Luxusfregatt
Szöveges ítélet
Szerelem volt első látásra, az egyetlen autó volt, amit megnéztem, nem is kerestem másikat.
Egy 406-osom volt előtte, nagyon szerettem azt is, 2,0 Hdi-s volt, chiptuninggal, ment mint az őrült, keveset evett, kényelmes volt. Nem akartam én 607-est, de a 406 után kicsi volt a 407 - tényleg szűkebb, és egy kicsivel rövidebb is...
Egy 2004. februárban forgalomba helyezett példányt láttam meg a Peugeot Gabliniben, amire becseréltem a régi 406-osom. (Persze fizetni is kellett rá valamennyit...) Mélyzöld hajó vajbőr fullextra belsővel. Ez egy kicsit régies dizájn, van benne egy-két érthetetlen megoldás (nincs pohártartó az első üléseknél, CD-váltó van a csomagtartóban, és kazettás magnó a középkonzolon), de olyan szép, hogy öröm beülni, és benne lenni. Az előző tulaj is hozzám hasonlóan adott a kocsijára, úgyhogy kifogástalan volt kívül-belül. Ráadásul még garanciás. Egy-két bajuszkapcsolót kellett rajta cserélni a felsorolt hibákon kívül.
Fél éve hajtom - a rubrikában a legkisebb megadható idő 1 év volt -, és eszem ágában sincs eladni még legalább 1-2 évig. Fél év alatt beletettem 30.000 kilométert ebben a dögvész fővárosban, a vacak vidéki utakon és az autópályákon, és csak azt tudom mondani, hogy életem legjobb autója - természetesen nem tökéletes, de aki találkozott már tökéletes autóval, az szóljon!
Nekem kicsit hiányzik belőle az automata váltó Budapesten, de ehhez a motorhoz a 6 sebességes kézi az igazi. Ez nem egy sportautó - bár chiptuninggal 180 lóerőre húztuk fel, úgyhogy megy, mint a veszedelem -, kicsit felülkormányzott, ezeken az ócska utakon egy-egy kanyarbevétel, vagy a felgyűrt aszfalton a megállás, úton maradás néha nehézkes.
Feljebb már említettem a chiptuningot. E nélkül az autó kicsit lomha volt. Ezzel viszont brutálisan gyorsul, rettenetes a végsebessége. Nagyon jó érzés a lábamban érezni a remegést, ahogy a motorban az energia elszabadul...
Legfőbb előnyei: bár csak 8 centivel rövidebb egy A8-asnál, tehát kifejezetten nagy autó, nem néznek maffiózónak, mert azok ilyet nem vesznek. A nagysága nekem nagyon hasznos, 196 centi vagyok, és majdnem 100 kiló, ez az első olyan autóm, amiben nem csak hogy elférek, de kifejezetten kényelmesen nyújtózkodhatom össze-vissza. Kényelmesen utaznak mellettem, mögöttem, öt felnőttnek sem kell derékfájósan kikászálódnia egy hosszú út után sem. A csomagtartóját eddig egyszer sikerült dugig pakolni, hihetetlen nagy. További előny a kényelem, luxus, szépség mellé a megbízhatósága. Én elhiszem azoknak a kollégáknak a rossz tapasztalatait, akik ebben a fórumban csepülték az autójukat, szerintem rosszul összerakott, vagy rosszul karbantartott példánnyal találkoztak. Sajnálom. Ez az autó nem egy olcsó fenntartású kocsi, de a szükséges ráfordításokkal folyamatosan tökéletes műszaki állapotban tartható (szükséges ráfordítás alatt a tízezrenkénti olaj- és szűrőcserét, és a kisebb hivák javítását, kopó alkatrészek cseréjét értem). Mivel mindenről kapok visszajelzést a számítógéptől, ezért ha valami elromlik - nem szokott - akkor javíttathatom, cserélhetem.
A fogyasztása kifejezetten jó, átlagosan 8-9 liter vegyes használatban, amióta chippelve van, inkább 8 alatt.
Összességében olyan érzésem van benne, mintha egy nagy ócenájáró luxushajón lennék, ami úgy megy, mint egy motorcsónak.
Negatívumot nehéz mondani. A nagy méretnek megvan a maga hátránya, a fentieken kívül - a rossz utak miatt néha kicsit nehézkes az úton tartani - természetesen a parkoláshoz is kell némi ügyesség. Nekem kicsit kicsi a térdemnek a hely a kormány alatt, a bal térdem bele-beleakad a tempomat bajuszkapcsolójába, de ezzel megbékültem, még soha nem fordult elő, hogy bekapcsolva felejtett tempomat rántotta volna ki a fenekem alól a kocsit.
Ennyit tudtam az autó hátrányára mondani. Ennyit tudtam volna, ha itt Közép-Európában nem jobban, csak annyira lennénk kiszolgálva, mint az öreg kontinens boldogabbik felén. Ebben az autóban színes navigáció van, és én szégyenszemre ócska másolt BMW-s navigációval közlekedem (ha valamit igazán meg akarok találni, akkor PDA-val és IGO-val), mert a mai napig nem sikerült egy olyan naviCD-t előállítania a Peugeot-nak, amivel mondjuk nem akarnak össze-vissza forgatni az Üllői úton, vagy amin két utcánál többől áll Százhalombatta. Az ember ül egy 10 milliós autóban, és buherálhat a szélvédőre - vagy jobb ízléssel egy gyári konzolra - egy PDA-t, hogy navigálni tudjon.
Mivel nem vagyok újságíró, kicsit összeszedetlenül írtam le fentieket, így itt most megpróbálnék összefoglalást adni.
Előnyök:
Kényelem
Szépség/elegancia/megfelelő tekintély az utakon
Dinamikus, keveset fogyasztó motor
Elviselhető szervízköltség
Hátrány:
Nagy méret (és rossz utak) miatti vezetéstechnikai nehézségek
Kicsi lábhely a kormány alatt
Hibalista
- Fényszóróemelő-motor, fényszórómosó-szelep
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Gablini M3. Szerettem őket, lelkiismeretesek és kedvesek voltak, de a fehérvári szalonvezető kedves jó barátom.
Peugeot Fábián Székesfehérvár. Gyorsak, pontosak, kedvesek, és nem ismernek lehetetlent. Kicsit drágák.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Saját szerelőm. Minden trükköt ismer, és még az azokat kikerülő trükköket is.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 406 | Következő autója? | 607 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
