Kiszolgált
Szöveges ítélet
Cégautó volt. Élt (nálunk) majdnem 4 évet, 220.000 km-t.
Mivel az esetek 99 százalékában egyedül hajtottam, a kényelmére nincs panaszom. Családos embereknél gondolom már más vélemények is fellelhetők: a csomagtartó befogadóképessége (407 liter – érted??!!) 4 személynél nyaraláshoz már kevés lehet. Elől kényelmes, kivétel az ülésmagasság állíthatósága: szerintem nem lehet elég mélyre engedni (mint pl. a japán kategóriatársakét) és a combot sem támasztja megfelelően, hosszú távon fárasztó.
Hátsó lábtér a Kiszel Tünde IQ-jánál is kevesebb, ideális hely az úthenger baleseteket szenvedett utasok szállításához. 175 cm magasságomhoz beállítva az ülést a mögöttem ülő már a térdével masszírozott, a gyerekülésben ülő kétéves gyerek érdekes mintákat tud a háttámlára pingálni a cipőjével.
A forma tetszik (nekem), de a dizájn nagyon a belső tér rovására megy. Amilyen nagy belül, az ember nem is gondolná mennyire kevesebb a belső tér (kifordítva ideális lenne:)). Ugyanakkor a műszerfal felső része a döntött szélvédőnek hála akkora, hogy két flakon szilikonspray kell az ápolásához és a szélvédő alsó részére helyezett navitartót csak óriási nyújtózkodással lehet leszedni. A felhasznált belső anyagok egyébként megfelelő minőségűek. A középkonzol egyen kezelőgombjai gyakorlást igényelnek, a fed. computer menüje könnyen kiismerhető és kezelhető. Pakolóhely van elég, viszont pohártartót sikerült összesen egy darabot bepasszírozni előre két fő részére.
Az autó orra egyrészt lent van (padkát kétszer megnézni), másrészt az első túlnyúlás nagy, ezért bukkanónál nagyot bólint. A rendszámtáblámat kétszer veszítettem el.
Autópályán a motorháztető felső éle nálam is rezonált kb. 1 cm amplitúdóval. Az aeroblade (merevítés nélküli) ablaktörlők szerkezete elfárad, autópályán 130 km/h-nál már nem tud törölni. Az illesztési hézagok külön figyelemre méltók: nem próbálták meg szűken tartani, hanem franciás könnyedséggel gumitömítést tettek az elemek közé.
A motorosan behajló visszapillantók: mindenki azzal paráztatott, hogy mi lesz ha egyszer nem hajlik ki (pl. befagy télen). De nem! Szerintem ez az alkatrész lesz az utolsó, ami a kocsi bezúzásakor még utoljára megmozdul.
Motorikusan megfelelő, kb. 1900-tól húz, ami megszokást igényel az a turbó reakciója. Érzésre mint az automata váltó szlippelése, a gázpedál lenyomása után némi gondolkodási idő telik el a nekilódulásig. Fékek rendben a 4 tárcsa normál használatban elég, nem ég el.
Összeségében utazóautóként elfogadható, ha nem vagy családos akkor kényelmes is, bár a hibákat (lásd hibalista) megfelelő idegekkel kell elviselni. Saját autóként persze köpködtem volna a javítási költségek miatt (bár magamnak meg sem vettem volna, lásd Média Markt).
Hibalista (mivel francia autó ezért felsorolás következik, az alkatrészek megnevezése egy laikus pontosságával):
Nagynyomású üzemanyagszivattyú (Peugeot Hungária 1 hét alatt nem tudta beszerezni, a Citroen bécsi alkatrészközpontjából kellett hozni), máig sem értem hogyan lehet jó bele :)
Hátsó ablaknál valami bizbasz (lehúzás után félig felhúzva megszorult és a becsípődésgátló újból lehúzta. Kézi segítséggel záródott).
Elektronikus visszajelző: mivel minden érzékelőre volt kötve (guminyomás, izzók), ezek visszajelzője időszakonként fals hibajeleket küldtek (minden indításnál és menet közben kb. 10 percenként). Öröm ilyenkor az autózás és izgalmas a játék, hogy pl. a defektjelet autópályán menet közben figyelmen kívül merem-e hagyni vagy most épp nem hibás a jelzés és tényleg defektem van.
Turbócső: külön misét érdemelne nálam háromszor durrant el, legelőször 130.000 km-nél. Szerelő szerint kopó alkatrészként cserélni kellene, Peugeot szervizben nem így gondolják. Ilyenkor az autó biztonsági üzemmódra vált, nem lehet 2500 fordulat fölé pörgetni, turbó nem működik, a kétsávos emelkedőn a fullra pakolt pótkocsis IFÁ-t alig bírtam megelőzni.
Hűtésnél valami nyáron, autópályán, melegben: 1. lépés: tartós 160-170 km/h közlekedés, 2. lépés: autó felforralta a hűtővizet. 3. lépés: sebességet lecsökkent, 4. lépés: víz visszahűl. 1. lépés, 2. lépés, 3. lépés, 4. lépés, 1. lépés, 2. lépés, 3. lépés, 4. lépés, 1. lépés, 2. lépés, 3. lépés, 4. lépés, 1. lépés, 2. lépés, 3. lépés, 4. lépés.
Kettőstömegű lendkerék
Egyéb kopó alkatrészek (mint más autónál).
Ami miatt megváltunk tőle: az utolsó turbócső lyukadásnál valamit beszívott a turbó, ami miatt sérült és javítani kellett (volna), illetve lendkerék cseréjének együttes költsége (kb. 800-1.000 eFt) miatt beszámításra került (2.100.000 forintért négy évesen – új ára 6.800.000):
EGY ÚJ PEUGEOT 407 2.0 HDI-BE!!!
Hibalista
- Nagynyomású üzemanyagszivattyú
- Turbócső (háromszor!)
- Kettőstömegű lendkerék
- Hiba visszajelzők
- Hátsó ablakemelő
- Kopó alkatrészek (kerékcsapágy, fékbetétek, féktárcsa)
-
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Nyíregyháza - néha elég rugalmasak, csereautó van
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat 1.6 | Következő autója? | Peugeot 407 2.0 HDI :) |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
