A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 405 (1987-1996)

405 1.9 D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Most 428000 km ...

Szöveges ítélet

2003 -ban volt először 405 -öm, akkor még nagyon sok pénzért.
Akkor az én korosztályomban és környezetemben ez elég menő autó volt.
Grafitmetál 1.9D, két elektromos ablakkal, távirányítós centrállal, szervóval, barna üvegekkel.
Igazi csajozós autó volt, akkor a húszéves lányoknak nagyon bejött ... előretolt első ülések mögött a kétméteres magasságommal is jó kis mutatványokat lehetett előadni ...
Kényelmes volt nagyon, de valamiért nem akart menni egy 1.5-ös Samara, ha akart simán megfirkált... akkoriban még nem nagyon mentem bele a dolgokba, nem foglalkoztam vele, azt hittem ennek ilyennek kell lennie és kész... igaz időm sem volt rá sok, mert hamar meg kellett válnom tőle, ugyanis szétment az akkori kapcsolatom.
Mondom én, hogy csajozós autó volt !!!
Aztán teltek az évek, lett 205, 206, Berlingo ... de akárhányszor láttam egyet az úton mindig elmorzsoltam a fogaim között, hogy úgyis lesz mégegyszer .
Aztán 2008 áprilisban megláttam egy hirdetést a neten. Elmentem megnézni és megvettem.

412000 (!) kilométer, 1.9D, 1990, két elektormos ablak, szervó, elektromos napfénytető, távirányítós centrál, 150kHUf-ért hirdetve.

Nem vártam csodát, ennyi pénzért tisztában voltam vele, hogy nem egy szalonautó lesz, de ennyiért robogót (sem) lehet kapni, tehát lesz ami lesz nem olyan nagy bukta.
Végül is 125kHUF-ért megvettem.
Koszos volt belül, matt volt kívül, de a hátsó hídban a csapágyak már ki voltak cserélve perselyre, ami ugyan nem gyári és egy kicsit kemény is, de legalább erre nem kell azonnal költenem.
Kartergáz nem látszott, pöcc-röff indult, nem füstölt, csak picit feketén, ha nyomtam neki, de "nagyon" ment. A "nagyont" egy 1.9 szívódéhez képest kell érteni !!! Viszont alacsony volt a hűtővíz szintje, aztán hazáig kiderült, hogy ez szép lassan fogyogat.
Hazáig (300km) padlógáz, 6l/100km, nyoma sem volt az előző 405 lomhaságának, ahhoz képest ez kétszer jobban ment, 5-ben 2500-nál 110 km/h, műszerek szerint.
Augusztusban lejárt a műszaki, ennek örömére cseréltettem rajta pár dolgot, addig viszont semmit, de beletekertem 12000 km-et annyira jó volt vele menni.
Lengőkarokban elől szilentek, talpasok, stabilizátor összekötők, fém és gumi fékcsövek, hátsó gumi fékcsövek, fékmunkahengerek, motoron vezérműszíj, két görgő vízpumpa és műszaki vizsga munkadíjjal kb az autó ára mégegyszer. Volt pár alkatrész amit nem kellett volna még cserélni, de szeretem, ha megbízható az autóm.
Még műszaki előtt megoldottam a vízelfogyást, vettem a hűtőre egy új zárósapkát, mert a régi folyamatosan nyitva volt és elpárolgott a hűtővíz, aztán miután lett nyomás a rendszerben elkezdett csöpögni a radiátorom. Ezt nyár lévén megoldottam úgy, hogy kikötöttem a körből, de azóta már kicseréltem.
Két dolog volt amire nem számítottam, az egyik a radiátor a másik, hogy eltört a bal oldali torziós rugóm. Na erre egy kicsit kiakadtam, mert úgy számoltam, ha nem is gyári a hátsó híd, de egy-két évig elvagyok vele, aztán majd legutolsóként felújítom ezt is.
Végül is hosszas keresgélés után sikerült találnom egy nem túl olcsó, de teljesen gyári és jó állapotú hátsó hidat, úgyhogy most ez is megvan.

Összeségében most tartok ott kb. mintha vettem volna egy jó állapotúnak mondott példányt, normál áron.
Viszont így van két év műszaki és egy csomó minden valóban cserélve van, nem csak egy vadidegen elmondása szerint.

Nem tervezett kiadás: radiátor 8500 HUF; bontott hátsó híd komplett 40000 HUF; hídhoz két új gumibak 15000 HUF; a többit mindig cserélem ha veszek egy használt autót.

Jelenleg (november) 428000 km van az autóban, úgy hogy több mint egy hónapot állt vizsga és hídcsere miatt.
Most, hogy beálltak a fagyok még mindig pöcc-röff indul.
Nagyon jó vele menni, minden alkalmat megragadok, hogy vezethessem ...
Amíg van hozzá alkatrész marad, esetleg mellé veszek majd valamit.


Hibalista

- Nem tervezett kiadás: radiátor 8500 HUF; bontott hátsó híd komplett 40000 HUF; hídhoz két új gumibak 15000 HUF; a többit mindig cserélem ha veszek egy használt autót.

Ide hordtam szervizbe

ismerős

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 412000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Berlingo Következő autója? esetleg ez mellé, 605; BX; Xantia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 405 1987 (1987 - 1996)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)