Egy francia monsieur
Szöveges ítélet
Az autót a forgalmazótól vettem, bemutató/teszt autó volt. A kényelme lenyűgöző, 407-ből ültem át, ennek ellenére nagyon kényelmesnek érzem, a hátsó üléseknél a lábtér és a csomagtartó jóval nagyobb. Az ülések oldaltartása kiváló, a hosszabbítható ülőlap nagyon kellemes. Az egész belső tér elegáns, kényeztető, igazi prémium kategóriás autó. A váltó pontos, könnyen kezelhető. A futómű viszont kissé kemény, amely autópályás sebességnél kellő biztonságérzetet ad.Kimondottan feszes az első futómű. A navigáció viszonylag könnyen kezelhető, kimondottan jó megoldás a 3 helyen megjelenő instrukciók. (Nagy kijelző, fedélzeti számítógép kijelző és a head up display) Az viszont szégyenletes a gyártóra nézve, hogy magyar nyelv nincs benne. (RT6 Nav.) A xenon/LED világítás nagyon jó, az automatikus országúti/tompított váltás hagy kívánnivalót maga után. Kanyarfényszórók jól bevilágítják az íveket. Az automatikus ablaktörlők jól ellátják a feladatukat.Az audio center gyönyörűen szól, jól kezelhető. kritika: A kormányon lévő kezelőszervek elhelyezése nekem nem logikus. A tolató és parkolást segítő radarok profin működnek. Az elektromos kézifékkel kapcsolatban vannak fenntartásaim, nem hiszem, hogy jót tesz a kuplungnak az állóhelyzetből történő indaulásnál a kissé késleltetett kioldás, célszerűnek tartom kézzel kioldatni indulás előtt. A motor igen jól húz, de ennek ellenére nem egy kitörni vágyó megvadult ménes, könnyen kezelhető, finoman irányítható. A fogyasztás lélegzetelállítóan alacsony. Zaj, rezonancia nem észlelhető az utastérben.
Remélem hosszú távon is meg leszek elégedve az autóval.
Az első együtt töltött év tapasztalata: Nagyon elégedett vagyok. Élvezetes vezetés, kis fogyasztás, meghibásodás nem történt. Két apró rendellenesség: Indításnál se kép se hang, középső kijelzőn az üzenet: kormányzárat nem tudja oldani. A kormány leállításnál ütközésig alá lett tekerve és mint kiderült a start gomb ilyenkor nem tudja oldani a kormányzárat. Kézzel megmozgatva a kormányt, már indítható lett az autó.
A másik esetben ismét start megnyomása után semmi. Kiírás kéri inicializálni a kulcs-elektronikát. Szerencsére ez le van írva a gépkönyvben, hogy hogyan kell, kb. 10 sec. Utána az autó indult, mint ahogyan kell. Megjegyzem, hogy a magyar nyelvű szoftver nem lenne hátrány.
Semmi nem zörög az autóban, minden olyan, mint amikor hozzám került. az az apró bosszúság is,hogy a vizes csomagtartó konyítása, némi eső becsöpögését okozza csomagtartóba.
Eltelt egy újabb év. Semmi gondom nincs az autóval. Előírás szerint szervizeltetem és ennyi. Meglepően jó a fogyasztása még városi araszolásban is. Az egyetlen meglepetést az eltelt évben azzal okozta, hogy nem jelezte előre a lemerülőben lévő elemet a kulcselektronikában. Sajnos a második kulcsom sem volt elérhető közelben, szerencsémre a kutyám nyakörvében (is) lévő CR2032 elem megoldotta a problémát.
A csomagtartóba becsöpögő víz problémáját a barkácsáruházakban pár száz forintért kapható öntapadó ablakszigetelő gumiprofillal sikerült megoldanom, nem értem, hogy a gyárnak ez miért egy kozmikus probléma.
Hibalista
- Még nem romlott el rajta semmi.
Ide hordtam szervizbe
Balogh és fiai Monor
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 407 1,6 HDI executive | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |