A megbízható Francia
Szöveges ítélet
1987 óta ez a 14.autóm.Szeretem a dízel gépeket.Új munkahelyem okán napi 84 km-t ingázok,szerencsére nem Bp-re.A Tipó 8-9 literes fogyasztása és 300000 km-es futása sajnos csereéretté tette.Kis keresés után 5km-re városon belül találtam ezt a példányt.Átnéztem kipróbáltam és megvettem.Vezérlés frissen volt cserélve,számlával igazolva.Azért a burkolatot levettem friss szíj vízpumpa görgők remek! 3/4 év gondtalan autózás után kezdett leállításnál nyekkenni a lendkerék,öröm és boldogság a köbön.Fórum,utána olvasás.Konklúzió, csere Valeo átalakító szett egytömegűre kinyomócsapággyal kompletten 160000 oké.Pár hónap múlva egy szép reggelen nem indul a szekér fa..a,hallgatózok nem megy az üzemanyagszivattyú hátsóülés le villany van,ütögetem elindul.Net túrás Bárdi 90000 NANEEE!Telefon Bárdis ismerősnek,du.ra meglesz 42000 ez ,hogy ja van rajta pár % rendben kell.Kellemes ujjgyakorlat a kicserélése ajánlom mindenkinek (az utóbbi 3 autómon megnyertem,de nem sikerült rákapnom az ízére).Közben természetesen pörögnek a szűrő és olajcserék.Olajszűrőt (purflux)olajat (Total quartz 7000)15000ként,gázolaj levegő szűrőt (purflux) 300000ként cserélek,pollen szűrőt igény szerint.Az elsőmásfél évre jutott még 1 elsőrugó törés nem tétel de a cseréje annál finomabb.Kicseréltem még a 4 év és 120000 km alatt 1db féltengely csuklót,összes féktárcsát (Brembo)és betétet,kézifékköteleket,összes stab pálcát,8x tompított h7est+1téli és1 nyári garnitúra gumit.Évente 1x szétszedem a fékeket megtisztítom,lezsírozom a nyereg csúszkáit mert hajlamosak berohadni.Ja igen jelentkezett az idők folyamán néhány kontakt hiba pl.az elektromos gázpedál csatijánál felismerhető a felfelé kúszó alapjáratról,kontaktspray gyógyítja.A sebesség jeladó csatlakozója (a sebváltón alul)érdekes jelenséget okozott:a km óra mutatója menetközben 0 ra esett és az autó megtorpant,majd pár perc után megjavult.Az óra és az ecu is onnan kapja a jelet,spray megoldotta.Az autóval nagyon elégedett vagyok,eddig nem hagyott ott sehol.Az alkatrész árak elfogadhatóak (második körben kedvezményekkel).Nagynyomású rendszer eddig jól muzsikál,kizárólag Mol v. Omv kúton tankolok általában prémium gázolajat (jobban megy és csendesebb vele).Most cseréltettem vezérműszíjat,görgőket vízpumpát,generátorszíjat görgőivel 81000Ft.A fogyasztás, nem finomkodva 20%város 80%országút 5,6liter/100km.Most van benne 285000km még marad!
Hibalista
- első rugó,kettőstömegű lendkerék,kisnyomású üa.szivattyú,kopó alk. kontakt hibák
Ide hordtam szervizbe
Én
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Francia autó szerviz Érd
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 167000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Tipo 2.0 IE | Következő autója? | RAV4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
