Uras igásló
Szöveges ítélet
A Ladámmal sem volt sok baj, a Daciaimat rühellettem. A 405-ösben végre nem kellett folyamatosan szerszámkészlet... Bevallom, szerettem, így elfogult vagyok, de igyekszem tárgyilagos lenni.
A 71 LE nem sok, de induláskor a jó nyomaték elegend? fürgeséget jelentett, a lámpától b?getés és gumicsikorgás nélkül is általában els?nek jöttem el. Nem száguldozásra termett, de a normál tempót (autópálya 130-140, országút 90-100) bármeddig bírta. A teljesítmény csak akkor mutatkozott kevésnek, amikor kívülre is került csomag, általában kerékpárok. Számtalanszor tettünk meg vele pihen? nélkül 1500 km-t, ami a kényelmét is mutatja. Soha jobb ülés? autóban nem utaztam, az oldaltartása mesés volt.
Télen-nyáron pöccre indult, jobban mint egy benzines. Takarékos, autópályán nem egyszer mentem egy tankkal 1100 km-nél is többet, s még nem száradt ki. Mint a dízeleknél rendesen, nem volt jelent?s különbség az országúti és a városi fogyasztás között.
Majdnem alaptípus volt, extra csak a szervókormány (nagyon hasznos), a fokozatmentesen állítható ütemezett ablaktörl? és a könny?fém felni volt (teljesen felesleges, csak drágább a gumis). 15,5 éves korában is csak egy-két kisebb, könnyen javítható rozsdafolt volt rajta. Általában jó min?ség? anyagokból épült, persze a karbantartás sem ártott meg neki. Egy polírozás után - melynek hatása tartós volt - sokat letagadhatott korából.
Bemelegedés után egész csendes volt, de 150 felett már nem volt érdemes a rádiót bekapcsolva tartani.
Meghibásodásai persze voltak, de zömmel a kalkulálható elhasználódás jelentkezett. Egyszer sem fordult el?, hogy ne értem volna célba vele, a megbízhatóság er?ssége volt. Elégedettségünket mi sem mutatja jobban, mint az, hogy neve is volt, azaz befogadtuk a családba.
Hogy néhány negatívumot is mondjak: a féke lehetett volna hatékonyabb is, nem véletlen, hogy a "ráncfelvarrásnál" javítottak rajta. A vezet?oldali ajtó zárja id?nként befagyott, kinyitni lehetett, csak utána a kiolvadásig nem záródott teljesen. A kuplungja kicsit nehéz.
Meleg nyarakon hiányzott bel?le a klíma, de err?l nem tehetett.
A vége felé néhány alkatrészen az öregedés jelei mutatkoztak (membrán, ékszíjtárcsa), inkább az évek, mint a km-ek.
Csalt a h?fokjelz?, de hozzá lehetett szokni.
Hibalista
- Bal hátsó t?görg?s csapágy - csere
- két els? kerékcsapágy és gömbfejek - csere
- vízpumpa - csere
- két hátsó fékmunkahenger - csere
- utastér ventillátor ford. szabályzó - tranzisztor csere (200 Ft + a barátom munkája, a szervíz az egész egységet 20.000 Ft-ért cserélte volna)
- utastér ventillátor sivítás - évenkénti olajozás
- vákuumpumpa membrán - csere
- adagoló-fedél - perselyezés
- kuplungszerkezet - csere
- a kormánykerék párnázása lelazult a vasról - csere bontóból
- szétesett a f?tengely ékszíjtárcsa - csere bontóból (elöregedett és kimállott a rugalmas gy?r?, a töltés elment, de az utazást nem kellett félbeszakítani)
- hátsó lengéscsillapítók - csere
- generátor csapágy - csere, kefék, felszabályozás
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián, Bp. Jászóvár u.
A régi szervízvezet?vel jobb volt, ma inkább elkerülöm
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Ismer?s szerel? (magánzó)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1400 TLX | Következő autója? | Peugeot 406 klímával |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
