Brekk
Szöveges ítélet
"hű barát"-nak:
Én már 1x cseréltem index kapcsolót kopás miatt, a tüntetek hasonlóak voltak! Egyedül, 0 szakértelemmel hozzá lehet állni, 15 perces munka még nekem is. A kormány alatti részt 2 csavar tartja, azon túl pedig alakzáró kötések és max 3 csavar.. Azóta nincs gondom vele, sok sikert!
1. Meglátni és megszeretni. A külső tényleg nagyon fontos, hisz ez az első benyomás. Ha nincs kontaktus, ne foglalkozzunk tovább a kiszemelt vassal.
2. Sok kocsiban ültem már, de még az 2005-ös Audi A4, vagy az E merci sem volt olyan kényelmes, mint a 406-os om. Egyedül 2001-es Lancia dög tudta felülmúlni kényelemben.
3. Ergonómia szerintem hibátlan. A belső anyagok nagyon kellemesek.
4. Először nem szerettem vezetni, még egy ilyen lomha kocsit nem vezettem, míg nem 1x észrevettem, hogy lötyög a gázpedál. A gázzsinór megspanolása után már helyre állt a rend, s az addig fabia tempóval bíró bálna új erőre kapott (+40 Le érzetre). Azóta megkapják :) Ereje autópályán igen (140-160 km/h utazó), azon kívül majdnem kiszolgál, Élvezet vezetni. Pályán elérte a 215 km/h-t.
Óriási pozitívumként könyvelendő, hogy 130-140 km/h sebességnél 6-6,2 literes fogyasztással bír. Ez több mint jó egy ekkora benzinestől, pláne hogy már több,mint 200ekm-el a háta mögött. Átlagosan 8l-t fogyaszt 100 km-enként télen, vegyes körülmények között, nyáron 1literrel kevesebbet.
3000 rpm alatt gyenge, de azért jobb mint az 1.6-os, 4000-től már repeszt! Ezt betudom a 16V-nek, nyomatékcsúcs is 4250-nél van. Legutóbb egy egy éves 4x drágább VW golf V-öt aláztam 1.6-os 102 lovas motorral volt szerelve, alig 26ekm volt a kocsiban. A többiről nem is beszélve - kényelem, útartás, stb. Ennyi. Megbízható, kényelmes, nyugtató, gyors kocsi, bejártuk vele az EU-t és még vannak tervek vele.. pont ez kell nekem!
Hibalista
- 2006 májusa, vétel - - 138e km Légzsák ellenállását cserélték, kb. 4perces munka. (szerviz, 3000 Ft) - 138e km koszolódott léptetőmotor tisztítása 15 perces munka. (szerviz, 5000 Ft) - 142e km hátsó futómű stabilizátor - 8eFt - 154e km első futómű stabilizátor - 5eFt - 171e km Váltó olaj, vezérműszíj, fesztítőgörgők,vízpumpa, gyertyák. 40eFt - 185e km Index kapcsoló cseréje kopás miatt, 15eFt - 185e km jobb első rezgéscsillapító szilentblokk 1500 Ft - 194e km első stabilizátor kar, 5eFt, futóműbeálllítás 5eFt - 198e km 4 darab gyertya cseréje 1500 Ft - 203e km váltóolaj cseréje valvoline GL-5, 7eFt - - 2010-ben - - 206ekm szar bosch akkumulátor cseréje 2év után, kormányösszekötő végcsapok cseréje + szükséges geometria beállítás " - 216ekm leömlő-katalizátor közti tömítés cseréje - 218ekm benzinszűrő és hűtőfolyadék csere - 223ekm Hűtőventillátor cseréje - az elütött őz miatt tönkrement, új téli gumi vétel - 223ekm Gázosítás, kipufogó hegesztése - 230ekm Olajcsere Full Synthetic 5w40 Agip, gyertyacsere 2körmös Denso - 239ekm első stabilizátorkarok, váltó- és motorolajcsere - 242ekm Vezérműszíj, fesz.görgők, vízpumpa, ékszíj csere (33eFt anyag + 18eFt munkadíj) + geometria beállítás - - 2011 - 250ekm hátsó stabilizátor karok cseréje érett, munkával együtt 10eFt - 250ekm Katalizátor uátni kipufogórész cseréje - 24eFt - 262ekm Első fékcsövön szivárgás volt, 2 új első fékcső csere - alkatrész 2000 és 6000Ft között párban. Fékolajcsere szintén megvolt. össz. 14eFt a Norauto-nál - 281ekm toronycsapágyak cseréje, 15000 anyag + 10000 Ft munkaköltség - - - - valójában EGYETLEN meghibásodás történt, mégpedig a légzsák ellenállását kellett cserélni 3 évvel ezelőtt.. a többi KOPÓ alkatrész, tehát megbízható autó.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 131000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Favorit, Felicia, Octavia | Következő autója? | még nem tudom, tán ezt 2.2-vel v 3.0-val |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
