Ideális családi autó minimális kompromisszumokkal.
Szöveges ítélet
Miután 2 gyermekem született 2 éven belül, szűkössé vált az előző autóm, amellyel alapvetően meg voltam elégedve. Ezért családi autóban gondolkodtam feleségemmel. Cél volt, hogy a két gyerekülés közé be tudjon ő is ülni, hogy a hosszú utazásaink során el tudja látni a gyermekek körüli teendőek, ha szükséges. Az árkategóriájában maximálisan megfelel ennek az elvárásnak az autó. Kényelmesen elférnek a második sorban mindnyájan. Emellett marad bőségesen csomagtér is, ami szükséges is a sok csomagjaink miatt (babakocsi, utazóágy stb...) Elégedett vagyok a dinamikájával is bár a kisebbik dízellel vettem meg, de ennek megfelelően alakul a fogyasztás is. Most még 5,7-6,2 literrel fogyaszt 100km-en, de remélem ez még lesz kedvezőbb is. Autópályán is jól megy. Az is igaz, 140km/h-nál csak előzésekkor megyek gyorsabban. Ilyen utazósebességgel a fogyasztás azért megugrik. A 6. fokozat is 3000 feletti fordulatszámot jelent. Hiányzik egy 7. fokozat, vagy másképp kellett volna az áttételeket beállítani. Ugyanakkor városban is használható a még a hatodik fokozat is.
Az autó 7 üléses. Használtuk már a 3. sort is utazáshoz. Leghátulra azért 170 cm-nél magasabbak hosszútávra ne nagyon üljenek be. Nekik már zsibbasztó a testtartás. Ha mind a három üléssort használjuk, akkor nem marad csomagtér gyakorlatilag. Így 7 üléssel rövidtávon lehet kihasználni az autót.
A vezetési pozíció is tág határok között alakítható. Nekem, aki 183 cm vagyok a vezetőülés üléslapja rövid. Meg lehet szokni és meg lehet találni az optimális üléspozíciót, de ha 5 cm-rel hosszabb lenne az ülőlap, az még komfortosabbá tenni az autót.
Sokat segít a parkolásban a tolatóradar. Anélkül sokkal nehezebben tanultam volna meg az autó méreteit. A hátrafelé a kilátás igencsak nehézkes, főként azért mert mi gyakran használjuk a középső ülést is.
Engem meggyőzött az autó. Azok közé tartoztam, akik idegenkedtek a francia verdáktól - előző gépjárművem is német volt. Ezért sokat olvastam előzetesen fórum oldalakon. Végül az 5 év garancia és az a törekvés, hogy 3 helyet akarnak előre lépni a Peugeotnál a eladási listán (10-ről a 7-re) meggyőzött arról, hogy csak jobban oda figyelnek a minőségi kidolgozásra. Eddig elektronikával sem volt különös gondom, leszámítva azt a zavaró tényt, hogy néha az erős havazásban a parkoló radar, vagyis az első szenzorok bejeleznek, állóhelyzetben. Biztos túl nagyok a hópelyhek :-) Persze ki lehet kapcsolni a szenzorokat.
Remélem, hogy százezer km után is csak pozitív véleményt tudok mondani az autóról, de addig még 2-3 év el fog telni.
Hibalista
- Még nem romlott el semmi. A kötelező olajcsere miatt volt szervízben.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Gablini
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vento | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
