A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 508 (2010-2014)

508 2.0 HDI Allure 140 LE 6-os kézi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy nagybetűs AUTÓ

Szöveges ítélet

Az autót 7 évesen vettem 113000 km-el, 2 éva alatt 28000-et mentem vele és őszintén minden elfogultság nélkül állíthatom, hogy eddigi életem legjobb autója volt (pedig volt már egy pár :)).

A külseje úgy gondolom szubjektív, hogy kinek tetszik, kinek nem, én soha nem voltam érte annyira oda mint mondjuk az I40-esért, de azért alapvetően egy szép elegáns autó. Ami kifejezetten tetszett benne, azok a Peugeot által megfogalmazva oroszlánkaromra hajazó hátsó LED lámpák, amik szerintem elég egyedi megjelenést biztosítanak neki, valamint az 508-as felirat 0-ásával nyitható csomagtartó, ami egyszerűen zseniális volt.

A belseje semmi extra, ízléses, visszafogott design, minőségi anyagokkal kellemes tapintású mindenhol, nem csörög, nem zörög, egyszerűen olyan jó benne létezni. Sokan írták, hogy furcsa, hogy a start gomb a kormány bal oldalára került, őszintén szólva nekem az első pillanattól sokkal jobban kézre állt mint előtte az I40-esben ahol jobb oldalon volt. Kifejezetten szerettem, hogy a középső kartámasz nem felfele hanem oldalra nyílt és bár tárolóhelyekben valóban nem bővelkedik, minimális utólagos kiegészítőkkel nagyon jól használható.

Ami a felszereltségét illeti, az enyém egy közel full extrás verzió volt, és minden extra mindig működött. Mondjuk ez a felszereltség szerintem elég érdekes dolog, mert nagyon különböző, hogy ki mit értékel. Példának okáért édesapám oda meg vissza van az autójában a holttérfigyelőtől meg a sávelhagyásra figyelmeztetőtől - amiket én zsigerből kapcsolok ki, ha az autójával kell mennem. Ezekkel a Peugeot pont nem rendelkezett, viszont egyébként minden olyannal, amik nekem komfortossá tesznek egy autót, mint pl a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, HUD, automata távolsági fényszóró kapcsolás. Egy vicces sztorim volt vele kapcsolatban, amihez tudni kell, hogy én pendrive-ról hallgattam a zenét az autóban. Franciaországba mentünk síelni és az egyik benzinkutas megálló után nem indult el a központi multimédia egység, tehát se navigáció, se rádió, se zenelejátszás, semmi nem működött, egyszerűen elkezdett tölteni és lefagyott. Gondoltam majd a legközelebbi leállítás- újraindításnál észhez tér, de nem. Szóval megtettük A franciaországi utat oda vissza, majd itthon bevittem a márkaszervízbe, ahol közölték, hogy megpróbáltak egy frissítést csinálni rajta, de nem megy, úgyhogy kuka a fejegység az új meg már nem is emlékszem pontosan,de szerintem valahol 500 ezer forint körül lehetett. Akkor ennyi pénzt nem feltétlenül szerettem volna szánni rá, ezért elkezdtem keresni a neten és találtam Pesten egy szerelőt aki kifejezetten Peugeot és Citroen fejegységeket javított, telefonáltam elindultam hozzá, majd útközben eszembe jutott, hogy ki kellene venni a pendrive-ot mert neki úgyse lesz rá szüksége. Kihúztam az usb csatlakozóból és láss csodát, a rendszer újraindult és miden tökéletesen működött, majd visszadugtam és a zenét is játszotta tovább és soha többet nem volt vele semmi probléma.

Az autó kényelmét tekintve, megint csak azt kell mondanom, hogy életem legkényelmesebb autója volt, ami azért volt érdekes, mert amikor beleültem az volt az érzésem, hogy nem lesz olyan kényelmes mint előtte a Voyager, a C5-ös vagy az I40-es, de még elfogadható volt. Aztán jöttek a hosszabb utak és rá kellett jönnöm, hogy minél hosszabb az út annál kényelmesebb. 500 km után, megállás nélkül is úgy szálltam ki belőle, mint ha csak a szomszéd közértbe ugrottam volna át. Minden évben megtettük a Franciaországi utat legalább egyszer, és mikor meginterjúvoltam a hátul ülőket, hogy a fenti felsorolásból szerintük melyik volt a legkényelmesebb, ők is egyöntetűen vágták rá, hogy az 508-as, annak ellenére, hogy pl az I40-esben legendásan nagy a lábtér hátul.

Menetdinamikáját tekintve abszolút érvényesül a valamit valamiért elv. A 140 LE a hatfokozatú kézi váltóval inkább komótosan mozgatja az autót, 4 emberrel teli csomagokkal, síboxal sem fog ki rajta egy nagyobb emelkedő sem, viszont főúton egy egy előzést jól át kell gondolni és megtervezni mert nincs az az ülésbe préselős gyorsulása. Cserébe viszont a fogyasztása nagyon baráti, én a drivo alkalmazással vezettem a tankolásokat és a 28000 km után 5,5 volt a hosszútávú átlagom, de nem egyszer tettem meg a Balaton- Budapest- Ausztria háromszöget 4,5 és 5 liter közötti fogyasztással. Mivel 70 literes a tankja 1300-1400 km-t minden körülmények között meg tudtam vele tenni. Azért aki kicsit dinamikusabban vezet annak gondolom a 163 LE-kéziváltós vagy a 204 LE-automata jobb válsztás lehet, bár nyílván azok valamennyivel többet is fogyasztanak.

MIelőtt megvettem sokat olvastam a típusról és általánosságban két negatív dolgot emeltek ki, az egyik, hogy a németesedés útján túl feszesre állították a futóművet ami nem illik az autóhoz a másik pedig, hogy akadozik a kézi váltó. Nos tapasztalatból azt kell mondanom, hogy mind a kettő igaz, bár azzal nem értek egyet, hogy a futómű ne illene az autóhoz és őszintén mindkét negatívum olyan ami szerintem könnyen megszokható. Nekem, aki előtte a kifejezetten lágy rugózású autókhoz voltam szokva, nagyjából 150 km kellett, hogy megszokjam a feszességét, és őszintén szólva utána már kifejezetten zavart amikor olyan autóval mentem ami lágyabb volt és azt éreztem hogy imbolyog az úton. A váltó az valóban kicsit darabos, de ez megint olyan, hogy amíg az ember nem versenyezni akar vele és másodpercenként váltogatni, addig igazi hátránya nincs, de meg kell szokni.

Szóval nagyjából ennyit tudtam elmondani róla, és az olvasóban joggal merül fel a kérdés, hogy ha ennyire szerettem,miért váltam meg tőle, nos érkezett egy gyerkőc és bár szedán létére viszonylag nagy és jól pakolható volt a csomagtartója, mégis maga a nyílása kicsit szűk volt és úgy gondoltam, hogy egy kombiba egyszerűbb lenne pakolni. A mostani Mercedesem pedig egy alkalmi vétel volt, de ha őszinte akarok lenni, bármelyik pillanatban gondolkodás nélkül cserélném vissza a Peugeotra.

Hibalista

- - jobb oldali első csapágy 60000,- Ft - - központi multimédia egység - vicces sztori, magától megjavult :)

Ide hordtam szervizbe

Peugeot PM VácNagyon rendesek, korrektek, két Peugeot-nkat is vittem hozzájuk, mindig maximálisan elégedett voltam.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Peugeot Vector Car VeszprémCsak egyszer jártam náluk, de nem is mentem volna vissza szívesen. Felkészületlennek tűntek, és annak ellenére, hogy márkaszervíz, a hozzáértésük is eléggé megkérdőjeleződött bennem.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 113000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? i40 Következő autója? c250D
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 508 2010 (2011)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)