Végül is autó
Szöveges ítélet
Fontos, hogy 137 ezer kilométerrel vettem, de kiderült később, hogy a vétel előtt 2 évvel volt túl a 310 ezres kötelező szervizen. Így most 400 ezer körül járhat!
Mindezek és a hibái ellenére nyugodtan el merek indulni vele hosszabb távokra is.
Ez egy kényelmes, ár-érték arányban jó és szerintem szép autó. Viszonylag nagy. Nem hagyott ott soha(generátor hibánál is az "akksival" elmentem még a 20km-re lévő szerelőig). Hidegben, melegben és hosszabb állás után is "pöccre" indul.
Az 1,8 as benzines motor ehhez a felépítményhez kissé kevés. Szerintem benzinesből kell a 2 literes. Jól megy pályán is. Bár a 38-40 fokos nyárban mikor a légkondi is ment kicsit jobban melegedett az olaj és a víz is(?) 130 km/h felett.
Az elektromos rész egy hulladék. A motor fordulatszám nem stabil és néha beragad 1200-nál. Néha antipollution fault hiba. Valamiért mindenki azt a nyamvadt alapjárati motort cserélgette. Meg szoftvert frissített, ami szintén egy agyrém(ha valami sz*r azon mit segít a szoftver, max tüneti kezelés).
Nem rozsdásodik. :)
A fényszórómosó miatti nagynyomású szivattyú gyorsan megissza az 5 literes ablakmosót főleg télen.
Olajból is szívesen töltenék kevesebbet az autómba, bárt bőven a gyári értéken belül van a fogyasztása.
Hibalista
- A kopó alkatrészeken kívül: generátor csere, kartergáz cső csere, alapjárati motor csere többször, levegő beömlő csere, hátsó lámpa javítás, ablakemelő gomb javítás, sebesség szenzor csere. - - 406-os típushibák amikkel találkoztam: ingadozó alapjárat-ezt szerintem a gyárban sem tudnák megjavítani; beragad a fordulat néha; antipollution fault hibaüzenet időnként; sebességszenzor elromlott; h7-es izzók régebben folyamatosan kiégtek; világítás kar kikopik és jobbos kanyar után a kormányt visszatekerve balra is indexel, mert átugrik a kapcsoló és ez csak kompletten cserélhető ami drága; belső keringetés ajtaja lóg(konstrukciós hiba), mert a rosszul tervezett vezérlés miatt idővel eltörik; ajtótömítést mindenki lerúgja kiszálláskor.
Ide hordtam szervizbe
Autószerelő. Több a környékemen. Én magam.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Gablini és egyéb márkaszervizek. (Tragédia)Gablini alapjárati motort cserélt. Nem az volt a hiba. Kifizettette és széttárta a kezét, hogy csináljak amit akarok. Ráadásul nem hajtották be rendesen az egyik gyertyát amitől kistraktor hangja lett. Persze egyből tagadták, hogy hozzányúltak volna, de amikor rájöttek, csak hallgatás volt.Ők még a befecskendezésre gyanakodtak, de azt mondták, hogy ezt a típust már nem nagyon szerelik, így nem tudják átrakni egy másikról próba céljából.Ez azt jelenti, hogy ha beviszem az autóm egy kötelező átvizsgálásra és épp kell próbának valami egy másik autóba akkor megbontják akár a motort is. Nem túl biztató.Más márkaszerviztől ugyan azt a semmit kaptam meg egy ajándék rendszámtábla keretet.A veresegyházi peugeot-citroen szervizben kértem egy új kulcsot, mire tök másmilyet rendeltek és ki akarták fizettetni. Miután nem fizettem és visszakértem az előleget, visszaadták (miután a fogyasztóvédelemmel fenyegetőztem) és jó kulcsom nem lett továbbra sem.A váci peugeot-nál azt mondták, hogy nincs kp-i zár az autóban(de van).A Pesti úti peugeotban oldották meg a kulcskérdést :) .
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 310000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
