Szervizjárat - erősen javuló tendenciákkal
Szöveges ítélet
Dacára annak, hogy a modell bevezetésekor magára a Peugeot vezérigazgatójára hivatkoztak, hogy a 407-es már új fejezetet fog nyitni az amúgy is megbizhatatlan és rossz értékálló hírében lév? márkának, sajnos ez nem így történt. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a legels?k között egy 1.6 Hdi-vel kezdtem, ami miután többet volt szervízben (rángatott a motor, zörgött a hátulja), mint úton ill. elhárítani sem tudták a problémát kezdeményeztem a visszacserélését, amit végülis igen korrektül sikerült abszolválnia a márkakereskedének. Ezután ültem át egy 2.0-es Hdi-be, amivel már lassan 30 000 km-t lenyomtam. Az autó egyetlen jó pontja a motor és talán maga a design. Azonban ez is csak egy Peugeot. Az új is rendszeresen, kb. 2 hetente szervízben van. Hol az első futómű zörög, hol a motorelektronika tilt le és nem engedi 2000-es fordulat fölé a motort (ez különösen el?zés közben tud izgalmas lenni), hol a kormány remeg er?sebb fékezéskor, ill. állóhelyzetben is ha tekered (különösen nagyobb tapadású téligumival), vagy az es?érzékel?s ablaktörlő töröl ezerrel még szemerkélő esőben is, ergo manuálisan szabályozom. 30 ezer km elégnek bizonyult, hogy a korábban viszonylag zörgésmentes utastér elveszítse eme arisztokratikusnak tekinthető tulajdonságát. Zörög a kilóméteróra, a középkonzol és hátulról is folyamatosan érkezik valami ciripelő hang a dögöt dirigáló személyhez. Elférni alig lehet benne, mögém gyakorlatilag egy dipótáska sem férne be, nem hogy személy. Egy éves gyermekemet alig tudom a bébihordozójával bepréselni a hátsó ülésre, s ilyenkor a kis lába már-már a hátsó ablakban van. Iszonyúan szűk a csomagtartója is. Belekerül egy sport babakocsi és fullon van. Kezdeti komoly elvárásaim mára a zéróhoz közelítenek, igazi nagy csalódássá vált az autó, s nagy biztonsággal kijelenthetem, alig várom, hogy kiszálhassak belőle. Lévén, hogy ez cégautó ez nem ígérkezik könnyű menetnek. "Never say never", de most azt gondolom, hogy soha többet nem lesz Peugeot (attól tartok francia sem) autóm. Kb. 10 éve volt szerencsém 2 évig egy 405-öst hajtani, s emlékeim szerint ez nem produkált hasonló rossz arányt az úton ill. szervízben töltött idők kapcsán. Hihetetlen, hogy a Peugeot szakemberei a totális csúcstechnológia évszázadának elején hogy tudtak- szó szerint - összecsapni egy ilyen autót. Csodálkozom néhány márkatársaim pozítív értékítéletén! Nem ugyanazt az autót vezetjük?!
--------------------------------------------------------
Hát íme eltelt több mint 1 év. A vas érettebb korba lépett, betöltötte a 2 évet és belegurult közel 75 000 km, cserben soha nem hagyott (ezt most lekopogtam). Visszaolvasva korábbi véleményemet meg kell, hogy állapítsam, hogy igazából lakva ismeri meg az ember a másikat, legyen az egy nőnemű egyed vagy akár egy autó melynek lelke van. A francia autók tipikusan ilyenek. Szépek és kényelmesek, gazdaságosak és korszerűek. Ez persze hajtáslánconként változhat, de az én 2.0 hdi-vel motorizált változatomra nagyon is jellemző. Nos, a gyakorlatban kevéssé használható filozofálgatásom után imhol a konkrétumok.
Tehát: az autóból fakadó meglehetősen zaklatott lelkiállapotomat orvoslandó haladéktalanul márkakereskedőt váltottam. A Peugeot Hungária ajánlására felvettem a kapcsolatot a budaörsi P. Fábiánnal, ahol rendkívű türelemmel és kitartással orvosolták a korábban írott esszémben részletezett szinte összes problémát, ami nem konstrukciós jellegű volt. Megoldották a legbosszantóbb problémát a alcsony sebességű kormányzásnál felmerülő kormányremegést. Jelenleg kifogástalan, sem speciális, un. mélygarázs-burkolaton, sem téligumival nem prezentálja a jelenséget. A beavatkozás óta a volán kissé könnyebben (még nem zavaró) tekerhető, amiből arra következtetek, hogy nagyobb átmérőjű kerekekhez méretezett kormányszervó-szivattyú lett telepítve. Apró zörgések, nem odavaló hangok többsége szintén kiküszöbölésre került, bár apróbb rezonanciát a középkonzoltól, bizonyos fordulatszámon érzékelek, de nem igazán foglalkozok vele, miután nem állandó kisérője útjaimnak. Továbbra is idegesítő az ablaktörlő érzékenysége, sajnos tényleg nem lehet állítani, jelenlegi, azaz üzemszerű állapotában nem képes funkcióját ellátni, mivel - mint fentebb írtam - ezerrel töröl akkor is, ha csak pl. 10 mp-ként kellene egyet. A motorral azon túlmenően, hogy enyhén fogyasztja az olajat (utántölteni nem kell, 15 ezres szervízciklus elérésekor mindig kijelez a "check oil" rendszer ) kellemesen erős és kultúrált járású. Vegyes használatban (város+autópálya 160-170) is megelégszik 7,3l-rel 100 km-en. Egy szó mint száz az autóról alkotott összképem jelentősen javult, s hála a Fábián kitartó beavatkozásásnak - az első náluk töltött alkalommal kb. 1 hónapig búrtak vele - a jövőben már - talán - nem idegenkednék, akár egy 2.2 hdi-re való cserétől sem. Persze dícsérjük nyugtával a napot, közel 10 hónap még hátra van a lízingszerződésből.
Hibalista
- Kormányszervó-szivattyú
- Hátsó lengéscsillapítók
- Üzemanyagszivattyú
- Fékbetétek, féktárcsák
- Gömbcsuklók
-
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Central - Lágymányosi hídnál
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Peugeot Fábián - Budaörs
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Meglátjuk! Amit a "policy" enged! :)) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
