A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 5008 (2017)

5008 1.2 puretech 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ezek már nem a régi franciák

Szöveges ítélet

Az 5008 előtt egy 2010-es Peugeot 3008 volt a tulajdonomban, amit imádott a család. Praktikus, kényelmes és megbízható volt. Ezt követően adta magát, hogy az egyik utódjelölt egy 7 személyes Peugeot 5008 legyen. Mindenféleképpen benzinest akartam, mert Szegedre ingázok napi 15 km-t oda és ugyanennyit vissza, ami a dízelnek nem túl optimális. A Peugeot kizárólag 1.2 puretech turbós benzinmotorral gyártja a 5008-at, ami ráadásul három hengeres. Ez kissé el is bizonytalanított. Több más típus is szóba jött. A Micubishi Outlander 2 literes szívóbenzines motorja lomha volt és cserébe még sokat is fogyaszt a tesztek alapján. A Kia Sorento ugyanez. A Skoda Kodiaq volt még ringben az 1.5-ös 4 hengeres TSI motorral, de a Kodiaq a próba során minden téren elvérzett a Peugeot-val szemben. Egyrészt a Skoda hátul egyszerűen szűk volt. Feleségem a 2 gyerekülés közé beülni is alig tudott, nemhogy kényelmesen ülni. Az ülések kialakítása egyszerűen nem 3 teljes értékű személyre lett kitalálva. Három gyerekülés csak nehezen fér be hátra az ülések kialakítása miatt, ráadásul a középső ülés biztonsági öv csatja nem besüllyesztett, így azon ülsz középen. Ezen kívül a kardánalagút sem süllyesztett, így azon is bugdácsolni kellett ki és beszállásnál. Hát nem volt kényelmes. Az 1.5 benzinmotor a próbán nagyon erőtlen volt, néha veszélyesen erőtlen.
A Peugeot 5008 viszont a teszten nagyon meggyőzött. A Peugeot a kis benzinmotorral sokkal használhatóbb annak ellenére, hogy papíron a Skodának kellett volna jobban szerepelni. A Peugeot jól gyorsul már kis fordulattól is és a 6 sebességes váltó kiosztása is nagyon jól átgondolt. Városban 4. ben még szépen használható visszaváltogatás nélkül is. Városon kívül 80-90 körül kéri a 6. sebességet és nem necces előzés még 6. sebességben is végrehajtható. Ha sietni kell akkor viszont vissza kell kapcsolni 5.be, de onnantól már szépen húz. Pályán 130-nál 2800-at pörög a motor, ami azért érdekes mert előző 1.6 HDI motoros Peugeot-m ugyanitt 3200 körül forgott. A kocsi beltere összességében, szép és jól átgondolt. Az első üléssor kényelmes, de nem tágas a középkonzol miatt. Minden kézre esik, franciásan kényelmes és praktikus. A középső üléssor viszont nagyon tágas. Ide 3 személy vagy 3 isofixes gyerekülés is simán befér. Három ülés esetén a biztonsági övek bekötése először nehézkes, de megszokható. Kardánalagút nincs, de van helyette padlóban lévő rakodó rekesz. Középső sor ülései a Skodával ellentétben teljes értékűek. (A szalonban lemértük és ott kiderült, hogy ugyanolyan széles üléssor van az 5008-ban mint a Peugeot Rifterben, ami azért nem semmi.) A harmadik üléssorba könnyű a bejutás. Itt már nem isofixesek az ülések. Gyerekek imádnak itt utazni, bár csak akkor ültetem be őket leghátra, ha 5+ fő utazik együtt. Felnőttnek 180 cm-ig vállalható rövid távra, de inkább gyerekeknek való a 3. sor. Ők viszont gyerekülésben kényelmesen utaznak. Csomagtartó 5 személlyel óriási, 7 személynek már korlátozott, de egy sport babakocsi és némi csomag ilyenkor is befér. 7 személlyel utánfutó vagy tetőcsomagtartó kell egy hosszabb több napos utazáshoz. Az autó gyenge pontjának a futóművet szokták emlegetni. A futómű 17-es kerékkel nagyon kényelmes, de még a magyar átlagnál is rosszabb úton nagy sebességnél a hátsó kerekek valóban el tudnak pattogni. Ez az én tapasztalatom szerint azt jelenti, hogy az útminőség miatt kirakott 60-as táblánál tényleg ne 90-100 as tempóban akarjunk menni, mert akkor valóban bizonytalanabb tud lenni az úttartás egy-egy bukkanónál, vagy nagyobb kátyúnál.
Összességében a kocsi nagyon szerethető, kényelmes és eddig megbízható. Az 1.2-es motorra érdemes vigyázni, mivel ezeknek a motoroknak a kokszosodás a legnagyobb ellensége. A prémium üzemanyag szerintem megoldás erre, de majd 10 év múlva derül ki igazam van-e. Fogyasztása normál, kényelmes, családos tempóban 6.5 -7 liter vegyes használatban ami egy jó érték. Előző 1.6-os dízel 3008-am ugyanennyit fogyasztott (ennek oka a sok hideg használat lehetett a 2x15 km-es napi ingázás miatt). Ha lesz további tapasztalat írok még.

Hibalista

- Az autó még lényegében új. Cserélni nem kellett rajta semmit. A bejáratást követően 5.000. km környékén egy soron kívüli olajcserét vásároltam hozzá. A szervizben az olajcserét nem értették miért kérem , mert azt állítják, ezeknél már nincs rá szükség. Én ebben nem hiszek,így megcsináltattam. Az olajcsere ára 43.000.-Ft volt, ami azért nem kevés egy kis benzinmotornál. Mást nem kértem csak olaj és olajszűrő cseréjét. Ezen kívül néha menet közben újraindul a fedélzeti computer, de ez ritka, így még nem ütötte meg a szintet, hogy szervizbe vigyem.

Ide hordtam szervizbe

Autó Kontúr kft Szeged

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2020
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 3008 Következő autója? 5008
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 5008 2017

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)