Az elpusztíthatatlan
Szöveges ítélet
1986-ban vettem egy Röppenty? utcai árverésen. Szét volt rohadva a kasztni és ki volt könyökölve az egyik hajtókar... 1989-ben sikerült forgalomba helyezni.
Egyszer?en egy álom volt! A fogyasztásán kívül...
Pillanatok alatt fel tudott gyorsulni például kettesben 90-re! A négy darab tárcsafék, a független kerékfelfüggesztés el?l és hátul, valamint a nagyszer? rugózás és kényelmes ülések hosszú távon is maradandó élményt nyújtottak!
Egy darabig karburátor adagolta az üzemanyagot. Aztán gázoztam egy darabig, de lebuktam, így visszaalakítás és újabb vizsga következett.
Egyszer hozzámkerült egy Kugelfischer rendszer? injektoros példány bontásra. Fogtam magam és átalakítottam az enyémet! Csodálatos élmény volt, mikor beindítottam és meghallottam a kissé dízeles hangot! :-))) A fogyasztása mérsékl?dött. Az indítás korábban sem okozott gondot (legfeljebb télen...), de ezek után szinte mindig pöccre indult!
A hátsókerék hajtás ellenére, szinte nem akadtak olyan útviszonyok, melyek kifogtak volna rajta. Persze nem a hegyekben!
Sajnos a rozsdásodást nekem nem sikerült megállítani. Talán a fogyasztásán kív?l ez a legnagyobb hibája!
Megkockáztatom, hogy a mai hasonló kategóriájú autók sem kényelmesebbek mint ez a közel 30 éves jószág!
Elhatároztam, hogy amint veterán korú lesz és össze tudom hozni a dolgaimat pénzben és id?ben, alapos és tartós felújításnak vetem alá.
Alkatrészt még lehet hozzá kapni, de akad néhány kurrens cikk mellyel gondban vagyok és most próbálok beszerzési forrást találni.
Megjegyzem, hogy tudtommal Nigériában még a mai napig gyártják ezt a típust, természetesen módosításokkal.
Természetesen a 20 év alatt átesett több javításon, de általában természetes elhasználódás miatt. Ha jól emlékszem, soha nem kellett menteni.
Egyszer a 4-es úton Törökszentmiklós el?tt sikerült egy kanyarban a bal oldalára fordítanom. Kimásztam a jobb els? ajtón. Leugrottam és körbejártam... Rögtön megállt néhány autós. Visszaborítottuk a kerekeire. Újabb szemrevételezés, egy kis lemezhajlítás a bal els? keréknél, aztán folytattam az utam! :-)))
Hibalista
- Rozsdásodik...
- AC pumpa
- Kilométer óra spirál
Ide hordtam szervizbe
Saját magam javítottam! :-)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 20 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 123000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 1310 | Következő autója? | Citroen XM 2,5 TurboD |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
