A franciák maradjanak a borkészítésnél...
Szöveges ítélet
Csak röviden, pár sorban emlékezek meg erről a kék fostalicskáról. Céges autó, szét lett hajtva, hozzám úgy került, hogy 140.000 km volt benne (2 év alatt!). Éppen ezért nem fogom szidni a futóművet, a rezgést és a sok hasonló apróságot. Nyilván normál használat mellett (legalábbis remélem) ezekkel nem lenne gond. Én is tettem bele még tízezret. És ha nálam marad még egy darabig, akkor ez a szám könnyen felkúszhat 30-ra.
A legzavaróbb, hogy szembemenve mindenféle (egyébként dícséretes) modern autógyártási trenddel, ez a kocsi kívül nagy, belül kicsi. Volt szerencsém a Passat és a Mondeo kivételével az összes kategóriatársát vezetni (bérelt kocsik voltak, nagyságrendekkel kevesebb km-el), és érzésre messze ez a legkisebb belül. A Laguna is hasonló, de azt sokkal jobban szerettem.
Rengeteg bosszantó hibát produkál az autó. Pl. véletlenszerű ablaktörlés, miután kiszállok. A motor hajlamos leállni az autópályán a fizetőkapunál. Naponta legalább háromszor sípol valamiért. (Pl. kiégett az egyik helyzetjelző. Nyilván csak a számítógép szerint. Ilyenkor sípolni szokott, ki sem lehet kapcsolni, borzalmasan idegesítő. Aztán motorhibát is szokott jelezni. Nyilván sípol. Az egyetlen dolog amit ténylegesen eltalált, a fékpofák kopottsága volt, ki is cseréltettem a szervízben 370 euróért. Még jó, hogy nem én fizetem.) Mindenesetre ezeket a hibákat újraindítással lehet orvosolni. A szervízben persze sosem produkál ilyesmit, megvan az a bónusz is, hogy hülyének néznek, ha odamegyek.
Egyébként meglehetősen kényelmetlennek találtam, bár lehet, hogy csak azért, mert ortopéd a felépítésem: a lábam hosszú, a felsőtestem pedig rövid, ezért különösen sokáig tartott megtalálni a legjobb üléspozíciót. Hosszabb utakon valahogy mégis kényelmetlenül érzem magam benne. Érdekes módon az Avensisben pl. nem volt semmi gondom, sem a Focusban, Lagunában, Primerában, S40-ben, Astrában, Vectrában.
Hogy valami jót is írjak, a motor egészen kiváló. Legalábbis nagyon takarékos. Ugyan nem túl erős, de relatíve nyomatékos, és meg tud bírkózni a kocsival, nem érződik túl gyengének. Bár az elején hajlamos voltam lefulladni vele, mert annyira erőtlen tud lenni alacsony fordulaton.
Érdekes módon mindenkinek tetszik kívülről, szép a színe, minden hölgyismerősöm elismerően nyilatkozott róla, a többi kocsira (még az 5ös BMW-re sem) nem igazán tettek soha semmiféle pozitív megjegyzést. És persze sosem értik, miért szidom, szóval lehet, hogy bennem van a hiba.
Egyébként azért fogok sírni, hogy hadd kaphassak ehelyett egy Focust, ezt már úgyis meggyilkolták az előttem használók. Remélem megkönyörül rajtam a HR. Bár azt el kell mondani, hogy a semminél jobb, de francia autót sosem vennék. A kategóriában a legjobb ésszerű választás valami japán kocsi lenne, mondjuk ay Avensis. Olcsó, tágas és nem kell gyakran újraindítani...
Hibalista
- Rengeteg elektronikai hiba.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
