A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 406 Coupé (1997-2005)

406 Coupé 2.0 

Az ítélet értékelése
4,0(3 db)

Best of Pininfarina

Szöveges ítélet

Még 1999-ben, a magazinokban láttam meg ezt az elragadó autót és azóta ez a szerelem mit sem változott.. mihelyst megtehettem, beruháztam egy megkímélt, import példányba 2 évvel ezelőtt.
Nos, egy 1.4-es Opel Astra után magával ragadó volt mind a menetdinamika, mind a komfort és az a különös miliő ami a típushoz tartozik.. Az elmúlt két év objektív tapasztalatait írom le:
Essünk túl a negatívumokon..
A váltó meglehetősen határozatlan, lehetetlen az igazán gyorsan pakolni fokozatokat. Nagyon elkelne a 6. sebesség. 100 km-nél 2800-at, 130-nál 3600-at pörög a motor, szerintem sok. (bár a megengedett sebességnél még mindig inkább a gumit és valamennyi szélzajt hallani). Amennyiben ki akarjuk aknázni a 140 lóerőt drámai viszaváltások szükségeltetnek és ezt persze a fogyasztás is követi - simán hozza ilyenkor a 12 litert.. Az autó egy picit túlsúlyos a 2 l-es benzinmotorral.
A mérleg másik serpenyője azonban többet mutat. A 406 -os Coupe túra, nem pedig sportautó. Ilyen minőségében a hazai utakon maximálisan kihasználható, hiszen a megengedett sebességtartományokban bőséges erőtartalékokkal rendelkezik. Nyugodt jobb lábbal az átlag 7.1 l/100 km (70% pálya, 30 % város). Teljes nyugalommal (de határozott váltással) foghatok előzésbe bármikor. A futómű első osztályú, autópályán 'sínautó' az úttartása. A szervó adaptív, tehát felkeményedik a sebességgel arányosan. Közvetlenek a kormányreakciók. Rendkívül merev, masszív a jármű felépítése. Ebben közrejátszik a 2 ajtós kivitel és a rengeteg, az olaszok által beépített acélmerevítés (a karosszéria a Pininfarina gyárában készült). A majd 1500 kg-os menetkész tömeg, a jó arasznyi vastag ajtók és küszöb mind jelzik mennyi 'anyagot' gyúrtak bele. A korábbi Opelhez képest sehol egy nyüszögés, nyikorgás az utastérben. A belső tisztességes olasz iparosmunka, jó fogású a sportkormány, a Recaro ülések - elvárható módon - példásan tartanak. Egy kicsit sok belül a műanyag (bár nem kopogós egyik sem), egy kevés alu vagy szénszál feldobná. A két hátsó ülés teljes értékű sportülés!
A 8 hangszórós Clarion HI-FI pedig bőséges teljesítményt nyújt..
Sportos, tehát kemány futóműve miatt a Coupe rühelli a trágya utszakaszokat, különösen a keresztbordákat, vájatokat (vasúti átkelő jeahhh..). Itt erősen javallott hajtás nélkül (üresben) átevickélni, ha vigyázni akarunk a futóműre. Meg kell adni az olaj- és szűrőcserét 15e km-ként, valamint nem szabad pörgetni a motort amig az olaj be nem melegszik.
Nem eszi az olajat, a 15e km alatt egyszer töltök rá olyan 3-4 decit.

Soha, sehol nem robbant le, egyetlen rendszeres üzeneten a 'fuel level low' némi hajszolt tempó után :)) nyudodt szívvel elindulhatok vele bárhová.
A típus igazi unikum, nagyon keveset látni belőle az utakon (itthon 150 körüli példányszámban adták el 1997 és 2003 között). A formája időtállóan szép, harmónikus.

A tulajdonosok üzenete egyértelmű: ha találkozunk villogással üdvözöljük egymást...

FRISSITES. 2014 be is vidaman lepett az auto :) a fenti hibalistahoz nem csatlakozott semmi (ahol is az ablaktorlo volt `hiba`) a masik ketto egyszeru amortizacio. Mar-mar hihetetlen egyebkent, mert nemcsak francia autok vilagaban de osszesegeben kiemelkedo a megbizhatosag a markak kozott! Most tavasszal lesz a NAGYSZERVIZ, eloszor miota nalam van (7 ev, 120 000 vezetett km). Alapos atnezes es csereljuk majd a teljes fek szettet, elegge elkoptak mar mind a tarcsak mind a betetek. Jellemzo itt is a megbizhatosagra, hogy meg az a szett volt fent, amivel anno vettem 2007 januarjaban... fogyasztasa kicsivel magasabb mint volt, 7.5 korul jarok el (70% palya, 30% varos). Ezt az evjaratot ezzel a motorral batran ajanlhatom, nagyon osszeraktak anno. Meg mindig `ott van` mind forma, mind kidolgozas mind motorikus tenyezoket tekintve. A valto nem javult sanja hatarozatlan kisse de cserlve lesz egy C5 2.0 bol szarmazo 6 sebessegesre, arrol alapvetoen jokat irtak mind a mechanikat mind a varhato utazasi komfortot tekintve.

Kb ennyi, az auto marad :)

Tervben melle egy X3 van de tapasztalataim szerint csak benzines motorral (akar a 3.0)

Hibalista

- kuplungtárcsa - 90e km-nél 70,000 Ft - ablaktörlő motor - 100e km-nél 5,000 Ft - Kipufogó dob - 120e km 30,000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Adonics & Lütyő garázs :)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra 1.4 Következő autója? még nem tudom.. a Coupe marad! :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 406 Coupé 1997

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)