Olykor megcsaló francia szerető
Szöveges ítélet
2016 szeptemberében a feleségemmel saját lakásba költöztünk, ezért saját autóra lett szükségünk. Korábban a viszonylag ritkán használt szülői Fábiába (2003) és Golf Sportsvanba (2015) tettük a kilométereket. Korábban több Škoda és a már említett Sportsvan fordult meg a családunkban. Munkahelyen egy Octavia III 2.0TDI 4x4-et használok.
A presztízs nem érdekelt, ezért a költségvetés felső határát max. 6000 euróban húztuk meg. Először a VW régi 1,9 TDi motorú Octavia II-ben vagy Passatjában gondolkodtam. Nem a vasárnaponként templomba járó nyugdíjas szívsebész 10 év alatt 125 000-et futott autóját kerestük. Legyen szedán, vigyen el A-ból B-be, legyen benne tempomat és ne hazudják el mindennek. Az utolsó pontnál bukott meg a dolog, 6000 eur környékén csupa rommá tekert B6 Passatot vagy totál fapad (szintén tekert) Octaviát találtam. Még a látszatra se nagyon adtak. Hagytam az egész Passat/Octavia vonalat.
Néhány héttel később belefutottam egy 407-be. Elég ellentmondásos a megítélése. Valaki esküszik rá, valaki a pokolba kívánja. Végül találtunk egy 5000 eurós darabot, amit a magammal cipelt autószerelő rozsdamentes, a korához (2008) képest szépen duruzsoló, ha visszatekert, akkor csak minimálisan tették darabnak nyilvánított. Lealkudtuk a vezérléscserét (Peugeotban 350 EUR) és megkötöttük az üzletet.
És miért párizsi szerető? Mert szép formás, szinte magába ránt. Halás, ha babusgatják és törődnek vele. Csakhogy egy-egy váratlan pillanatban felhúzza magát és sztrájkolni kezd :)
Két év tapasztalatai:
1. Az autó tényleg nagy, elől kifejezetten kényelmes. A parkolásnál szokni kell a méreteit.
2. Az 1.6 HDi nem tépi fel az aszfaltot, felpakolva épphogy elég. Ezt alacsony fogyasztással kompenzálja: Dunaszerdahely-Pécs-Petrcane-Plitvicei tavak-Dunaszerdahely 5,2/100km.
4. Szép nagy központi kijelző (még nem érintő), könnyen kezelhető navigáció.
5. Az elektronikája imád csipogni. Szinte élvezi, ha feldobhat egy hibajelzést. Olajcsere után alacsony olajszintet jelez. Szakszerű javítás: fogod, letekered, majd visszatekered az olajtartály fedelét és a hibajelzés a múlté.
Hibalista
- Szerviz és kopóalkatrészek: - 2016/12 - 198402 km – vétel 4650 EUR - 2017/03 – Szélvédő (kő barátunk), ill. kerékcsere – összesen 120 EUR - 2017/05 – 214 000 km – Fél év együttélés után jött ez első komolyabb meghibásodás. Motorhibát jelezve nem startolt. Az áramot rá lehetett adni, így el tudtam húzatni egy közeli szerelőhöz. A hiba a motorvezérlő fejegységhez vezetett. A legtöbb szerelő nem szakember az autóvillamossági kérdésekben, ezért kikértem a hivatalos szerviz tanácsát. A rendkívül mélyreható szakvéleményük szeint szerint KI KEL CSERÉLNI, mindezt röpke 1360 euróért. Kerestem egy autó-villanyszerelőt, aki átmérte az egész kocsi elektromos rendszerét és kijavított néhány egyszerű elkormosodott érintkezési hibát. Munkadíj 140 EUR. Ha már szervizben volt, átesett az amúgy is esedékes vezérlés-, akku- és olajcserén, valamint az általam összetört elülső ködlámpa helyett újat helyeztek be – összesen 300 EUR. - 2017/08 – 219 000 km – ESP/ABS hiba ill. FAP folyadék feltöltés. Az ESP/ABS hibát egy egyszerű 16 eurós nyomásszenzor okozta, a diagnosztika eredményeként izzítógyertyákat cseréltünk – összesen 300 eur. - 2018/01 - Zártiszttítás 70 eur. - 2018/05 – Egr tisztítás 75 eur - 2018/10 – „Nagyjavítás”:új kulcs, turbó + gázpedál csere, fap tartály + adagoló cseréje motor teljes áttömítése 1050 eur. Most 256 000 km-nél tartunk. Ha 300-ig kitart, akkor jó.
Ide hordtam szervizbe
CZ Team Balony Korrekt társaság és elég jó áron dolgoznak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 198402 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Sportsvan 1,4 TSI, Fabia 1,2 | Következő autója? | Maradnék a szedánnál |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
