Feleségem kedvence!
Szöveges ítélet
Aputól kaptam, miután vett egy másik autót. 92-ben hozta haza Svájcból, és azóta velünk van. Ő nem sokat foglalkozott az autóval, tehát, amikor megkaptam, az egérszelep miatt az autó nem ment jól, és fogyasztott vagy 12 l-t, nyáron, hosszú távon. Javítása után hosszútávon 8,7 l-t evett tetőcsomagtartóval együtt. A hosszú táv ennek az autónak az 500 km-en felüli rész, mivel az alatti km futás esetén nem tudtam 10 alá vinni a fogyasztást. Feleségem kedvenc autója. Ezzel tanult meg vezetni, 1000 km-es gyakorlat után levezetett ismeretlen úton 7 órát gond nélkül, csomaggal, tömött autóval. A fékje korának megfelelő, nem kell taposni, de azért nem egy új. Miután lecseréltettem a két hátsó féktárcsát, elkezdett fogni is, addig csak küzdött a rozsdával. Most az elsők lesznek soron. A mai napig is nagy becsben van tartva, noha a másik lemmett a melósautó szerepét tölti be, mivel olcsóbb fenntartani, mitha vennék egy akármilyen másikat. Javíttattam a küszöböt, a vizsgán nagyon jó értékeket produkált, a 200000 km meg sem kottyan neki, az olajat sem eszi. Az automata váltóját egy autószetrelő ismerősünk megtöltötte, mondván, ha kicsivel több van benne, az nem hátrány. Viszont így szimeringes lett, és javíttatni kellett. Ezt 97000 km-rel tette. Azóta is hibátlan. Egy haláli kényelmes autó, a futóműve igazi Francia, lágy, mégis ponztosan ott tartja, ahol kell. A belseje a kor szellemében full extrás, plüss kárpit, elektromos ablakok elöl, elektromos tolótető, 2.2-es injektoros motor, de még csak a K-Jetronic. Ezért fogyaszt kicsit többet. 135 Le.s, eddig soha nem volt gond, hogy kevés lett volna. A nyári nyaraláskor tökéletesen működött. Végül is egy megbízható, jó autó a mai napig.
Hibalista
- -Elektromos tetőablak
- -bal ablakemelő motor szórakozik, megütögetésre megjavol, nem elektromos hiba
- -automata váltó szimeringcsere, autószerelő álló motornál töltött olajszintre
- -hátsó futómű kirohadt 94-ben, csere
- -első futómű elgyengült, először visszahúzva, utána egy évre rá csere, bontott 5000/db komplett gólyaláb
- -küszöb a díszléc csavarozásánál kirohadt, javítva
- -hátsó féktárcsa + betét csere
- -egérszelep tönkrement kiiktatva
- -olaj + szűrők cseréje rendszeresen
- -az eredeti hűtő szétesett, szó szerint, 23 év után, újat kapott
-
Ide hordtam szervizbe
Bagarusz István, Törökbálinton, de azóta már máshol van, mint alkalmazott.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Saját magam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 91000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 100 CC TD | Következő autója? | BMW 728 IA |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
