Csinos Francia, harapnivalo fenékkel !!
Szöveges ítélet
Sokat hezitaltam, hogy irjak-e a tapasztalataimrol, de amikor azt olvastam, hogy " ez egy nagyon jo auto mar 10000 km-et mentem vele es semmi baja nem volt, akimeg autopalyan akar szaguldozni az vegyen 1,6 -ost " ugy dontottem irok. Ezt egyebkent ha jol emlekszem egy 1,4-es motoru toyota corolla tulaj irta.
Elöre bocsatom, hogy nagyon sok auto megfordult mar nalunk, ugy sajat es ceges is. / 47 eves vagyok / Neha utalok ket autora az egyik BMW 520d 2002-es, a masik MB E220 cdi 2001-es, de nem ezekkel fogom osszehasonlitani !
Szoval az auto: Ceges autokent jott a portara, 10000 km-el. Hogy masok hogy állnak a nemazenyemautohoz azt jol mutatja, hogy kezelesi konyv mar nemvolt a szervizkonyv pedig mintha kavéba ázott volna egy jo ideig. A kocsi külsö formaja jellegzetes francia, kicsit individualista kinezete van osszessegeben tetszik. A belter puha pluss, fa betetekkel - izleses. Az első negativum az üles : nem lehet ugy süllyeszteni hogy az ülölap vizszintes maradjon! Csak a hatso resz sullyed, feltetelezik, hogy aki lejjebb ul az fekszik is. A BMW es a Merci is tudja ezt, és ebben az árkategoriában ettől az autotol is elvarhato lenne. / Az 1988-as Toyota Camry autom is tudta ezt. / Egyszeruen gyulolom, ezt a megoldast. Ha fenn tartottam az ulest akkor a fejemet vertem be a ki-beszallaskor. A motor-valto-kuplung teszi a dolgat 130e Km van benne semmi gond nem volt. Nagyon jol passzol ez a ketliteres motor az autohoz. Mar van nyomateka a halk poroszkalashoz, taposva pedig orommel szaguld. Jo sokat porog, foleg autopalyan kapok fraszt es szornyulkodom, hogy mennyit eszik. Persze a Mercihez merten. Minden rendes auto ha kimegyunk a palyara akkor csokken a fogyasztasa ennek meg felfele megy. Na mindegy, igy is megelegszik 8-9 literrel. A klimaja automata ami nagyon hamar kezdett hatastalan lenni ugy 60-70 e Km utan mar alig hutott.
Volt egy affer : elhagytuk a forgalmit meg a kulcsot igy ki kellett cserelni a zarszettet. No akkor a klimat is nezzek meg - gondoltam feltoltik jelolt gazzal majd jaratjak, megnezik hol ereszt es esetleg megjavitjak. Nem ez tortent. A markaszerviz kicserelte a pollenszurot! Igen, es kozolték, hogy most mar jo. Igen szemrehanyoan kerdeztem, hogy ha valoban ez volt a baja akkor a rendes szervizek alkalmabol vajon miert nem ejtettek meg. Persze nem volt valasz. A klima most is halovany hianyzik jo par dekagramm gaz.
Van benne kitoresgatlo, ami nagyon nem jo. Akkor avatkozik be amikor mar keso. A BMW mire megmozdithattam volna a kormanyt mar korrigalt is. A kiporgesgatlot hoban latyakban jobb kikapcsolni, mert nagyon elveszi a lenduletet.
A masik bosszanto kis hulyesege: a radio economy modja ! Hosszabb allasnal kb 20 perc, bent ulok es halgatnam a radiot: kikapcsol. No sebaj visszakapcsolom. Radio 5 perc utan kikapcsol. No sebaj visszakapcsolom - NEM LEHET. No sebaj gyujtas - radio nem kapcsolhato. Nem folytatom ujbol sokat kell menni, hogy lehessen hallgatni. Örulet.
Egy aprosag ami nagyon tetszett az autoban : A hatso ajtokra es ahatso szelvedore felhuzhato rolo. Ami azert tetszett nagyon mert ezt a plusszt keves penzert adjak es ket hatso legzsakkal egyutt!!
Összességében nem rossz auto. Két garnitura gumival elmentunk 130e Km-et. Ugyhogy a futomu rendben van, birja a rosszabb Magyarorszagi utakat is. 2007.06-tol a mai napig azaz 2009.04.03.-ig futotta ezt a km mennyiseget. Kiveve az elso 10ezret. Szoval egy kellöen motorizalt auto 4 embernek kenyelmes.
Majd elfelejtettem : volt nalam egy 1,8 -as kombi 407-es amikor a kulcs mizeria volt. Sokkal gyengebnek tunt valoszinuleg az EURO besorolasa is 3-as volt. Kozerthetobben regebbi fejlesztesu blokknak tunt. De nagyon. A kombi karosszeria amilyen szep kovulrol olyan csuf belulrol.
Hat ennyi tapasztalat gyult ossze nalunk.
Hibalista
- Klima, ami nem az auto hibaja volt, hanem a szervize!
- A 120ezres szerviznel csereltek az elso vizhutot garanciaban. Bár én nem vettem eszre, hogy csopogott volna valami...
Ide hordtam szervizbe
Marka szerviz
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mercedes E220cdi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
