Így neveld a Pözsódat - Fogatlan
Szöveges ítélet
Az ufó Honda Civicem lecserélésén gondolkodtam, mert bár jó autónak tartottam, volt már benne kilométer (265 ezer) és kellett valami egyediség is. Alfa Rome GT-ket nézegettem először, de az akkori kínálat nagy része silány állapotban volt, nem volt olyan amire jó szívvel azt mondtam volna, hogy már pedig ez az én autóm lesz.A Hondát sikerült eladni, és ezután 1 hónap nézelődés jött. Néztem mindent, egy kikökötés volt, coupé legyen.Egy ismerősöm küldött egy linket (Franciaautó buzi), hogy nézzem meg. Egy 2.7 HDI fekete 407-es coupé volt, amibe kb 0,01 mp után beleszerettem. 1 hét mulva már benne is ültem :) Amikor bezárod, behajtja a tükröket, és olyan a mimikája mint az Így neveld a sárkányodat- című filmből a főszereplő sárkányak, így keresztségben a Fogatlan nevet kapta :)
A kocsiról:
Fiatalon kb 3 éves korában került MO.-ra, már 7 éve itthon futott a megvásárlásakor. Ekkor óra szerint 167 ezer volt benne, de már hengerfejes lett a kocsi, az előző gazda javítatta. Külföldi fórumokat olvasva, elég sokaknál előjött ennél a motornál ez a hiba ,és jó kis zsebbe nyúlós mutatvány, lentebb leírtam, hogy mennyibe is került.
A váltója jól működött, de nagy sebességnél (140 km/h körül) 5-6 fokozatba váltásnál dadogott, ha terhelés alatt kellet váltania(emelkedőn gyorsításkor), és hibát is dobott a gép. Elvittem egy váltós szakihoz, azt mondta, hogy így szerinte ez még nem érett meg a felújításra, máshol lehet a hiba. Ez bőven olyan hiba volt, amivel együtt tudtam élni, és ha nem 140-el mentem nem volt semmi látszata. A leghosszabb túrám 2500 km-volt vele, semmi hiba, pedig mentem eleget hegynek ( bár nem nagy sebességgel) Boszniába. A hibakód ha jött, a kocsi menettulajdonságait nem változtatta meg (nem szabályozott), csak megjelent a műszerfalon a PRND. Gyújtás le/vissza és volt nincs jelzés. Ha ez jött akkor a tempomatot is kivette egyből, arra is gyógyír volt az előző megoldás.
Egy idő után viszont egyre furább dolgokat kezdett el csinálni a kocsi, a menettulajdonságai nem voltak túl jók, imbolygott a kocsi, nem éreztem úgyhogy ura vagyok. Felfüggesztésnek semmi baja nem volt, viszont ez a dadogás már erőteljesebb gyorsításkor is érezhető volt, úgy, hogy a kocsi nem váltott. Egy kis fórumozás után kiderült, hogy a féltengelyek okozhatnak ilyet, gyorsításkor remegés és a nem egyenletes forgás miatt lökdösi a váltót ezáltal fura mozgást okozva a kocsin. Új féltengelyt nem találtam, egy helyen írtak kb 500 ejrós árról darabonként, de ténylegesen a saját szememmel sosem láttam. Használtat lehett kapni, de az meg ki tudja milyen, így elvittem felújíttatani az enyémeket. 1 napos művelet, reggelre vittem a kocsit du 3kor már hoztam is haza. ÉS hát az az érzés... Mintha egy másik, új kocsiban ültem volna! Nincs remegés/dadogás/imbolygás, a kocsi úgy megy, mint a rakéta, váltásokkor is jobban egyben a kocsi (bár váltó olajat is cseréltem benne, de közvetlen a csere után nem váltott így).Viszont a hibavisszajelzés még benne maradt, de most csak sebesség függő (és hozzá a magas nyomaték, sík terepem 190-et megy minden sípolás nélkül) és nincs hozzá dadogás.
Szeretem ezt a kocsit, mert gyönyörű és a kényelem ami társul mellé az pedig pazar! Azok a fotelek amik benne vannak arra lettek kitalálva, hogy jóféle Gran Tourismo módjára sokszáz kilométert egyben levezetve is frissen szállj ki a gépből. És ahogy az a bőrös műszerfal kinéz.. :O.. Magasabb presztízsű kocsikban nincs ilyen (az enyémben a barnás-bordó bőr belső van), párját ritkítja a minősége az fix.
Az üzemanyag fogyasztásáról annyit, hogy pályatempóban kb 7 litert eszik, városban meg 12-őt. Átlag 10 körül el lehet vele járni, ez a tank méreteit tekintve nagyjából 670 km-es hatótávot jelent. Pályázva ment vele a 950 km - városban meg az 500km.
Vannak kisebb hibái a kocsinak:
-Központi egység elfelejti a beállításokat, ha leveszem a gyújtást - valszeg az akksi adta meg magát
-Anyósülésnél az ablakot nem tudja mozgatni aki ott ül ( vezető oldalról működtethető termsétesen)
- És a már említett váltós hibakód, aminek látszata nincs max. zavaró egy kicsit
Egyszer belecsúsztam egy Alhambrába oldalról mert nem adta meg az elsőbbséget nekem, nálam megrepedt a lökhárító, nála cserélni kellett a hátsó ajtólemezt.
Összeségében én nagyon jó kis autónak tartom, gyönyörű (kívül-belül), nem volt vele extra gondom (eddig csak 10 évesnél idősebb használt kocsijaim voltak, mindre kellett költeni, erre is, de semmi olyan nem fordult elő ami ennyi idősen ne lehetne), jól megy, van benn erő, ha kell (de nem gyorsulási versenyre találták ki, szépen, urasan szedi a lábát) és nagyon masszív szerkezet. ! személyes, és szerintem négyen el is lehet benne férni, üléseket síkba döntve pedig tökéletes társ volt egy költözésnél ( a 150*75 cm asztallap simám befért
Hibalista
- - Hengerfej (típushiba ennél a motornál, előbb-utóbb beleszalad az ember ( az enyémnél 165nél történt - de simán elmegy 250-et is), és hát nem olcsó mulatság megjavítattni, kb 500 ezer Ft) - - Féltengelyek ( mindkét oldalon, sajnos nem lehet újat kapni ezért felújítattam, 50 ezer Ft párban) - - Egy hűtéscső eltörött,így folyt belőle a víz(megijedtem, azt hittem ismét hengerfejes), kb 3 ezer Ft-s tétel volt hálaég - - Ezen felül csak a kopóalkatrészek
Ide hordtam szervizbe
- Szabó Zoli - EcserHa 407, akkor Ő a te embered, korrekt szereleő, nem pedig alkatrész cserélő. ÉS jó fej :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 167000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 8.gen Civic 2.2 CDTI | Következő autója? | Valami roadstert szeretnék - szigorúan második kocsinak, céges verda van a mindennapokra |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
