Francia ipari hulladék- avagy alone in the dark
Szöveges ítélet
Na kezdjük! Egy nap a szomszéd vett egy 407-es francia csodavasat, melyet jobban szemügyre véve megpecsételődött a sorsom, pláne, amikor láttam, hogy mennyiért vesztegelik őket. Mivel előtte egy 3 ajtós Renault-om volt, amivel tökéletesen meg voltam elégedve, ezért bátran mertem a csigaevők földjéről származó autót venni, annak ellenére, hogy a baráti társaság komplett idiótának nézett. Még vásárlás előtt egy használt autósnál összefutottam egy sráccal, akinek szintén 407 SW-je volt,- aki szintén megerősített abban, hogy nyugodtan ruházzak be egy ilyen kocsiba (sajnos most visszagondolva elég debil volt az alany, de már megtörtént, nincs mit tenni). Szóval elsőre megvásároltam életem első 407-es sportline felszereltségű 407-esét, 2.0 Hdi motorral. Már vétel után azonnal beállt a szervókormány (nem lehetett jobbra tekerni a kormányt), ami miatt szervómotort kellett cserélni, szerencsére ezt a kereskedő cserélte "gariba". A vásárlás után egy héttel csúnya hangokat hallatott a motor, ezért megintcsak szerviz. Ott közölték, hogy kettős tömegű lendkerék+ vezérlés csere lenne, megerősítve egy olyan árajánlattal, mint egy közepes nagyságú Afrikai ország GDP-je. Ezen felbuzdulva szintén meglátogattam az eladó kereskedőt, aki némi unszolásra (válogatottan szép szavakkal dicsérve a kereskedő édesanyját-apját) hajlandó volt visszavenni a kocsit. Pedig egyébként imádtam, 5-6l evett százon, ment mint a meszes, és gyönyörű volt a belseje. Nade én barom, mondván, hogy csak akkor is (sajnos elég makacs vagyok), újra elkezdtem nézegetni ezt a műalkotást, csak benzines motorral. Egy autókereskedő ismerős (aki már nem ismerős azóta) szólt, hogy ismerősének van kombi 407-ese, benzines, első tulaj, végig szervizkönyves, törésmentes, ahogy meg van írva. Miután minden lecsekkolva, kocsi megvesz, átirat, miegymás. Hát nem is volt a kocsival semmi gond úgy 2 hétig, aztán elkezdődött az 'Alone in the Dark' effektus, ami eladásáig kísértett is bőszen. Ebben az időszakban ha hittem volna a karmában, erősen elgondolkoztam volna, hogy milyen emberiség ellenes tettet követtem el. Na de mind1, azt már megtették a franciák azzal, hogy kocsit akartak gyártani.
Dióhéjba összefoglalva, és ha már kért a rendszer, előkotorok pár jó tulajdonságot is. De először a rosszakat, még mielőtt valakinek eszébe jutna, vagy csak felmerülne, hogy ilyen kocsit vesz, -szóval rossz tulajdonságok összefoglalva:
-annyit eszik mint egy platós IFA megrakva, cserébe gyorsul, mint egy járókeretes öregasszony nyílt sípcsont töréssel
-állandóan valami kattog/ciripel/szörcsög/csörög/reszel
-a panoráma tetőn lévő elektromos tolón mindig eltörik valami bizbasz, és 10 szerelőből 10 küld el a halálba ezzel a problémával (nem mellesleg szériahiba)
-mindenért vinnyog, kb 10.000 különböző szólamot képes megszólaltatni, néha egyszerre
-a futómű egy katasztrófa. de tényleg
-szervómotor természetesen ebbe is meghalt (szériahiba), de legalább ezt már én fizettem (80e)
-fenntartásakor csak legyintesz, hogy óóóó, nem nagy kaland. Aztán 2 hónap után feladod az egészet, mert olcsóbb lízingelni egy német rendszámos Panamerát.
-és végül a kedvencem, a kompjúúúter kijelző. Először haverom nem akarta elhinni, aztán megmutattam neki, akkor meg nézett mint Óz a csodák csodájában. Amint a legkisebb napsütés is éri a kijelzőt, vagy melegség (pride 2.0) szétfolyik a kijelzőben a folyadék, és rossz esetben semmit nem tudsz róla leolvasni, jó esetben úgy néz ki, mint a Skynet- miután John Connor megmentette az emberiséget. Hideg hatására mint ha mi sem történt volna, visszarendeződik minden a gyári állapotba, és happiness.
Nade akkor azért, hogy legyen jó is:
- amikor jó a futómű, akkor nagyon kényelmes tud lenni
- amikor jó a klíma, jó hogy több zónás
- a hátsó ablak felnyitható, funkcionálisan teljesen jó
- jól néz ki, már amikor nem a szervizben áll
Összességében úgy tudom jellemezni, hogy máig piros betűs ünnep, amikor eladtam. Ilyenkor az egész család összegyűlik az ebéd körül, és hálát adunk a teremtőnek, hogy elvitték. A vevőnek megmondtam, hogy másnap már ne akarjon hívni, mert 1: nem leszek már bekapcsolva, 2: mert úgyis letagadom, hogy láttam valaha is.
Képet nem töltök fel, mert letöröltem az összeset.
Hibalista
- Hol kezdjem... Inkább megfordítom a kérdést: mi nem? Állandó futómű problémák (egyszer majdnem az egész futóművet kicseréltettem, akkor jó volt kb. 2000 km-en át, aztán megint valami csattogott/reszelt). Motorikusan még OK volt, szokásos dolgokat kellett rajt cserélni, de pl. futóművest többször látott, mint engem, pedig még csak nem is Bp-n használtam. Az elhúzható tető rolót nem mertem elhúzni, mert mindig eltört benne valami műanyag, amit fél világon keresztül lehetett kajtatni. Valami mindig zörgött hátul, fene se tudja. A klíma csak 2x adta meg magát. És végül komplett szervomotor csere. meg még amire nem emlékszem (sokminden).
Ide hordtam szervizbe
Székesfehérváron Mabo Autó. Gyors, korrekt, precíz, jó árakkal.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Székesfehérvári Peugeot Márka. Drága, pontatlanok, mindenféle tanács nélkül, ráadásul imádnak megvárakoztatni.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 158000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Megane Coupe | Következő autója? | 530d |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.6/10) |
