Autoerotika
Szöveges ítélet
Francia szürkeimportos, ki tudja, mennyi km-el. A kereskedő hozzáállása kritikán aluli volt. Minden kérdésre sértődős kioktatásos értetlenkedés a válasz. Van egy lekérdezhető 2013 év eleji 43 ezer km. Amit a tesztekben olvastam róla, beigazolódni látszik. Sportos forma, kényelmes (gyönyörű nappa bőr belső), csendes, erős, stabil, tágas, minden működik rajta. Belső esztétika és anyagminőség jobb, mint a konkurenciánál. Szívvel-lélekkel tervezték ezt a típust. A kényelmi extrák működése, látvány, illat, tapintás, hang, minden az aranymetszésben van. Jobb, mint vártam.
Előnyök:
dögös motorhang az utastérben (főleg, amikor a turbó elkezd tölteni a pincéből)
nagyon csendes (még az ablakspricnit sem hallom)
hátsókerekeshez hasonló vezetési élmény
jól ki lehet látni belőle
ennél nem kell jobb automata váltó
navigáció kiváló (hát még, ha friss lenne)
teleszkópos motorháztető
olajhőméséklet jelző
az automata fényszóró hibátlan időzítéssel kapcsol
xenon fényerő
a belső tükör sötétedése tökéletesen optimális
a klímához szinte sosem kell hozzányúlni, és nagyon gyorsan befűt
automata elektromos kézifék gyors, és szolid
nagy sebességnél hallom a zenét, a mély hangokat is
a feleségemnek ugyanaz a kormányállás megfelel (a többi funkció memóriás)
kutyák lemennek alfába a hátsó ülésen
nincs hibakód
204 LE (egyelőre), nagy biztonsággal lehet előzni
Kedvező biztosítási díjak
Hátrányok:
100 km/óra fölött nagy a szélzaj
gumírozott felületek a belső ajtó fogantyúnál kopnak (mint a VW-nél)
kicsit kemény a hátsó futómű
sok a rugózatlan tömeg (szerintem nehezek a felnik)
nagy fordulókör
filcből vannak a doblemezek (ez lehet, hogy előny?)
az ajtókat nem lehet elég tágra nyitni
telefon híváslistát mindig törli
nem írja ki a zeneszámok fájl neveit, ha bluetooth-ról megy a muzsika
nincs SD kártya foglalat
fejegység nem olvas DVD-t
a valóságnál fél literrel több átlagfogyasztást mutat
nehezen találom a gombokat a kormányon
a vezető ülés legalsó pozícióban is kicsit magas. Hátrafelé tovább süllyed, csak akkor nem érem el a pedálokat
a kormány túl érzékenyen követi az út dőlését
egy tizedmásodpercre érezni áló helyzetben kormánymozdulatkor, ahogy kapcsol a szervó
túl hamar kikapcsol economy módba. Utána rádiózás, nyomkodás felejtős
defekttömítő készlet (se pótkerék, se kerékanyakulcs, se emelő)
még elektromos diffizár sincs (legalábbis nem tudok róla)
nem érzem a 204 LE-t (az előző autóm a ludas; Golf IV ARL + O.CT)
Költés eddig:
gyári kulcsok memorizálása 6800 Ft
téligumi garnitúra 156.000 Ft
futóműállítás 4.000 Ft
olajszerviz + összes szűrő 24.000 Ft
Váltóolaj frissítés, diagnosztika 20.000 Ft
Szélvédő kavicsfelverődések javítása 7.000 Ft
FAP adalék feltöltés 20.000 Ft
Használt nyári gumik előre defekt miatt 20.000 Ft
Olajszerviz, összes féktárcsa és betét csere 100.000 Ft
Hibalista
- Zörgött a JBL mélynyomótól a csomagtérroló vezető sín. Papírzsebkendővel kitömtem, ahol hozzáér a kárpithoz. Stúdióterem lett. - Az "A" oszlophoz néha hozzáér a bal ablaktörlő. - 20.000 km már megvolt, nincs meghibásodás.
Ide hordtam szervizbe
Ügyes, precíz, közel van.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ügyes, nincs lehetetlen.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 97000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf IV GTI TDI | Következő autója? | 508 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
