Fekete Párduc identitásválságban
Szöveges ítélet
A forma nálam eladta, de...
1: Sárnehéz, ezt érezni is a kicsit "buta" mozgásán, a nehéz motor miatt pedig kicsit orrtolós is.
2: Csodaszép a 18as kerék de a futómű hangolással együtt a "csomag" ráz ami szerintem rossz. Ez egy GT nem sportkocsi szóval ne rázzon. Ami a dráma szuperlatívusza ha keményíted a futóművet -mert ugye erre van egy külön gomb- de ekkor rugózásról már szinte beszélni is felesleges. Ez akkor lett volna király ötlet ha egy határozottan lágyabb irányból lehetne kissé keményebbre venni.
3: a 6os Aisin automata nagy csalódás (legalábbis nekem, lentebb látható hogy min szocializálódtam, szóval ez esetleg nem csoda de azért engem zavar) mert se nem finom se nem gyors. Egyedül a visszaváltásokat csinálja jól. Összességében a motorral nem sikerült jól összelőni. Gyűlölöm hogy feleslegesen tartja nagy fordulaton le és felváltásnál is. (hát van a géptető alatt egy 204 lóerős nyomatékgyár és folyamatosan 2000 körül akarja tartani a fordulatot ha kell ha nem... és ugyanez a motor más váltóval -Jaguar- mint az álom) A 3as és a 4es közti óriási szlip meg elsőre egyenesen hajmeresztő volt, tényleg azt hittem hogy beköszön egy automata felújítás már 80ezernél.
Minden más viszont bejön, szóval összességében kedvelem. (Például a keret nélküli ablakok ellenére csendes, a V6os dízel szépen jár és kellően erős, szóval tudna jól menni ha az automata nem fogja le)
A fogyasztás nálam 6,5-7,5 között alakul, de sürgős dolgom nem szokott lenni, szóval ez lehet állítólag 10 feletti is adott esetben.
Hibalista
- Kezdtünk egy hátsó futómű felőli kopogással: rugós tag csere, mert itt ugye egy technológiai egységről beszélünk. Mindkettő kész volt. Napokkal később a csomagtér nyitója nem működött, csak a távirányító. Kábelköteg forrasztás segített. Ilyet sem tapasztaltam még más autóban, de megnyugtattak, hogy ez ilyen. Tiszta mázli hogy ugyanez a csapat már cserélte a fűtésboxot a törött terelő lapátokkal együtt (ami szintén az "ez ilyen" kategória) Imádom ezeket az ilyeneket! :) Aztán jött minden PSA-s tulaj réme: Deppolution System Faulty. Ezúttal az elkokszosodott MAP szenzor tisztítás segített, szóval ez nálam szódával simán lecsúszik. Közben a navigáció akadozva járt, hidegben meg már nem nagyon kapta el a DVD fonalát, úgyhogy szakértő segítséggel olvasó fejet cseréltünk. Valószínűleg az előző tulaj feszt MP3as CD-ket hallgatott így a fej elfáradt. Ez se gáz 2006 óta, nem volt vészes a csere + a srác meglehetősen képben volt a 407eket sújtó elektronikai gondokkal, szóval volt miről beszélgetnünk. - Egyszer a váltó egy padkára állás közben leböffenő motor miatt vész üzemmódba kapcsolt amit néhány kilométer után újra normál üzemre váltott. Ilyen végülis előfordulhat, nem? De. - Az elkokszolódott MAP szenzor okán a remek szerelővel (lásd az értékelésnél) átbeszéltünk egy EGR falazás témakört is. Értem én hogy a környezetet óvni kell, de aki látott regeneráló dízelt az sejtheti hogy ez itt a sok hűhó semmiért. (szilárd meggyőződésem hogy ez az egész szarakodás a katalógusadatoknak és a NEDC ciklusnak szól) Nem mellesleg meg az autó halála a folyamat, látnotok kellett volna azt a szenzort... Szóval emberünk ajánlotta magát a művelet levezénylésére (fizikai és szoftveres belenyúlás, amitől kissé ódzkodtam, de az is meggyőzően zajlott) ami tökéletesen sikerült is, tényleg sokkal nyugodtabb vagyok azóta hiszen nem egy öngyilkos motorral a géptető alatt autózom, az eredmény pedig az lett amit vártunk. Bónusz, hogy azóta a fogyasztás is jobb lett. Állítólag némi teljesítményt veszt ilyenkor a motor, de 204 lóerőből akár fogyhat is egy kevés, ezt fair cserének gondolom.
Ide hordtam szervizbe
PUG Fábián - dráma! (erről ennyi talán elég is)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
BETG - eddig minden ok, a gondok megoldódtak, a műhelyben télen is tud meleg lenni (amit nagyon díjazok, ha már ott állok "felettük" a tőlem meglehetősen távoli műhelyük okán) és szakértő történetekkel szórakoztatnak szerelgetés után vagy magyarázattal szolgálnak egy-egy fázisnál. Kedvelem az ilyet.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | e38 740i | Következő autója? | CL |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.1/10) |
