Álomhajó némi kompromisszummal
Szöveges ítélet
Szerelem els? látásra. Beleestem, mint vak ló a gödörbe. Gyönyör?, imádnivalóan szép. Ami nem tetszik: csomagtartó ajtaja picinke, nehezen pakolható, alacsony a tér, b?rönd csak fektetve fér el. Viszont elég a 407 lityi. Mögöttem gyereknek sincs elég lábhely, mivel tövig hátra kell tolni az ülést, hogy elférjek. Lökhárító alacsony, meg kell gondolni, bevállalható-e parkoláskor a szegély fölé hajtani. Amúgy a kényelem pazar, f?úri. Ha gyerek ül hátul, ott is. Bels? szélesség, lábhelyet leszámítva a tér, a kidolgozás min?sége, a felszereltség jó. Klímával, klíma nélkül szell?zés kifogástalan. Gyári cédé-rádió zene?rültek igényeit leszámítva tökéletes. Menetdinamika, stabilitás kifogástalan, fogyasztás csodálatos. Nem tetszik, hogy a futóm? útbordákon áthajtva nyög. A könyökl? a két els? ülés között nyitható, ami jó dolog, de a m?anyag zár rossz úton nyöszörög. Néhanapján lokalizálhatatlan ciripelés innét-onnét, aztán magától abbahagyja. A biztonsági öv nehezen húzódik vissza a házába, segíteni kell neki. Nem mintha soxor kellene nyitogatni a motorház tetejét, de azért 7 millióért igazán lehetne benne gázteleszpók. Illesztési hézagok az ajtóknál gumírozottak, igényes. Illesztések nem nagyobbak, mint az A-Merciben. Mondjuk, abban is lehetne kisebb. Megy, mint állat, 136 ló b?ven elég. Megpakolva az autót sem kevés a ménes, ekkor is lehet ugrálni, dinamizmusa ekkor is csak a terheletlen állapothoz képest csökken. Még így is szóvá teheti a hitves a man?vert. Az A-val összevetve, bár a 2 nem egy kategória, a német min?sége meggy?z?bb. A vártnál látványosabb a különbség a német és a francia autó-felfogás között.
--------------------------
Elmúlt még egy év... virágba borultak a fák, tűzött a nyári nap, jönnek az emelt összegű gázszámlák és már most látszik, hogy a komótosan közeledő tél felszedi a teraszon a járólapot. Sándor, ezért még számolunk. Ja, az autó. Most 37500-on áll az óra. Azt kell mondanom, hogy az autó következetes. Csak azok a kifogásolni valók vannak most is, mint vadiúj korában, azaz terheletlen autónál útbordákon zörög a hátsó futó, ami méltatlan a géposztályhoz, cserébe viszont általános lehet, legalábbis a sorstársak ítéleteiből ez tűnik ki. Kategóriatársak háromcsillagos ítéleteinek olvasásával vigasztalódom. A korábban említett, lokalizálhatatlan ciripelés mostanság mintha összement volna a hidegben, nem jellemző. Lassú menetben, pl. kertbe forduláskor gyors kormány-alászedéskor morog a szervó, a szerviz szerint az összes ilyen. Az autó elektronikája kifogástalan, sőt, még izzót sem kellett cserélni. Az automata lámpakacsolást kiiktattam. Téli reggel sötétben indulva felkapcsol, virradatkor lekapcsol, rendőr számonkér. Úgyhogy inaktiváltam. Automata ablaktörlő érzékenysége nem állítható, szakaszos törlés nincs, kár; néha kimondottan dühítő tud lenni. A kétzónás klíma nagyon jó, huzatmentes, pillanatok alatt párátlanít, csendesen dolgozik, automata beállítással jól osztja el a levegőt. Motor kitűnő, ereje, rugalmassága, fogyasztása nagyon jó. Országúton 100-110 között, pályán 150-nel, városban, ahogy lehet, az utóbbi 5.700 km átlaga 5,6 liter/100 km. Előtte is ennyi, max. 6 liter volt, az is télen. Klímával, lámpával, akár terhelve is. Váltó nagyon jó. Határozott mozdulatokat igényel, de hang nélkül, egyértelműen siklik a fokozatba. Hátramenet kapcsolása is kifogástalan. Valahol olvastam, hogy az első tengelyre esik az autó súlyának 2/3-a. Nem tudom, ez igaz-e, a formájából kiindulva elképzelhető. Ennek ellenére az autó stabil, eddig kétszer kapcsolt be a menetstabilizáló, egyszer, amikor tükörjégen repesztettem vagy 5 km/h-val, máskor a parti homokban, indulás-fordulás közben, provokatíve. A féket nem érzem eléggé brutálisnak, lehet, csak azért, mert az autóban nem érezni nagynak a sebességet. Jó autó, a kifogásolt tételek annyiban is bosszantóak, hogy ezeket a piacra dobás előtti tesztek tapasztalatai alapján gond nélkül kiküszöbölhették volna. Enmagam a gépet négy csillagra értékelem, nem tudom, a Rácz Tomi mit hoz ki a korrektúrasablon alapján, majd kiderül a listán.
-----------
Ismét eltelt egy év. Januárban volt a 40ezres szervizen a gép. Utána észrevettem, hogy alapjáraton indulva morog az eleje. Márkafüggetlen szerelő közli, hogy lecsúszott a gumiharang a gömbfejről mindkét oldalon, és rozsdás, csereérett az alkatrész, ez okozza a morgást. Szerinte ezen állapot kialakulásához kell vagy másfél év... a márkaszerviz észre sem vette. Megyek vissza, szó nélkül elfogadják a diagnózist, mondom, a szavatosság még nem járt le, talán akkor ingyen és bérmentve... ááá, a 43e km. az átlagost lényegesen meghaladó futásteljesítmény. Mondom neki, testvérem, ez a km. abszolút értelemben akkor se sok, ha három hét alatt teszik bele az autóba. 10%-ot engedtek a csereművelet árából. Ezzel együtt ismételten jeleztem a kormányszervó morgását. Időközben a gyártó kifejlesztett valami kiegészítő alkatrészt, ezt megkaptam ingyen, azóta jó. Az elektronika továbbra is hibátlan, még izzócsere sem volt, minden működik. Váltó, kupplung kiváló, olajfogyasztás nincs. Sok-sok városi szötymörgés után hajlandó 2000/perc alatt csuklani a motor, ezt kellő bemelegedést követően egy-két országúti rövid, de intenzív gyorsítás - kábé 3500/percig kipörgetve - megszünteti. Lehet, hogy megtelik a koromszűrő, és ekkor égeti ki a retket. Kárpit - szövet és műanyag - hibátlan állapotú és minőségű, nem kényes, nem karcolódik. Talán viccesen hangzik, de az is nagyon fontos a mindennapokban, hogy az autó nagyon könnyen takarítható. Ja, még egy érdekesség. A kalaptartó fémváza fémpöckökön nyugszik. Durva úthibákon ez zörömböl, nem a futómű. A fékcsikorgással nem tudnak mit kezdeni, ez amúgy is rapszódikus. Néha csikorog, néha nem. Néha akkor, amikor hideg, néha, amikor meleg, van, hogy szárazon, néha esőben. Továbbra is jó vételnek tartom a 407-et, nem látom az autón a fáradás jeleit, összeszedett, új kifogásolni való nem jött ki rajta. Összességében most jobban meg vagyok vele elégedve, mint újkorában.
Hibalista
- a fent említetteken túl: fékcsikorgás, gömbfejek, kalaptartó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 51500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
