Francia kényelem és elegancia
Szöveges ítélet
Rázósan kezdődött a pályafutása a masinának, igazából nekem köszönhető, rendesen belenyúltam a vásárlásba. Talán mindenkivel előfordult, a "meglátni és megszeretni" história.
Nos, mind utólag kiderült az autó gazdája egy tipikus "szarok bele" típus volt.
Hihetetlenül el volt hanyagolva a szekér, nem kis időmbe és pénzembe került helyrerakni.De ez ne ijesszen meg senkit, az előző gazda trehánysága miatt került amibe került.
2010 nyarán elmentünk Horvátországba nyaralni, hazafelé 200 kilométerrel a határ előtt megadta magát a turbó, ettől függetlenül hazajött lábon. Minthogy magam is értek az autókhoz ugyan nem vagyok autószerelő, de azt még én is tudom, hogy ez bármikor benne van a pakliban és én úgy vásároltam a verdát, hogy sejtettem, hogy már nem sokáig húzza.
Lényeg a lényeg, nem olcsó az alkatrész kínálat hozzá, DE egy kicsit leleményesnek kell lenni!
Pl.: új turbó bolti ára: 262000.- Netről rendeltem (új) : 113000.-
Alsó talpas gömbfej: 21000.-/db Lehet benne csapágyat cserélni:800.-/db
Alsó futómű szilentek nem cserélhetőek ezért komplett csonkállvány: kb.86000.-/db, én kipréseltettem és gyártattam bele újat:12000.- a két oldalra. Mindenkinek bátran ajánlom a "407 fórum" netes oldalt, itt tapasztalt tulajdonosok írják le a történeteiket és lehet kérdezni. Mindig kap az ember választ és mindenre van valami "okosság"!
100 szónak is egy a vége, nem a 100 forintos kategóriába tartozik a javítási költsége (bár néha röhejes összegekből meg lehet oldani az adott problémát) de melyik hasonló kategóriás vagy 2000 után gyártott autó tartozik bele?
Semelyik!
Eddig német autó kedvelő voltam, de közeli ismerőseim akinek Skoda Octavia-val vagy VW Passatal mászkálnak már a szerviz termékekre klasszisokkal többet költenek mint én. Azért egy-két példát itt is említenék:
Olajcsere: 1.6hdi: 8000.- 1.9pdtdi: 15000.-, Komplett vezérléscsere: 1.6 hdi: 43000.- 1.9pdtdi: 60-80000.- Kuplung szett(lendkerék nélkül): 1.6hdi: 50000.- 1.9 pdtdi: 80000.-
Természetesen mindkét autónál a gyártó által előírt termékekről beszélünk, a vezérlésnél Ruville csapágyakról és Gates vezérműszíjról.
Szerintem egy nagyon kényelmes, megbízható, alacsony fogyasztású és nem utolsó sorban GYÖNYÖRŰ autó!
Azt azért még hozzátenném, hogy az 1.6-os motorral nem egy versenyautó de az 1.9 pdtdi-t erőlködés nélkül lealáztam. Különben is Magyarországon csak az száguldozzon akinek sok pénze van! Amúgy a maga 110 lóerejével igen dinamikusan húzgálja azt a cirka 1530 kilót!
Hibalista
- Turbo, futómű alkatrészek (ez leginkább köszönhető a 6 éves pesti használatnak), részecskeszűrő hőmérséklet jeladó és még talán egy-két apróság.
Ide hordtam szervizbe
Nem hordom szerelőhöz!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ibiza | Következő autója? | Egyenlőre nem akarom eladni! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
