Látványkombi, franciás eleganciával
Szöveges ítélet
Mint látjátok az autót újjonon vettem, tehát mivel garanciális - ráadásul céges autó - nem igazán tudom a szervíz-, és fenntartási költségeket értékelni. A kocsi már 7 hónapja van nálam és külsejét, illetve belsejét mind a mai napig gyönyör?nek látom különösen azt figyelembe véve,hogy egy kombiról beszélünk. A belseje, még a francia autókat nem igazán kedvel? ismer?seimet is leny?gözi( nekem a világos kárpít? változat van). A fútóm? csendes kényelmes, de ugyanakkor nagyon jó útfekvést biztosít ( sokáig olasz autóim voltak, tehát tudom mi a jó útfekvés) , fék kíváló, váltó nem túl hosszú, ( na, azért nem is olaszosan rövid ) tehát jó, utastérben semmi nem zörög, minden autómatika jól m?ködik. A kormány ugyancsak nem túlságosan elkönnyített, a visszajelzés jó. A fütóm?höz még annyit, hogy állanó ESP van benne, a rossz súlyelosztást hivatott kompenzálni, de nem avatkozik be zavaróan. Szeretek határon autózni, de még nem s?r?n láttam felvillannni az ESP lámpát, vélhet?leg a jó futóm? miatt.
Azért néhány adat, mely lerontja ennek a valóban csodálatos autónak a megítélését:
- a 2.0 as ( még a 406-ból származó motor) kissé gyenge, a több mint 1.6 tonnás kocsihoz. Fergeteges gyorsulásra ne számítsunk, igazi ez a kocsi inkább hosszútávú országúti cirkáló. A motor 4000 felett azért kissé hangossá válik ( akár csak a 406-ban) tehát összességében kár hogy ezt a kissé elavult motor tették ebbe a kocsiba ( ha jót tudom van a Peugeotnak ennél er?sebb 2.0 motorja is, bár akkor ki venné meg a 2.2-est!)
- a csomagtér nem túl nagy (407l) tehát ez a kocsi valóban inkább látványkombi. (pl. a Megane, Focus kombi csomagtere jóval nagyobb)
- az utastér nem akkora, mint azt kívülr?l gondolnánk, mivel a motortér hihetetlenül nagy helyet vesz el a kasztniból. ( Ráadásúl ennél laposabb szélvéd?vel még soha nem találkoztam)
Hibalista
- - 7000km után komplett motorhengerfej csere: egy anyaghibás hidrotöke átszakadása miatt, a bejáratást követ? els? "kihuzatásnál"a vezérm?tengely kissé "összekócolta" az egyik szelepet.
- - egy elszabadult csavar az 5. ajtóban
- - álló helyzetben "pattogóg" darabosan m?köd? elektromos kormányszervó - mintha nem az autó nagy súlyához - el?l 1tonna - és nagyobb (215/55/17) kerekeihez készült volna. Azt mondták ez ilyen ezen nem tudnak javítani.
-
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fabián Budaörs - nagyon korrektek, minden esetben azonos tíousú csereuatót is adtak, bár nem szeretem az: "ez gyárilag ilyen" kompromusszom-kényszereket egy 8MFt-os autónál
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Toledó | Következő autója? | Alfa 159 SW 2.0 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
