozzá.
No. Hát fentiekkel el is mondtam minden rosszat az autóról, amit csak tudtam.
Ennél több akkor sem jut eszembe, ha megfeszülök.
Nem is tudom, honnan kezdjem a dicséretet? Nézzük először azt, ami nekem a legfontosabb: dinamika, végsebesség.
Bevallom: én autópályán 200 körül érzem jól magam. Elmúltam 42 éves, van 3 gyerekem, nem hülye száguldozó köcsög vagyok, hanem egy hülye gyerek, aki néha szereti a menetszelet az arcában érezni. (A motorozásról letiltott a feleségem, még a jogsit sem csináltam meg, és robogót sem veszek, nehogy kísértésbe essek.) Szóval csak töküres autópályán, száraz úton, jó látási viszonyok között... Van némi rutinom, tudom, hogy mikor lehet, és mikor nem. És néha lehet, és ezzel az autóval bizony, nagyon. 240 volt a vége, szépen, korrektül. Gyönyörű motorhanggal. Azért a V-motor, az V-motor.
A dinamika is megfelelő volt, igaz 170 felett már nem gyorsult rendesen.
Szóval nagy, és erős motor, meg lehetett volna csipelni, de elég volt a 204 lóerő.
A második legfontosabb: a kényelem. Az előző tesztben már áradoztam, hogy milyen jól el lehet férni egy ilyen autóban, nem fokoznám újra. Nincs kifogás, nincs mellébeszélés: ez egy kényelmes autó. Egy burok, ami körülvesz, ami elringat, ami kényelemben tart, miközben keresztül visz mindenen, autópályán, országúton, nyomvályún, dugón és városon... Biztonságérzetet ad, mert biztonságos. Bizonyításra nem volt alkalma, még csak nem is koccantam vele.
A harmadik legfontosabb: a megbízhatóság. Öt év alatt egy olyan hibája volt, ami komoly, és nem az én hibámra vezethető vissza: elromlott a csomagtartó-ajtó záró gombja. Ennek ugyanis egy elektromos motor nyitja-zárja a csomagtartóját, és egy piros gombot kell megnyomni nyitott állapotban, ha be akarod csukni. Ennyi. Öt év alatt. Olajcsere - tízezrenként szigorúan szűrőstől -, fékbetétek, féktárcsák, gumik.
És egyszer, valahol 40 ezernél a komplett kipufogórendszer. De ennek története van. Történt ugyanis, hogy amikor átvettem, nulla kilométerrel, akkor - ahogy az lenni szokott - porzó tankkal kaptam meg. Elmentem vele még kb. 10 kilit a kedvenc kutamig, ahol rendkívül ügyesen csurig tankoltam benzinnel. A dízel autómat. És ezzel visszamentem szépen a szalonba. Hát... Ettől ette meg 40 ezer kilométer a FAP-ot. És ha már a FAP cserélve lett, hát cseréltek mindent. Garanciában, mert az ügyfél hülyesége is garanciális.
Ami nekem a legkevésbé, de azért még számít: szépség, és elegancia.
Ez egy immár 13 éves fejlesztés. Tessék már megnézni egy 13 évvel ezelőtti Mercedest, BMW-t, Audit, VW-t! Tessék bátran melléállítani az én autómnak egy vadiújat bármelyik prémiummárkából! És tessék bátran - legalább a sötétben és egyedül - elismerni, hogy a 607-es formája még ma is friss, üde, szép, és elegáns.
Meglehetősen keveset vezettem - szerencsére jó ideje nem nekem kell a legtöbbet utaznom a cégben, és hétvégente is a garázsban állt, mert a családdal csak egy 807-esbe fértünk be -, így aztán öt év alatt mindössze 93 ezer kilit raktam bele.
Ilyet ma már nem gyártanak, a használtak között pedig rengeteg az ócska, agyonhajtott, lepukkant import. Remélem, lesz 608-as! Ha lesz, biztos, hogy veszek!
Hibalista
- Komplett kipufogórendszer-csere 40 ezernél - az én hibám, az első tankolásnál csurig töltöttem benzinnel. - Csomagtartó-csukó kapcsoló-csere - Szokásos kopó-forgók (olajszűrő, fékbetét, féktárcsa, gumik)
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián Budaörs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 93000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 607 | Következő autója? | RX 450 h |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
