Francia Ferrari
Szöveges ítélet
Első autónak vásároltam, 20 évesen mi másra is vágyhattam volna, mint egy sportos coupéra:) Eredeti nagy álom egy Honda Legend KA8 coupé lett volna, de az még a jövő zenéje:D Mindig is tetszettek a 406 coupék, és még egy csóró egyetemistának is van rá kerete, mivel meg mindig relative olcsók (remélem majd felmegy az áruk így hogy már megvettem D: ). Néztem még Alfa GT-t is, kívülről nem jött be, 4-5 gen Preludet is, az meg csak egy "két" személyes autó.
Motor:
-Dízelhet képest, nagyon finom járása van, egyáltalán nem egy 1.9 tdi. belülről is nagyon csendes, szinte alig hallani a motort. 2000től nagyon szépen húz (minimális +10-15HP optimalizálás van rajta), egészen 4000 körülig. fordulaton is szép hangja van, nem kerregős dízel, a turbót sokkal erőteljesebben hallani mint a motort. 2-3ban váratlanul nagyot lép. pályán 120-130ról nagyon szépen gyorsul még, legtöbb amit mentem vele 200 körül volt óra szerint, de még lett volna benne csak az egyenes út fogyott el:D (természetesen németországban..).
Fogyasztás:
-nagy átlagban az előző 10e km-re tekintve board computer szerint 6.1, de nem vagyok egy állat sofőr, nem nehéz a jobb lábam. 90 tempomat 3.9-4.2/100km között mozog. Debrecen-Balaton oda vissza pálya 120-130 tempomat végig, kb 3/4 tankkal elment, 5.7re jött ki a fogyasztás ami szerintem nagyon baráti. mindezt négy felnőttel, csomagokkal. 70 literes tankja legkirályabb dolog a világon, 1100-1200 km kijöhet ha hosszú távot megyünk. Városi fogyasztásról sokat nem tudok, nem nagyon van városban használva, 7-7.5 körül lehet.
Kényelem/beltér:
-sok korabeli tesztben írták, hogy lehangoló, mivel ugyanaz mint a sima 406nak. szerintem épp ellenkezőleg, full fekete bőr, minden hibátlan állapotban, kis pininfarina felirat az anyós oldalon, nagyon kényelmes kagylós ülések elől, hátul pedig kész fotelek, prémium! coupéhoz képest, 4 felnőtt ember elfér (hátul a csomagjaik is, nagyon nagy a csomagtartó!), mögöttem (170cm) egy 185 cm-es haverom kényelmesen utazott 400km-t. Gyári hangrendszer kielégítő, 4 woofer + 4 tweeter. magasak szépen szólnak, talán a mély kicsit kevés, ez orvosolva lesz ülés alatti sub-al :)
Futómű:
-strapabíróságáról egyelőre nem tudok írni, amint elromlik valami updateelem az irományom:) Toyo Proxes nyárikon nagyon jól fordul, nem egy éles sportkocsi azért, de szerpentineken jól tartja a tempót. minimálisan dől kanyarokban. Úgy összeségében kicsit kemény az egész, nem szép ringatózós mint amit egy franciától elvárnánk, de hát valamit valamiért:D Mindezt egyébként a gyári 16os felniken.
Összeségében nagyon megérte, utólag sem vennék mást, jól megy, nem fogyaszt, szép, nagy,
Hibalista
- Egyelőre semmi, majd bővítem!
Ide hordtam szervizbe
Itthon:)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 265000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Legend KA8 Coupé |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
