Ezek már nem a régi franciák
Szöveges ítélet
Az 5008 előtt egy 2010-es Peugeot 3008 volt a tulajdonomban, amit imádott a család. Praktikus, kényelmes és megbízható volt. Ezt követően adta magát, hogy az egyik utódjelölt egy 7 személyes Peugeot 5008 legyen. Mindenféleképpen benzinest akartam, mert Szegedre ingázok napi 15 km-t oda és ugyanennyit vissza, ami a dízelnek nem túl optimális. A Peugeot kizárólag 1.2 puretech turbós benzinmotorral gyártja a 5008-at, ami ráadásul három hengeres. Ez kissé el is bizonytalanított. Több más típus is szóba jött. A Micubishi Outlander 2 literes szívóbenzines motorja lomha volt és cserébe még sokat is fogyaszt a tesztek alapján. A Kia Sorento ugyanez. A Skoda Kodiaq volt még ringben az 1.5-ös 4 hengeres TSI motorral, de a Kodiaq a próba során minden téren elvérzett a Peugeot-val szemben. Egyrészt a Skoda hátul egyszerűen szűk volt. Feleségem a 2 gyerekülés közé beülni is alig tudott, nemhogy kényelmesen ülni. Az ülések kialakítása egyszerűen nem 3 teljes értékű személyre lett kitalálva. Három gyerekülés csak nehezen fér be hátra az ülések kialakítása miatt, ráadásul a középső ülés biztonsági öv csatja nem besüllyesztett, így azon ülsz középen. Ezen kívül a kardánalagút sem süllyesztett, így azon is bugdácsolni kellett ki és beszállásnál. Hát nem volt kényelmes. Az 1.5 benzinmotor a próbán nagyon erőtlen volt, néha veszélyesen erőtlen.
A Peugeot 5008 viszont a teszten nagyon meggyőzött. A Peugeot a kis benzinmotorral sokkal használhatóbb annak ellenére, hogy papíron a Skodának kellett volna jobban szerepelni. A Peugeot jól gyorsul már kis fordulattól is és a 6 sebességes váltó kiosztása is nagyon jól átgondolt. Városban 4. ben még szépen használható visszaváltogatás nélkül is. Városon kívül 80-90 körül kéri a 6. sebességet és nem necces előzés még 6. sebességben is végrehajtható. Ha sietni kell akkor viszont vissza kell kapcsolni 5.be, de onnantól már szépen húz. Pályán 130-nál 2800-at pörög a motor, ami azért érdekes mert előző 1.6 HDI motoros Peugeot-m ugyanitt 3200 körül forgott. A kocsi beltere összességében, szép és jól átgondolt. Az első üléssor kényelmes, de nem tágas a középkonzol miatt. Minden kézre esik, franciásan kényelmes és praktikus. A középső üléssor viszont nagyon tágas. Ide 3 személy vagy 3 isofixes gyerekülés is simán befér. Három ülés esetén a biztonsági övek bekötése először nehézkes, de megszokható. Kardánalagút nincs, de van helyette padlóban lévő rakodó rekesz. Középső sor ülései a Skodával ellentétben teljes értékűek. (A szalonban lemértük és ott kiderült, hogy ugyanolyan széles üléssor van az 5008-ban mint a Peugeot Rifterben, ami azért nem semmi.) A harmadik üléssorba könnyű a bejutás. Itt már nem isofixesek az ülések. Gyerekek imádnak itt utazni, bár csak akkor ültetem be őket leghátra, ha 5+ fő utazik együtt. Felnőttnek 180 cm-ig vállalható rövid távra, de inkább gyerekeknek való a 3. sor. Ők viszont gyerekülésben kényelmesen utaznak. Csomagtartó 5 személlyel óriási, 7 személynek már korlátozott, de egy sport babakocsi és némi csomag ilyenkor is befér. 7 személlyel utánfutó vagy tetőcsomagtartó kell egy hosszabb több napos utazáshoz. Az autó gyenge pontjának a futóművet szokták emlegetni. A futómű 17-es kerékkel nagyon kényelmes, de még a magyar átlagnál is rosszabb úton nagy sebességnél a hátsó kerekek valóban el tudnak pattogni. Ez az én tapasztalatom szerint azt jelenti, hogy az útminőség miatt kirakott 60-as táblánál tényleg ne 90-100 as tempóban akarjunk menni, mert akkor valóban bizonytalanabb tud lenni az úttartás egy-egy bukkanónál, vagy nagyobb kátyúnál.
Összességében a kocsi nagyon szerethető, kényelmes és eddig megbízható. Az 1.2-es motorra érdemes vigyázni, mivel ezeknek a motoroknak a kokszosodás a legnagyobb ellensége. A prémium üzemanyag szerintem megoldás erre, de majd 10 év múlva derül ki igazam van-e. Fogyasztása normál, kényelmes, családos tempóban 6.5 -7 liter vegyes használatban ami egy jó érték. Előző 1.6-os dízel 3008-am ugyanennyit fogyasztott (ennek oka a sok hideg használat lehetett a 2x15 km-es napi ingázás miatt). Ha lesz további tapasztalat írok még.
Hibalista
- Az autó még lényegében új. Cserélni nem kellett rajta semmit. A bejáratást követően 5.000. km környékén egy soron kívüli olajcserét vásároltam hozzá. A szervizben az olajcserét nem értették miért kérem , mert azt állítják, ezeknél már nincs rá szükség. Én ebben nem hiszek,így megcsináltattam. Az olajcsere ára 43.000.-Ft volt, ami azért nem kevés egy kis benzinmotornál. Mást nem kértem csak olaj és olajszűrő cseréjét. Ezen kívül néha menet közben újraindul a fedélzeti computer, de ez ritka, így még nem ütötte meg a szintet, hogy szervizbe vigyem.
Ide hordtam szervizbe
Autó Kontúr kft Szeged
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 3008 | Következő autója? | 5008 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
