Best of Pininfarina
Szöveges ítélet
Még 1999-ben, a magazinokban láttam meg ezt az elragadó autót és azóta ez a szerelem mit sem változott.. mihelyst megtehettem, beruháztam egy megkímélt, import példányba 2 évvel ezelőtt.
Nos, egy 1.4-es Opel Astra után magával ragadó volt mind a menetdinamika, mind a komfort és az a különös miliő ami a típushoz tartozik.. Az elmúlt két év objektív tapasztalatait írom le:
Essünk túl a negatívumokon..
A váltó meglehetősen határozatlan, lehetetlen az igazán gyorsan pakolni fokozatokat. Nagyon elkelne a 6. sebesség. 100 km-nél 2800-at, 130-nál 3600-at pörög a motor, szerintem sok. (bár a megengedett sebességnél még mindig inkább a gumit és valamennyi szélzajt hallani). Amennyiben ki akarjuk aknázni a 140 lóerőt drámai viszaváltások szükségeltetnek és ezt persze a fogyasztás is követi - simán hozza ilyenkor a 12 litert.. Az autó egy picit túlsúlyos a 2 l-es benzinmotorral.
A mérleg másik serpenyője azonban többet mutat. A 406 -os Coupe túra, nem pedig sportautó. Ilyen minőségében a hazai utakon maximálisan kihasználható, hiszen a megengedett sebességtartományokban bőséges erőtartalékokkal rendelkezik. Nyugodt jobb lábbal az átlag 7.1 l/100 km (70% pálya, 30 % város). Teljes nyugalommal (de határozott váltással) foghatok előzésbe bármikor. A futómű első osztályú, autópályán 'sínautó' az úttartása. A szervó adaptív, tehát felkeményedik a sebességgel arányosan. Közvetlenek a kormányreakciók. Rendkívül merev, masszív a jármű felépítése. Ebben közrejátszik a 2 ajtós kivitel és a rengeteg, az olaszok által beépített acélmerevítés (a karosszéria a Pininfarina gyárában készült). A majd 1500 kg-os menetkész tömeg, a jó arasznyi vastag ajtók és küszöb mind jelzik mennyi 'anyagot' gyúrtak bele. A korábbi Opelhez képest sehol egy nyüszögés, nyikorgás az utastérben. A belső tisztességes olasz iparosmunka, jó fogású a sportkormány, a Recaro ülések - elvárható módon - példásan tartanak. Egy kicsit sok belül a műanyag (bár nem kopogós egyik sem), egy kevés alu vagy szénszál feldobná. A két hátsó ülés teljes értékű sportülés!
A 8 hangszórós Clarion HI-FI pedig bőséges teljesítményt nyújt..
Sportos, tehát kemány futóműve miatt a Coupe rühelli a trágya utszakaszokat, különösen a keresztbordákat, vájatokat (vasúti átkelő jeahhh..). Itt erősen javallott hajtás nélkül (üresben) átevickélni, ha vigyázni akarunk a futóműre. Meg kell adni az olaj- és szűrőcserét 15e km-ként, valamint nem szabad pörgetni a motort amig az olaj be nem melegszik.
Nem eszi az olajat, a 15e km alatt egyszer töltök rá olyan 3-4 decit.
Soha, sehol nem robbant le, egyetlen rendszeres üzeneten a 'fuel level low' némi hajszolt tempó után :)) nyudodt szívvel elindulhatok vele bárhová.
A típus igazi unikum, nagyon keveset látni belőle az utakon (itthon 150 körüli példányszámban adták el 1997 és 2003 között). A formája időtállóan szép, harmónikus.
A tulajdonosok üzenete egyértelmű: ha találkozunk villogással üdvözöljük egymást...
FRISSITES. 2014 be is vidaman lepett az auto :) a fenti hibalistahoz nem csatlakozott semmi (ahol is az ablaktorlo volt `hiba`) a masik ketto egyszeru amortizacio. Mar-mar hihetetlen egyebkent, mert nemcsak francia autok vilagaban de osszesegeben kiemelkedo a megbizhatosag a markak kozott! Most tavasszal lesz a NAGYSZERVIZ, eloszor miota nalam van (7 ev, 120 000 vezetett km). Alapos atnezes es csereljuk majd a teljes fek szettet, elegge elkoptak mar mind a tarcsak mind a betetek. Jellemzo itt is a megbizhatosagra, hogy meg az a szett volt fent, amivel anno vettem 2007 januarjaban... fogyasztasa kicsivel magasabb mint volt, 7.5 korul jarok el (70% palya, 30% varos). Ezt az evjaratot ezzel a motorral batran ajanlhatom, nagyon osszeraktak anno. Meg mindig `ott van` mind forma, mind kidolgozas mind motorikus tenyezoket tekintve. A valto nem javult sanja hatarozatlan kisse de cserlve lesz egy C5 2.0 bol szarmazo 6 sebessegesre, arrol alapvetoen jokat irtak mind a mechanikat mind a varhato utazasi komfortot tekintve.
Kb ennyi, az auto marad :)
Tervben melle egy X3 van de tapasztalataim szerint csak benzines motorral (akar a 3.0)
Hibalista
- kuplungtárcsa - 90e km-nél 70,000 Ft - ablaktörlő motor - 100e km-nél 5,000 Ft - Kipufogó dob - 120e km 30,000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Adonics & Lütyő garázs :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra 1.4 | Következő autója? | még nem tudom.. a Coupe marad! :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
