A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 607 (2000-2009)

607 2,2 Hdi 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Luxusfregatt

Szöveges ítélet

Szerelem volt első látásra, az egyetlen autó volt, amit megnéztem, nem is kerestem másikat.
Egy 406-osom volt előtte, nagyon szerettem azt is, 2,0 Hdi-s volt, chiptuninggal, ment mint az őrült, keveset evett, kényelmes volt. Nem akartam én 607-est, de a 406 után kicsi volt a 407 - tényleg szűkebb, és egy kicsivel rövidebb is...

Egy 2004. februárban forgalomba helyezett példányt láttam meg a Peugeot Gabliniben, amire becseréltem a régi 406-osom. (Persze fizetni is kellett rá valamennyit...) Mélyzöld hajó vajbőr fullextra belsővel. Ez egy kicsit régies dizájn, van benne egy-két érthetetlen megoldás (nincs pohártartó az első üléseknél, CD-váltó van a csomagtartóban, és kazettás magnó a középkonzolon), de olyan szép, hogy öröm beülni, és benne lenni. Az előző tulaj is hozzám hasonlóan adott a kocsijára, úgyhogy kifogástalan volt kívül-belül. Ráadásul még garanciás. Egy-két bajuszkapcsolót kellett rajta cserélni a felsorolt hibákon kívül.

Fél éve hajtom - a rubrikában a legkisebb megadható idő 1 év volt -, és eszem ágában sincs eladni még legalább 1-2 évig. Fél év alatt beletettem 30.000 kilométert ebben a dögvész fővárosban, a vacak vidéki utakon és az autópályákon, és csak azt tudom mondani, hogy életem legjobb autója - természetesen nem tökéletes, de aki találkozott már tökéletes autóval, az szóljon!

Nekem kicsit hiányzik belőle az automata váltó Budapesten, de ehhez a motorhoz a 6 sebességes kézi az igazi. Ez nem egy sportautó - bár chiptuninggal 180 lóerőre húztuk fel, úgyhogy megy, mint a veszedelem -, kicsit felülkormányzott, ezeken az ócska utakon egy-egy kanyarbevétel, vagy a felgyűrt aszfalton a megállás, úton maradás néha nehézkes.

Feljebb már említettem a chiptuningot. E nélkül az autó kicsit lomha volt. Ezzel viszont brutálisan gyorsul, rettenetes a végsebessége. Nagyon jó érzés a lábamban érezni a remegést, ahogy a motorban az energia elszabadul...

Legfőbb előnyei: bár csak 8 centivel rövidebb egy A8-asnál, tehát kifejezetten nagy autó, nem néznek maffiózónak, mert azok ilyet nem vesznek. A nagysága nekem nagyon hasznos, 196 centi vagyok, és majdnem 100 kiló, ez az első olyan autóm, amiben nem csak hogy elférek, de kifejezetten kényelmesen nyújtózkodhatom össze-vissza. Kényelmesen utaznak mellettem, mögöttem, öt felnőttnek sem kell derékfájósan kikászálódnia egy hosszú út után sem. A csomagtartóját eddig egyszer sikerült dugig pakolni, hihetetlen nagy. További előny a kényelem, luxus, szépség mellé a megbízhatósága. Én elhiszem azoknak a kollégáknak a rossz tapasztalatait, akik ebben a fórumban csepülték az autójukat, szerintem rosszul összerakott, vagy rosszul karbantartott példánnyal találkoztak. Sajnálom. Ez az autó nem egy olcsó fenntartású kocsi, de a szükséges ráfordításokkal folyamatosan tökéletes műszaki állapotban tartható (szükséges ráfordítás alatt a tízezrenkénti olaj- és szűrőcserét, és a kisebb hivák javítását, kopó alkatrészek cseréjét értem). Mivel mindenről kapok visszajelzést a számítógéptől, ezért ha valami elromlik - nem szokott - akkor javíttathatom, cserélhetem.
A fogyasztása kifejezetten jó, átlagosan 8-9 liter vegyes használatban, amióta chippelve van, inkább 8 alatt.

Összességében olyan érzésem van benne, mintha egy nagy ócenájáró luxushajón lennék, ami úgy megy, mint egy motorcsónak.

Negatívumot nehéz mondani. A nagy méretnek megvan a maga hátránya, a fentieken kívül - a rossz utak miatt néha kicsit nehézkes az úton tartani - természetesen a parkoláshoz is kell némi ügyesség. Nekem kicsit kicsi a térdemnek a hely a kormány alatt, a bal térdem bele-beleakad a tempomat bajuszkapcsolójába, de ezzel megbékültem, még soha nem fordult elő, hogy bekapcsolva felejtett tempomat rántotta volna ki a fenekem alól a kocsit.

Ennyit tudtam az autó hátrányára mondani. Ennyit tudtam volna, ha itt Közép-Európában nem jobban, csak annyira lennénk kiszolgálva, mint az öreg kontinens boldogabbik felén. Ebben az autóban színes navigáció van, és én szégyenszemre ócska másolt BMW-s navigációval közlekedem (ha valamit igazán meg akarok találni, akkor PDA-val és IGO-val), mert a mai napig nem sikerült egy olyan naviCD-t előállítania a Peugeot-nak, amivel mondjuk nem akarnak össze-vissza forgatni az Üllői úton, vagy amin két utcánál többől áll Százhalombatta. Az ember ül egy 10 milliós autóban, és buherálhat a szélvédőre - vagy jobb ízléssel egy gyári konzolra - egy PDA-t, hogy navigálni tudjon.

Mivel nem vagyok újságíró, kicsit összeszedetlenül írtam le fentieket, így itt most megpróbálnék összefoglalást adni.

Előnyök:
Kényelem
Szépség/elegancia/megfelelő tekintély az utakon
Dinamikus, keveset fogyasztó motor
Elviselhető szervízköltség

Hátrány:
Nagy méret (és rossz utak) miatti vezetéstechnikai nehézségek
Kicsi lábhely a kormány alatt

Hibalista

- Fényszóróemelő-motor, fényszórómosó-szelep

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Gablini M3. Szerettem őket, lelkiismeretesek és kedvesek voltak, de a fehérvári szalonvezető kedves jó barátom.
Peugeot Fábián Székesfehérvár. Gyorsak, pontosak, kedvesek, és nem ismernek lehetetlent. Kicsit drágák.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Saját szerelőm. Minden trükköt ismer, és még az azokat kikerülő trükköket is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 406 Következő autója? 607
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 607 2000 (2000)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)