Peugeot kényelem - BMW szerviz igény
Szöveges ítélet
Nagyon kényelmes és nagyon gyors. Egy 307-es 2.0 HDI kocsiból ültem át ebbe a hajóba, ahogy a kollégáim fogalmaznak. Eleinte picit féltem a Benzin motortól de amikor elkezdtem használni rögtön megtetszett. Erős és jól fogyaszt. A legjobb amit kitudtam belőle hozni 5,9 liter. Ekkora kocsi, benzin motorral szerintem nagyon jó. Amikor eleinte próbálgattam, hogy mit bír a motor akkor is 7,4 liter volt a legrosszabb fogyasztásom. Az elöl hátul lévő park radar is nagyon jól működik. Ekkora autóhoz kell is a parkoláshoz. Egyedül ami bosszantó azok a víz elvezetések. A csomagtartóba is befolyik a víz amikor kinyitom (SEDAN kocsi), akkor a szélvédőről is átfolyik a víz az ablakokra. Mosatáskor vigyázni kell, hogy ne legyen lehúzva az ablak. A váltó már jobb mint a 307-ben volt de még mindig messze áll a német váltótól. Viszont az már jó pont, hogy az irányjelző már rendesen működik nem úgy mint a 307-ben. Egyedül ami miatt féltem az az egyetlen BMW alkatrész a kocsiban a motor, ami miatt sajnos én is voltam már szervizben vele. Lentebb bővebben kifejtettem, hogy mi volt a hiba. Összességében amíg nem tudtam, hogy ilyen kényes a motor, addig nagyon oda voltam érte. Így most picit dilemmázok, hogy megváljak e tőle és vegyek egy HDI-val szereltet, bár ez az erő ami van a kocsiban kárpótol ezért a kis szerviz költségért.
Hibalista
- Az autón kigyulladt a motor hiba jel, "Engine Fault Repair needed" szöveg. Hiba jelenségek: Hidegben motor erőtlen. Erőteljesebb gázadásra az autó elkezd remegni és nem húz, alapjáraton remeg fordulat szám ingadozik. Először arra gyanakodtak, hogy én 100-as EVO (MOL) üzemanyagot használtam a kocsiba és emiatt a gyertyák nem bírták, cserélni kell. Neten olvasgattam, hogy gyakori baj ezeknél a kocsiknál, hogy elmászik a vezérlés. Erre azt mondták, hogy ilyen motorral szerelt autót még nem kellett szervizelniük és, hogy ez a jelenség csak a turbó nélküli autókra vonatkozik. Mikor vittem gyertya cserére a kocsit akkor már átgondolták a dolgot és nem cserélték ki, hanem kértek egy újabb időpontot egy teljes napos diagnosztikára. A vége az lett, hogy az én kocsim is bele esett ebbe a tipikus vezérlés elmászik hibába. Helyre tették, két rögzítő csavart cseréltek és a 4 gyertyát. Most eddig 2000km-et megtettem vele, úgy néz ki, hogy nem lesz gond vele, de már nem mondták, hogy a 100-as üzem anyag a gond, illetve úgy váltunk el, hogy használat függő, hogy előjön e megint a hiba jelenség. A lényeg, hogy csak a gyár által előírt olajat és üzem anyagot használjuk. Én évente cseréltem benne az előírt total olajat és így is utol ért a vezérlési hiba.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Qulité Jászberény
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | 307 2.0 HDI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
