A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 505 (1979-1993)

505 2.0 i STI 

Az ítélet értékelése
4,5(11 db)

AZ IDŐS 2.0 STI

Szöveges ítélet

Franciaországban akadtam rá.Teljesen véletlenül.Egy zárt garázsban pihent 14 évet.A családi ereklye szerepét töltötte be.Elsőgazdás autó, apáról fiúra szállt.Megvan a hagyatéki papírja is.Hogy milyen az autó? Az akkori német tesztek alapján mindent tud, az 5-ös BMW-vel bezárólag.Ebben a kocsiban még fellelhető mindaz, amit a mai gépcsodákból már kiöltek.Hallható a motor hangja! Jó is hogy hallható!Mert ez a motor duruzsol, muzsikál, és beszél hozzád.Olyan mintha a kedvesed búgna a füledbe szerelmes suttogó dallamokat, amitől feláll a szőr a karodon, és nemtörődve a világ dolgaival, csak a gázt nyomod, és magadban üvöltöd a kérést!!!!! Beszélj még, és mesélj, mint Seherezádé!Ez a kocsi egy műremek.Felidézi a régmúlt kor emlékét.Amikor még a legyártandó dolgokba nem tettek felesleges alkatrészeket, csak azért, hogy drágábban lehessen túladni rajta. Legyen az mosógép, hűtő, vagy éppen autó. Itt nincs felesleges alkatrész.Ez a kocsi egyszerű, mint egy lapát, mégis a megbízhatóság mintaképe.Mióta üzembe lett helyezve 3000km-t mentem vele, teljesen hibamentesen.Magyarországra érkezése után OT vizsgát, és 5 éves műszakit kapott.A 4 tárcsafék hibátlanul fogja az autót, még akkor is, ha 120km/h-ról kényszerülünk hirtelen megállásra.Nincs túlszervózva, hibátlanul kanyarodik, és a rugózása...A merev hátsóhíd hiánya hozza magával azt a hajózó mozgást a kanyarokban, amire a mostani fiatal kocsik a legmerészebb álmukban mernek csak gondolni.Természetesen független felfüggesztésről beszélünk.A váltója, kupplungja pontos, jól kapcsol.A levegőszűrő is az egyszerű, de időtálló megoldást mutatja.Természetesen olajtükrös.
A motor 110 lóerős, k-jetronikkal felszerelt , hengerenkénti injektoros.Bőven elég ahhoz, hogy dinamikusan tudja mozgatni a teljesen rozsdamentes karosszériát.Nem írtam el!!A karosszéria TELJESEN rozsdamentes, így 32 évesen is.Ez nem egy felújított autó.Ö ilyennek maradt meg nekünk, 1979-ből.Ez a kocsi visszahozza a régi időket, és és elvisz abba a világba, amelyikből megtudhatjuk, hogy milyen érzés volt 79'-ben jómódúnak lenni Franciaországban.Sajnos idehaza nagyon kevés példány létezik.Aki teheti egyszer próbáljon ki egy ilyet.Nem fogja megbánni.Nagyon sajnáltam volna, ha ez az autó kimaradt volna az életemből.Lehet, hogy az elfogultság mondatja velem, de rosszat nem tudok írni róla, hiszen nagyon keveset használtam még.Ha valakinek kételyei támadtak volna a leírtakkal kapcsolatban,nyugodtan vegye meg, az Oldtimer-Youngtimer magazin 2011, 3. számát.Abban még több leírás található erről a kocsiról, és a tipusról.Az európai köznyelv a "Francia Mercedes", mig az Afrikaiak mindössze "elektromos teve" néven ismerik.Meg kell jegyeznem, hogy mindkét elnevezés nagyon találó.Hátralevő éveit (kedvező ajánlat hiányában) a Dél-Alföld fővárosában tölti, kipihenve az eddigi földi léte fáradalmait.Nagyon bízom benne, hogy még hosszú időn át leszünk egy hullámhosszon, és az idők végeztéig hallgathatom "Seherezádé " meséit.

2012 11. 14

Megint mentem 1000km körül az autóval. Semmi hiba. Egyre jobban kezd menni. Úgy tűnik nem ártott neki a sok állás. Kapott injektortisztítót, és úgy érzem egyre jobban magáratalál a motor.( nem mintha eddig valami baj is lett volna vele). Sikerült a gyári alufelni garnitúrát is megszerezni.Keresek olyan kollégát, kollégákat, akinek ilyen tipusa volt, van,és szeretne egy kis nosztalgiát. Ha akad ilyen, akkor a zoldnyil@freemail.hu címen megtalál.

Hibalista

- Fényszóró kavicsos, tank lyukas, összes olaj lecserélve

Ide hordtam szervizbe

Idős (néhai) szerelő.Jó szakember

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1979
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 89
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Peugeot 405td Következő autója? végleges
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 505 1979

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)