A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 406 (1995-2004)

406 1,9 SRDT 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

A fekete szépség

Szöveges ítélet

2002 szeptember 16-án került a tulajdononba régi vágyam.
Előtte egy peugeot 309 srdt típusú autóm volt amivel meg voltam elégedve az együtt töltött 6,5 év alatt és a gondmentes 110000km-rel.Avval az autóval bejártuk Európa nagy részét így gondoltam ez a szépség sem lehet rosszabb mint az előző.Mikor eladtam akkor kb.500000km-ert futott már a kicsike, megbízhatóan.Bár ez nem az első peugeot nálam előtte még volt négy a tulajdonomba ugyan ilyen 1,9-es diesel motorral bár azok nem Turbós-ak voltak.
Mivel a francia diesel motorokba még eddig nem csalódtam,így bátran vállaltam ezt a szépséget.
Utazási komfortja nagyon príma, bár a nagy karosszéria miatt(üresen 1385kg) elég kicsi a motor 90LE-je.Főleg amikor nyaralásnál meg van pakolva(4személy+csomagok+klíma bekapcsolva). Bár ez a kis teljesítmény fogyasztásban érezteti jótékony hatását(Görögországi nyaraláskor átlagfogyasztás 5,2 l/100km volt most nyáron.)
Na visszatérve az egésznek az elejére hozzám harmadik gazdaként került, külföldről hozták be tehát belgiumi volt az első gazda, és a magyar tulajdonosok hibáit kellett rendbe tenni,így újra összeraktam az egész autót persze ennek voltak pénzügyi vonzatai.De ezzel együtt is csak annyiba volt mint akkor a piaci értékű többi hasonló autó. A tapasztalatom alapján a km-óra nem a valós km-t mutatja, mivel itthon vettem így a km-hez hozzányúltak és legalább 100000km-ert még hozzá kell számolni az km óra állásához. Bár ezeknek a régi fejlesztésű diesel motoroknak nem kihívás a 300000km futásteljesítmény. Mivel autószerelő a szakmám, és szeretem az autóval kapcsolatos kihívásokat és persze ezeket a francia autókat így mindent rendbe tettem hogy később üzembiztos legyen. Ezt eddig úgy hálálta meg hogy sose hagyott cserben.A belsején nem látszik meg a napi rendszeres használat főleg amikor szépen kitakarítom.Mivel ez srdt felszereltségű autó így ez elektromos tükörállítás,mechanikus klíma,elektromos első ablakok, központi zár,ABS,vezető és utasoldali légzsákot tartalmazott.Én ezt kiegészítettem gyári ködlámpával,vonóhoroggal,külső-belső hőmérséklet érzékelővel és egy parkoló radarral, illetve LED-es belsővilágítást az utastérbe és a csomagtartóba.Mivel az autó fekete mint a cím is jelzi még kapott egy hővédő sötétítő fóliázást, hogy ne égessen a nap az üvegeken keresztül.Kívül csak diszkréten egy alufelni garnitúrát.Ezzel végére is értem a felszereltségnek. A megtett kilométerek alapján csak a rendszeres karbantartásokat kellett elvégezni(olajcserék,szűrőcserék),illetve az útjaink miatti futómű hibákat javítani.(stabilizátorok bekötő gömbcsuklói hátul pedig a futómű összetartásáért felelős bekötő gömbcsuklós rudat.Mondjuk ezt kétszer is.Az első fék betét még nem volt cserélve mióta legelőszőr ki lett cserélve a féktárcsával együtt,így közel 90000km van már benne.Hátul 3 éve újítottam fel, betétcsere+fékdob szabályozás ebbe még a gyári fékbetét volt,de az is inkább fel volt keményedve mint elkopva, de hát műszaki vizsgára így nyugodtabban vittem.Eddig minden rendben volt vele.A fiamnak mióta van jogosítványa szokta vezetni,de mondja hogy nagyon harapós a fék.De ez megszokás kérdése, lehet vele finoman is fékezni.
Neki 2 éve vettem ennek a kis testvérét, persze az is fekete színű (Peugeot306 xrdt változatot) így van mihez hasonlítania.Abban szintén ez a motor dolgozik csak kisebb karosszériát kell cipelnie, így az fürgébb.De ezt most hagyjuk mivel az egy másik népítélet poszthoz tartozik.
De ebből is látszik hogy mennyire megvagyok vele elégedve.
Így az együtt töltött 7,5 év alapján egy nagyon megbízható tágas családi autónak lehetek boldog tulajdonosa, amit nem nagy összegekből fent lehet tartani és bár kinek ajánlani merem.
DE HA VALAKI VESZ ILYET ANNAK ÉRDEMES LEINFORMÁLNI AZ ELŐÉLETÉT,AZTÁN MINDENT RENDBE TENNI(LESZERVIZELNI), ÉS EZT MEG IS HÁLÁLJA.

Hibalista

- Csak kopó alkatrészek

Ide hordtam szervizbe

Saját magam

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 122000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 87000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? peugeot 309 srdt Következő autója? egyelőre meg marad
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 406 1995 (1999 - 2004)

További ítéletek (159 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)