Nagy mamlasz, picike étvágy
Szöveges ítélet
Mikor megvettük, nagyon elájult t?le az egész család. Mert hát mégis csak sokkal másabb egy 2001-es Francia autó m?szerfala mint az el?te lév? Mitsubishi,Wartburg és Lada autoinkhoz képest.
A 2001-es évjáratból látszik, hogy ez már a ráncfelvarott 406-os, a 2.0literes HDI motorral, ami 110 lovas és 250Nm-es nyomatékkal rendelkezik.
Nézzük az autó jó oldalát el?ször:
- komforotos bels? tér (jó csendes)
- kényelmes rugózás
- viszonylag nagy rakodási terület(Break)
- méretéhez és erejéhez képest kicsi fogyasztás
Na most ami nem tetszett benne:
- Nem gyorsul jól (*kés?bb kifejtve)
- A fékei megjavítás után nemsokkal megint tönkre mennek, vagyis: 100felett fékezve üt a kormány
- Elektronikus gondok (**kés?bb kifejtve)
- A lágy rugózás miatt, az út tartása nem a legbarátságosabb.
* Nem Gyorsul Jól
Azért vettük az er?sebb 2 lityós dízelt, hogy bírjon menni. Ehhez képest pályán 180 fölé nem tud menni. (Ez nem óra szerint, hanem lemérve)
Másrészt gyorsulási versenyen 1.6-os 8v-s benyós autók is lehagyják ezt a szekeret.)
Persze lehet mondani, hogy ki akar egy ilyen autóval gyosulni? Igazuk is van. Én csak leírtam a tapasztalataimat ezzel kapcsolatban.
** Elektronikus Gondok
Szintén a gyosuláshoz kapcsolódik, hogy egyszer (mikor szintén megvertek), az autó lámpája kikapcsolt és a kézifék visszajelz? led is égni kezdett. Még a fedélzeti computer is egy ABS Fault üzenettel örvendeztetett meg. Pedig a lámpa fel volt kapcsolva, a kézifék ki volt engedve, a kocsi pedig ment. A lámpát ki kapcsolva és visszakapcsolva sem lett jobb a helyzet. A kéziféket is leellen?riztem. Azzal sem volt baj. Az autót leállítottam, majd újból indítoztam, de nem javult meg. Végül arrább toltam és mindent megkocogtattam. Mikor újbol indulni akartam, minden helyre állt. De azért leizzadtam.
Az autó egyébként a megadottnál valószín?leg tud kevesebbet is fogyasztani, de vagy gyorsan mentem vele, vayg 5 személy és full csamagtartóval hajtottuk ezért a mért fogyasztás csak ilyen használatra mérvadó.
Szóval végülis lecseréltük egy német autóra a franciát, mert reméljük, hogy azt nem kell 2 évente féktárcsa cserére vinni és talán az elektronikája is megbízhatóbb. Ha nem akkor visszatérünk a japán autókhoz.
De egyenl?re az Audi nagyon megbízható. (sz?k 1 év használat)
Ha a Peugeot 407 az el?d nagyobb hibáit kiküszöbökte, akkor egész jó vétel lehet. Mert a motor megbízható és a kasztni is.
Hibalista
- - Elektronikai bajok
- - Fékek
- - Volt még pár apróbb dolog amire már nem emléxem, de a szervíz gyorsan kijavította.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Frédi-Béni
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1992 Lancer 1.6GLXi | Következő autója? | Audi A4 1.8 20V |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
