Az Oroszlánkirály
Szöveges ítélet
Mivel mindig tetszettek a kupék, ezért nem volt kérdéses, hogy a 3 ajtós Xsara "coupe" után mi lesz a folytatás. Nagyobb, erősebb, szebb, kupébb... :-) El is kezdtem nézelődni, Volvo C70, Merci CLK, BMW 3-as kupé és a 406C jöttek szóba, elmentem tesztvezetni C70-et, aztán a 406C-t, valahogy jobban megfogott a francia autó, melynek az ár/érték aránya (és nem csak az) a legjobb volt mind közül. A 406 coupe gyönyörű autó kívül-belül, ezt szerintem nem kell ecsetelnem, ami viszont meglepő, hogy a mindennapokban is tökéletesen használható Grand Tourismo autó, normális méretű csomagtérrel és nagy helykínálattal 4 személynek a beltérben (az autó hivatalosan is 4 személyes!). A futóműve szerintem ideális kompromisszum a magyar utakra, nem rázós, viszont jó az útfogása: a coupe alacsonyabb a limónál és ahhoz képest 12mm-rel le van ültetve. A fékek kiválóak: elöl 312-es tárcsák+4 dugattyús Brembo fék lassít, hátul sem spóroltak: 290-es tárcsákat fognak közre a fékpofák. A váltója teljesen jó, tolerálja a gyors kapcsolásokat is, könnyedén és pontosan kapcsolhatóak a fokozatok, néha kicsit akadozva veszi a rükvercet. Végül de nem utolsó sorban a motorjáról is csak jókat tudok írni: a 3.0 V6 nagyon szép hangú, igen-igen kultúrált motor kedvező fogyasztással, az eddigi majd 8000km átlaga kerek 10 liter volt, városban természetesen ennél azért több, általában 12-13l stílustól, dugóktól függően, országúton azonban 8-9 környéki átlagot sem lehetetlen elérni. A teljesítménnyel elégedett vagyok, még 160-180 körülről is érezhetően megindul a majd´ 200paci, igen kellemes vele közlekedni, érdekessége, hogy az alul is nyomatékos moci 4000-nél még rátesz egy lapáttal, innen kis túlzással olyan, mintha repülőgépen ülnék... :-) A belső felszereltség tökéletes, talán csak a tempomat hiányzik, egyébként memóriás-elektromos bőr, ülésfűtés, esőszenzor, fényre sötétedő belső tükör, tetőablak teszik élvezetesebbé a használatot. A műszerezettség is teljes, még olajhőfok-mérő is helyet kapott a műszerfalon. A megbízhatósággal úgy látszik szerencsém van, már a Xsaránál is pozitívan "csalódtam" a francia autókat kísérő előítéletekkel kapcsolatban, ezzel sem igazán volt semmi komolyabb hiba, egyedül a MAP szenzor rakoncátlankodott, ami kismértékű teljesítményvesztéssel járt, ezt kicserélve ismét tökéletes a gép! Ja és mindig jól esik ránézni/vezetni, egy pillanatig sem bántam meg, hogy ilyen autót vettem!!!
2009. 01. 26. Az autóval továbbra is meg vagyok elégedve, az átlagfogyasztás 10,3l/100km az eddigi 17000km-re nézve. A 2 év használat nem látszik rajta, tuladonképpen ugyanolyan, mint amikor megvettem. A motor, futómű is jól viseli az eddigi megpróbáltatásokat. Szervizelni nem kellett, eddig csak 2X cseréltem olajat, illetve a hűtőrendszert fogom átvizsgáltatni hamarosan (fogy a víz belőle)
Hibalista
- MAP szenzor
Ide hordtam szervizbe
Peugeot City
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
