A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 605 (1989-1999)

605 2,0 SRI 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Hivalkodástól mentes luxus kényeztetés...

Szöveges ítélet

Mielőtt meg vettem volna nap mint nap láttam a parkolóba fel se tűnt hogy a felső kategóriát képviseli, szép klasszikus forma, de hogy típusa mi? 405-ös biztos. Aztán mikor autót akartam venni, minden képen nagy autót szerettem volna, ám az AUDI és MERCEDES-en kívül máson nem gondolkodtam, ám ekkor kollégám megkeresett hogy hallotta autót szeretnék, és neki családi okok miatt sürgősen el akarja adni. Ekkor próbáltam ki és els?re beleszerettem, pedig előtte nem tartottam autónak ami nem német gyártmány…
Igazából ez az autó annak való aki utál hivalkodni, csendesen feltűnés nélkül a háttérbe akar maradni, de nem veti meg a kényelmet, luxust, kényeztetést…
Ár érték arányban legjobb a piacon, tele van extrával, sok új autóba nincs ennyi. Nagyon megbízható, cserbe még sose hagyott, 91-es kora ellenére koroziónak még nyoma sincs, pedig nem garázsba tartom, már 3 éve nyüstölöm de kopó alkatrészen kívül mást nem kellett cserélnem, kivéve a vízkörrel voltak gondok, ott viszont mindent ki kellett, (hűtő. Gumicsövek, fűtőradiátor…) bár igaz 200ekm után és 13 évesen a gumi és a műanyag alkatrészek elöregednek…
Fogyasztása termetéhez képest nagyon jó, a 2000-res motorral 10l alatt ki lehet jönni vegyes használatnál.
Viszont az alkatrészek drágák hozzá, márkaszervizbe nem érdemes vinni, igaz nincs is igazán szükség rá!
Menettulajdonsága nagyon jó, úthibákra fittyet hány, nem lehet érezni a döccenőket, 120km/ó felett még bátran lehet előzni, egyhúzamban több órát le lehet vezetni fáradás nélkül.
Fékek nagyon jók, elől, hátul tárcsa, persze ABS-el kombinálva...
180km/ó-át utazóként bírja de mentem már vele 215-öt is :))

2008-11-19: Immár 6 éve használom, és eddig beletett kilométerek száma meghaladja a 110e-ret. Előjöttek hibák az autón, de azok orvosolhatóak, típushoz nem köthetők. Költöttem is minden évre, ezt-azt de szerintem ez minden autónál így van, amit használnak független típustól és gyártótól. Erre példaként felhozná nagybátyámat aki egy pár évvel fiatalabb Passat kombija van 1,8 benzines, és közel egy időben is vette mint én. Mikor legutóbb találkoztunk, természetesen szóbakerültek az autók is, én őszintén megmondtam neki, hogy épp a futóművel volt problémám, stabilizátorokat, gumiszilenteket kellett cseréltetnem. Erre jött a fellengző szöveg, hogy szar francia, német autót kell venni, arra nem kell semmit költeni, nála van már 6 éve, és olajat is csak egyszer cserélt rajta. Na ekkor felhúztam a szemem, és magamban mosolyogtam. Na kíváncsi vagyok erre a csodakocsira, vigyél egy kört. Mikor közelítettük az autót, tényleg szép ápolt volt, be akarok ülni jobboldalt, -Várj rossz a kilincs csak belülről nyílik jött a válasz . Hát jó azért valami itt is elromlik. Beülünk, akar indítózni semmi, megint próbál, semmi. – Hát igen kontaktos a gyújtáskapcsoló, meg kell párszor mozgatni és jó lesz. Valóban megmozgatta és indult. Ekkor megkérdeztem, miért ilyen hangos az autó lyukas a kipufogó, igen az, majd be kell foltozni. Na akkor indultunk volna, kuplungolt, és bent maradt a kuplungpedál. –Ja ilyenkor vissza kell húzni lábbal, és másodjára jó lesz, valószínű a munkahengerrel lesz valami. Valóban másodjára sikerült is, elindultunk, hallom ám hogy morognak ám tisztességesen az első csapágyak, szóváteszem, erre: -Á, ezek a gumiknak a hangja. Elkezd fékezni, iszonyatos fémes hang, _EMBER azért fékpofákat kéne cserélni! Szóval most ott tart, vett egy donor autót, és szépen átpakolgatja a használható alkatrészeket. Erre a kis történettel arra akartam rámutatni, így jár egy autó ha nem költenek rá hosszú ideig. Ha valaki meg ilyen tulajtól veszi, az meg szív vele, míg rendbe rakja.
Most térjünk vissza az én autómra:
Jövőre fog nagykorba lépni, de egy 10-est simán letagadhat. Fényezése, kasznija szép, rozsda sehol, hála a horganyzott karoszériának. Utastér még mindig tartja magát, erősebb úthibáknál azért előjönnek apró zörejek, de annyit elnézünk neki. Mint mindenki akinek 605-e van beszámolt, az utastér tágas, elől –hátul fejedelmien érzi magát az ember. Alapvetően megbízható az autó, de apróbb kontakthibák azért előfordulnak, ezen kontaktspray vagy egy csatlakozó mozgatása segít. Amiket cseréltem a 6 év alatt:
- Kuplungszerkezet, az olcsóságra mentem, sajna nem lett a legjobb, legközelebb csak gyári minőséget rakatok bele.
- Termosztát vagy 3 db. természetesen itt is a gyári lett a jó, az utángyártottak fél évet bírtak.
- Hűtő, fűtőradiátor és vízpumpa csere
- Szelepszár szimering, induláskor kicsit füstölt, ez kicserélés után megszűnt.
- Főtengely szimering, vezérműtengely szimering, féltengely szimeringek, olajdeknitőmítés.
- Váltó rudazat
- Hátsó kerékcsapágy
- Stabilizátorok, szilentek, motortartó bak
- Féltengelyek felújítása
- AC pumpa
- Akkumlátor 2x
- Fékbetétek, tárcsák
- Önindítóban bronzkefék
- Szellőző ventilátorban, szénkefe
- Ablaktörlőhöz relé
- 2x lambdaszonda, mondanom se kell az első utángyártott volt.
- 2x vezérműgörgő csere+ szíj, itt is az utángyártott volt az első
- Katalizátor és teljes kipufogórendszer csere
Lista tetemesnek tűnik, de ez eloszlik 6 év használat alatt, és a többségét megvételkor cseréltem, a hanyag előző gazdája miatt. Ha egyszer rendbe van rakva, nem lesz vele gond.
Ami bosszantó az-az alkatrész áraknál tapasztalható, például egy gyári hátsó kerékcsapágy 60eFt Hát igen, ez luxusautó, ezt meg kell fizetni.
Időközben megnősültem, gyerekem is lett, ilyenkor jó szolgálatot tesz a tágas csomagtartó, babakocsi, pótágy meg sem kottyan, Hétvégi nagybevásárlást tartalmát is simán elnyeli, még nem volt olyan, hogy az utasteret kellett raktérnek használnom. Fő eleme a nagy távolságba való utazás, kényelmes, csöndes, és nem utolsó sorban takarékos is (8l). A másik pozítivum, ha szembe jön egy másik 605-ös, az villant, vagy int egy elismerőt, hogy jó autóban ülsz. 
Mit hoz a jövő? Az biztos hogy megtartom, most már a rendbetett példányok ára is felfelé kúszik, szóval ezen se bukik az ember. Szerintem még az OT-s rendszámot is megfogja kapni, de azért ne szaladjunk annyira előre.
Márkaszervizben még nem volt az autó, így arról nem tudok véleményeket mondani (nincs a városban) Általában ismerősök javítják, ha kell, mivel jól dolgoznak mindig tele vannak autóval, nehéz bejutni.
Létrehoztunk egy club oldalt is, bővebb információkat és kérdéseket fel lehet tenni:
http://peugeot605club.extra.hu

Hibalista

- hűtő 35eFT
- vízpumpa 12eFt
- fűtőradiátor 11eFt
-

Ide hordtam szervizbe

Glaub János Dombóvár, Orgona u. (74)460-624, (20)313-5354
Töredékért dolgozik, mint a szakszervíz, és nagyobb a tapasztalata...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Golf 3 Következő autója? Ha lehetne új 605-öst venni akkor azt.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 605 1989

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)