Pininfarina limuzinja
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen ha nincs ez a motor (2.2 16V - 160 LE), nem is veszem ezt az autót, hiszen el?tte egy 150 lovas 605-ösöm volt és nem akartam átülni egy gyengébbe, a V6-os drágának t?nt, dízelpárti meg nem igazán vagyok. Mikor a 607 megjelent, a 406-ba is belerakták ezt a motort és ez, illetve a nagyon jó (új) ár döntött abban, hogy megvegyem, pedig a 406, mint modell már akkor sem volt fiatal, viszont Pininfarina id?tállót rajzolt.
Nem bántam meg, hiszen szerintem a Peugeot egyik legjobb és legkorszer?bb motorja nagyon jó menetteljesítménnyel. Én nem kíméltem bejáratósan sem, rövid ideig tartó, de határozott terheléseket kapott az els? pár ezer km-en keresztül. Utána és máig (2005 március) is dinamikusan használom. Határozottan jól megy, s?t néha meglep?dök, hogy mennyire jól. Mind gyorsulásban, mind rugalmasságban és végsebességre is egyértelm?en túlteljesíti a gyári adatokat, er?sebb autók bánatára.:-) 200 felett egy padlógázra tisztes gyorsulás a válasz, még az ülésbe is belenyom. Óra szerint 240 a vége, de 230-ig úgy megy mint akit seggbe rúgtak. Nyugati autópályákon a 180-as utazót kényelmesen tudja tartani.
Amit nagyon szeretek benne, hogy már 2000-es fordulatnál ott van szinte az összes nyomaték, azaz nem kell visszakapcsolgatni, rendesen húz, akár egy dízel. A fogyasztása pedig szintén jó: átlagban 8.5. Legkisebb fogyasztásom: 6.5, a legnagyobb 13 volt. Országúton hosszútávon kb 7-7.3 litert eszik és ebben benne van, hogy 130 km/h-ig lehet hajtani.
Ebben a felszereltségben szinte minden benne van, a digit klíma, fed.computer, elektromos és f?thet? ülések, tempomat, multikormány, es?szenzor, gyári JBL hangrendszer Clarion hifivel, CD tárral, hogy a legfontosabbakat említsem. Ezek igazán komoly kényelmet (és biztosnágot) adnak, ahhoz képest, hogy az autó maga is kényelmes. Az újkori ára, ami 6.5 M Ft volt, ahhoz akkor nem volt (még a közelébe sem) hasonló kaliber? autó a másik márkák között, ami ilyen teljesítmény? és felszereltség? autót (hogy a stílusról ne is beszéljünk) takart volna. Pl: egy ismer?söm egy évvel kés?bb vett egy japán autót 7.2 M-ért, amiben csak egy teker?s klíma volt, ráadásul a kormánya is csak egy irányban állítható és még csak gyári audió sem volt benne, nemhogy a fent felsoroltak akár egyike is.:-)
Ami jobb lehetne, az a (kézi)váltó, bár nekem nincs vele komoly bajom, de akkor is. A hátsó hely kissé sz?kös, igaz csak ketten használjuk, ezért ez nem zavar annyira. A rugózása számomra kissé feszes, bár a futóm? kényelmesnek mondható, a téli gumikkal optimális (szinte puha), a nyáriakkal már nem annyira jó.
Összeségében nagyon szeretem és nem cserélném el pl. egy 407-esre sem, mert érezhet?en az sem nagyobb nála, legfeljebb szélességre. A felszereltsége a mai napig ebben a kategóriában simán megállja a helyét, a motorja pedig korszer?. Ezek mellett véleményem szerint nagyon megbízható, még mindig szép és igazi francia, sok távol-keleti ´kacattal´ szemben egy egyéniség, mégha "öregecske" is.
Hibalista
- 1. fékolaj-szintmér? szenzor - BOSCH (gariban cserélve, azóta se jó, mindig kevesli a szintet, pedig az jó. Néha a computer jelzi, de csak behúzott kéziféknél. Nem zavaró ezért nem is foglalkozok vele)
- 2. valami légmennyiség szabályzó el.motor, de ez visszahívásos akcióban lett cserélve, gond nem volt vele
- 3. kipuffogó rendszer középs? dobja, mert vmi zörgött benne. 40 ezer Ft, tulajdonképpen az egyetlen plusz kiadás volt.
- 4. Fékbetétek cseréje el?ször 80 ezer km körül volt. Ezt jónak tartom ahhoz képest, hogy leginkább helyben használom.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Máté Siófok - garanciális, kötelez? szervizek
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Autószerel? barát - azaz olajcserék, fékbetétek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 605 | Következő autója? | Peugeot (607) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
