Ez jár nekem :)
Szöveges ítélet
Használtan vettem ismerőstől, először vonakodtam, mert adó szempontból a 2088ccm-nél a 88ccm miatt kerül egy kategóriával feljebb. 7-éves volt, most már betöltötte a 14-et!
Motor:
Aránylag olcsón karbantartható, izzítógyertyát és generátor ékszíjat kellett rajta cserélni, ennyi szerintem belefér, amúgy is már régen meg kellett volna tenni.
Érzésre inkább utazólimuzin, a motorerő lehetne egy kicsit több (110LE) de elegendő, főleg a nyomaték miatt (250Nm), ami kb 1800-as fordulattól megvan, de alatta sem halott teljesen. Ha kell lehet vele sietni is :)
Futómű
Kényeztet a lágyságával, és kifejezetten jól fogja az utat a kanyarban, jó egyenesfutás, nem bólogat nagyon fékezéskor, nem kóvályog, alapjábavéve alulkormányzott, mindennapi használatra kiváló kompromisszum.
Belső
Bőrön és fedélzeti számítógépen kívül fullos, kényelmes, tágas, nekem szép.
Automata klíma, ülés fűtés, elektromos ablak, tükör, autómata ablaktörlő, elöl-hátul kartámasz, plüss, és jó ergonómia (kivéve az ülésfűtés kapcsolók) és kiváló kényelem (175cm magas vagyok), mi kell még...
Külső
Nekem tetszik, szerintem még mindíg megállja a helyét, persze a külső mindíg szubjektív.
Olvasgattam a népítéleteket, sok 15-30e km-t futott autónak komolyabb és drágább hibái vannak, ha japán ha nem.
Én összességében meg vagyok vele elégedve, a korához képest kifelezetten olcsó a fenttartása, 6.5 liter gázolajat fogyaszt 100km-en, nekem drágán javítható nagy gondom nem volt vele, (ne is legyen...)
Persze megkapja ami jár, normális alkatrészt és mindenekelőtt minőségi olajat és rendszeres karbantartást. Sokan elfelejtik ezeket!
Update: utóbbi 4-5év fejleményei:
- Izzítógyertyák újból (ez a 7 év alatt a 2. garnitúra,
(kb. 15e Ft munkadíjjal együtt a 4db NKG)
- Ékszíj körön csapágyakat kellett cserélni (200e km környékén), vagyis generátorcsapágy, klímakompresszor csapágy, és feszítőgörgők+szíj.(kb. 100e Ft, generátor felújítás szakműhelyben, csapágycserével mert így olcsóbb és biztosabb)
- Hátsó kipufogó dob csere (kb. 40e Ft munkadíjjal)
- Volt egy kipufogó javítás,két dob közötti csövet kellett cserélni.
- Belső levegő keringető motor volt kontakt hibás, kontaktspray megjavította.
- Vezérműszíj szett csere, az elért futásteljesítmény miatt, biztos ami biztos.
Amúgy tovább falja a kilómétereket rendíthetetlenül.
Hibalista
- Apróságok: - - kiégett fényszóróizzó 2x, - - kiégett műszerfalizzók (nem lehet kapni, talán csak márkaszervizben?), - - akkumulátor - - sofőr oldali ülésfűtés nem működik (gondolom beletérdeltek az ülésbe és megszakadt a fütőszál, kb 8e Ft lenne, ha ki akarnám cserélni) - - Nagyobbak: - - hosszanti bordás ékszíj (generátor+klíma ékszíj) (kb.: 6e Ft) - - izzítógyertya mind a 4db (8e Ft összesen) - - első stabilizátor rúd és gömbfel egyben és stabilizátor szilentek (kb.: 20e Ft)
Ide hordtam szervizbe
- Haver szaki - amúgy Ford szakértő - , ha meglátja húzza a száját, aztán a végén megállapítja, hogy azért szép autó :)- Haver haverja, az már nem olyan jó, de még elfogadható.- Citroen/Peugeot elborult szakik, nagyon vágják a témát, szeretik ezeket a márkákat, és jól is szerelnek, ísmerik a hibákat/típushibákat.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Saját magam a kisebb dolgokat megoldom
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | Porsche 911 :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |