Nyugdíjas Ifjú Titán
Szöveges ítélet
Előzmények…
Miután megszereztem a jogosítványomat, nem sokkal utána tudtam, hogy nekem egy ilyen autó kell. Célirányosan akartam egy Peugeot 607-est. Szép forma terv, elegáns, gyönyörű. Az ár érték arány kiváló volt, és felszereltség szempontjából egyáltalán nem tudott kevesebbet, mint anno a német konkurens márkái. A használt autó piacon ráadásul, egész baráti áron hozzáférhetőek voltak ezek a nagy ragadozók. Hamar, és gyorsan nagy értékvesztésnek volt kitéve, mert sokak szemében nem volt se prémium, és céges autónak sem kellet igazán, így nem maradt más, csak egy nagy francia autó sokak szemében. Így egy átlagembernek is teljesen megfizethető, és baráti áron fenntartható limuzin lett belőle mostanra.
Előtte persze, sokat informálódtam az autóról, és sok esetben választ kaptam arra, hogy miért zuhannak ennyire az értékei még ennek a nagy francia bálnának is. Sokak számára a 607 nem egy kiforrt konstrukció, sok álmatlan éjszakát okozott az első tulajdonosainak. Viszont az idő nem csak ellene, hanem mellette is dolgozott, hisz a hibáit, ezeket mostanra talán, ha nem is szakszerűen, de némi rálátással tudják orvosolni. De kissé elfogult is voltam tegyük hozzá, hisz engem az sem rendített vissza, mikor kisebb listákat olvastam az elmúlt 10 évről. Viszont olyan autót nem akartam venni, amiben nem érzem jól magam. Főleg ha elhanyagolom, nem is költök rá szívesen, annak meg mi értelme?
Múlt
2015 nyarán végre odajutottam, hogy szép lassacskán elkezdjek nézelődni. Összességében átlagban 65 - 70 példány volt eladásra kínálva a használt autón. Ennek két harmada, mind a HDi 2.2-es dízeles volt. Sok volt belőle a szét hajtott, vagy az időutazó autó. A V6-osnak kicsit drágának találtam már a fenntartását. Manuális váltóst akartam, egy 2.2-es motorral. 12 éves átlag életkorú autóban nem mertem volna megvenni a Tiptronic váltós automatát belőle. Mostanra én már probléma forrásként tekintettem volna rá, nem mint kényelmi funkció. Megoszlanak róla a vélemények, én meg nem szeretem a bizonytalanságot. Van akinek bevált, van akinek csak a baja van vele.
Végül Októberre sikerült találni egy 2.2-es benzinest. Az autó nem volt hirdetve sehol, ajánlatként kaptam egy másik 607 tulajtól, mivel az ő tulajdonában két ilyen autó is volt. Amit tudtam róla előzetesen; törve volt, azonban keveset futott. 2004-es, 2005-ös forgalomba helyezéssel. Felkeltette az érdeklődésemet. Az autót nem gány munka követte, hanem szinte feltámasztották. A tört elemeket gyári alkatrészekkel pótolták ki, így semmi arra utaló jelet nem láttunk azontúl, hogy újra lett fényezve az egész autó. Motorikusan, az erőátviteli funkciók tették a dolgukat, semmi baj nem volt velük. Az üléshuzat (bőr) szinte repedés mentes volt, a műszeregység világításai szinte vakítottak az estében, a km óra pedig 61.000 km-t mutatott. Hihetőnek tűnt. A kormány nem volt kopott. A monokróm kijelzője egyben volt (ennél típus betegség, mátrix pontos kijelzők nem túl tartósak). Egyre több dolog igazolta az autó valódi kihasználatlanságát. A számlatörténet is meg volt róla, végig volt szervizeltetve 2013-ig. Utána törhetett össze az autó, mert akkor már átkerült ahhoz a személyhez akitől megvettem, és nem mellesleg ő maga rakta össze az autót. Szakmai rálátása révén, elmondása szerint a saját autóját is többször szét szedte és összerakta. 607 tulajdonos révén Ki ismerte ezt a típust 7 év után. A próba úton sem tartogatott semmilyen meglepetést, a motor húzott rendesen, látszott rajta, hogy rengeteg tartalék rejlik még benne. Nem zsákba macskát akartak eladni nekem. Viszont minden olyan dolgot belekalkuláltam ami egy tört autóval számolni lehetett, de hál isten csak a futómű beállítás volt szükséges. Még az nap elvittük, beállíttatni. Hozzá teszem az autót leinformáltuk KEKKH Gépjárműadat-lekérdezőjével. Mindent igazolt. Ez az autó balesetéből adódóan tényleg ennyit futott.
Jelen
Most azóta lassan eltelt fél év, és imádom! Nem produkált meglepetéseket, a korral múló dolgokat cseréltem benne, a kopó\forgó alkatrészeket úgy szint. Vigyázok rá annak ellenére, hogy egyszer már össze törték. Az autót szépen helyre hozták. Nem sajnálok el semmit tőle, vigyázom rá, nem akarom elhanyagolni - az autó pedig úgy fest meghálálja. :)
Hibalista
- Húzott az autó balra, karambolból adódóan - Futómű beállítás szükségeltetett. 7000 ft - Mind a 4 ajtó zsanér cseréje - lakatos gányolása miatt. 0 ft - Hátsó akkumulátor - utolérte a végzet, merülőben volt, cserére szorult. 15900 ft - Csomagtér teleszkópok - hátsó szárny miatt erősebb gázrugó kellet. 5000 ft - Motorháztető zár szerkezet - nem lehetett finoman lecsukni a tetőt. Bosszantott. :) 5000 ft - - Kötelezőket, csere\kopó alkatrészek nem hibaként jelölöm meg. - Rakoncátlankodó központi zár, az anyós ülés felől; nem szereti a ha barátnőimet ültetem be magam mellé. :)
Ide hordtam szervizbe
Érdre vittem, a volt tulajához. Nem ismer lehetetlent! :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 61409 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4100 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Talisman |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
