A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 407 (2004)

407 1,6 HDi FAP 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olykor megcsaló francia szerető

Szöveges ítélet

2016 szeptemberében a feleségemmel saját lakásba költöztünk, ezért saját autóra lett szükségünk. Korábban a viszonylag ritkán használt szülői Fábiába (2003) és Golf Sportsvanba (2015) tettük a kilométereket. Korábban több Škoda és a már említett Sportsvan fordult meg a családunkban. Munkahelyen egy Octavia III 2.0TDI 4x4-et használok.
A presztízs nem érdekelt, ezért a költségvetés felső határát max. 6000 euróban húztuk meg. Először a VW régi 1,9 TDi motorú Octavia II-ben vagy Passatjában gondolkodtam. Nem a vasárnaponként templomba járó nyugdíjas szívsebész 10 év alatt 125 000-et futott autóját kerestük. Legyen szedán, vigyen el A-ból B-be, legyen benne tempomat és ne hazudják el mindennek. Az utolsó pontnál bukott meg a dolog, 6000 eur környékén csupa rommá tekert B6 Passatot vagy totál fapad (szintén tekert) Octaviát találtam. Még a látszatra se nagyon adtak. Hagytam az egész Passat/Octavia vonalat.

Néhány héttel később belefutottam egy 407-be. Elég ellentmondásos a megítélése. Valaki esküszik rá, valaki a pokolba kívánja. Végül találtunk egy 5000 eurós darabot, amit a magammal cipelt autószerelő rozsdamentes, a korához (2008) képest szépen duruzsoló, ha visszatekert, akkor csak minimálisan tették darabnak nyilvánított. Lealkudtuk a vezérléscserét (Peugeotban 350 EUR) és megkötöttük az üzletet.

És miért párizsi szerető? Mert szép formás, szinte magába ránt. Halás, ha babusgatják és törődnek vele. Csakhogy egy-egy váratlan pillanatban felhúzza magát és sztrájkolni kezd :)

Két év tapasztalatai:
1. Az autó tényleg nagy, elől kifejezetten kényelmes. A parkolásnál szokni kell a méreteit.
2. Az 1.6 HDi nem tépi fel az aszfaltot, felpakolva épphogy elég. Ezt alacsony fogyasztással kompenzálja: Dunaszerdahely-Pécs-Petrcane-Plitvicei tavak-Dunaszerdahely 5,2/100km.
4. Szép nagy központi kijelző (még nem érintő), könnyen kezelhető navigáció.
5. Az elektronikája imád csipogni. Szinte élvezi, ha feldobhat egy hibajelzést. Olajcsere után alacsony olajszintet jelez. Szakszerű javítás: fogod, letekered, majd visszatekered az olajtartály fedelét és a hibajelzés a múlté.

Hibalista

- Szerviz és kopóalkatrészek: - 2016/12 - 198402 km – vétel 4650 EUR - 2017/03 – Szélvédő (kő barátunk), ill. kerékcsere – összesen 120 EUR - 2017/05 – 214 000 km – Fél év együttélés után jött ez első komolyabb meghibásodás. Motorhibát jelezve nem startolt. Az áramot rá lehetett adni, így el tudtam húzatni egy közeli szerelőhöz. A hiba a motorvezérlő fejegységhez vezetett. A legtöbb szerelő nem szakember az autóvillamossági kérdésekben, ezért kikértem a hivatalos szerviz tanácsát. A rendkívül mélyreható szakvéleményük szeint szerint KI KEL CSERÉLNI, mindezt röpke 1360 euróért. Kerestem egy autó-villanyszerelőt, aki átmérte az egész kocsi elektromos rendszerét és kijavított néhány egyszerű elkormosodott érintkezési hibát. Munkadíj 140 EUR. Ha már szervizben volt, átesett az amúgy is esedékes vezérlés-, akku- és olajcserén, valamint az általam összetört elülső ködlámpa helyett újat helyeztek be – összesen 300 EUR. - 2017/08 – 219 000 km – ESP/ABS hiba ill. FAP folyadék feltöltés. Az ESP/ABS hibát egy egyszerű 16 eurós nyomásszenzor okozta, a diagnosztika eredményeként izzítógyertyákat cseréltünk – összesen 300 eur. - 2018/01 - Zártiszttítás 70 eur. - 2018/05 – Egr tisztítás 75 eur - 2018/10 – „Nagyjavítás”:új kulcs, turbó + gázpedál csere, fap tartály + adagoló cseréje motor teljes áttömítése 1050 eur. Most 256 000 km-nél tartunk. Ha 300-ig kitart, akkor jó.

Ide hordtam szervizbe

CZ Team Balony Korrekt társaság és elég jó áron dolgoznak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 198402
Megbízhatóság (7) Vezetett km 56000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Sportsvan 1,4 TSI, Fabia 1,2 Következő autója? Maradnék a szedánnál
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 407 2004 (2005 - 2008)

További ítéletek (70 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)