A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 405 (1987-1996)

405 1.6 GR 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Minden napra egy mese (hogy legyen mit mesélni...)

Szöveges ítélet

Miután a Volvo 240-esem egy szép napon megtörték, utánanéztem, mi lehetne jó helyette. Valahogy akkor jó ötletnek t?nt a P405 GR Sedan. Persze minden hirdetés, amit felhívtam már elkelt, így januárban kimentünk a nagy f?v. autópiacra és megvettük közel 700e ft-ért, sajnos meggondoltlanul hirtelen, vidéki eladótól. Haza is vittük ?ket, nos ekkor t?nt UTOLJÁRA jónak a francia kocsi. Els? tanulság: klímás autót nem érdemes télen venni, mert akkor minden autó tud h?teni. Májusban rájöttünk, hogy a klíma kuka. Szerencsére addigra már nem érdekelt, mert az egész autó egy kuka volt. A motor és futóm? állandóan betegeskedett, a beltéri m?anyagok repedeztek, nyöszörögtek, a kerekek folyton szétver?dtek kátyúkban (bp). Ebben az volt a szörny?, hogy el?tte egy 20 éves Volvom volt, aminél a futóm?höz és a kerekekhez (alu) 5 évig nem nyúlt senki, talán évente egyszer pumpáltam bele.
A P405 f? baja, hogy teljesen véletlenszer? hibák jelentkeznek rajta, hol beragad a slusszkulcs és se ki se be, csak akkusaru levétel segít. Máskor egyszer?en nem indul, vagy a futóm? kezd kóvályogni, vagy a kaszni rögzít? csavarja törik el, és gázadáskor a motor ki akar szakadni (!) a kaszni alól. Párszor beragdt a biztonsági öv csatja is (a szerel? nem tudott mit kezdeni vele, végül WD 40 lett a megoldás :) A gumicsövek, benzincsövek mind cserélend?k lennének 10 év után, mindenfelé benzin és olajnyomok a motortérben és benzinszag az utastérben. Az el. kábelek szigetelése is kikeményedett, eltört az olajtól, kb 50 (!) biztosíték és 10 relé, senki nem tudja, melyik mire való (a Volvóban össz. 20 bizti volt, mellettük a rövid leírás). Télen hajlamos volt a nívópálcánál felköpni az olajat, ekkor a motortér olyan volt, mint egy gránátrobbanás után. Emellett a kocsi beázott mindenhol, ahol nem vaslemez volt (az legalább galvanizált!), a csomagtérben folyton állt a víz.
Ezzel együtt belül kényelmes volt, a futóm?zaj és menetszél (50 km feltt) viszont mindig a BZMOT vonatokra emlékeztetett. És persze a f?t?ventillátor is 3 évig szórakozott az elindulással/leállással.

Pár dolog miatt szerettük: mindig elvitt mindenhová, soha nem állt le menetközben, országon belül bárhová gondolkodás nélkül neki lehetett vágni és még el lis fértünk benne. A motorja totál igénytelen, bármilyen olajat és benzint elbír, nem füstöl, a hangja is jó + nem is vészesen gyenge.

De soha többé semmi francia autó!!!

Hibalista

- A következ? felsorolás teljeskör?, van ami tervezett, a legtöbb nem tervezett javítási költség:
- Vásárlás után rutinszer?en (tervezett): Olaj+sz?r?, bordásszíj+feszít? csere, generátor csapágy jav., gyertyák, kartellgázcs?, kézifék-bowden állítás, légsz?r? csere, elosztófedél, rotor, klimaszíj, szelepfedél, utastéri vent. jav., kalaptartó csere, össz 70e ft
- meglepetésszer?en: Motorgenerál (hengerfej-csiszolás, gy?r?csere, egyes dugattyú törött), 160e ft
- Karburátor állítás, aut. szivató beépítése (kézi szivató kiszerelése) 45e - nyílt átverés!
- 1 év múlva: Olaj+sz?r? csere, féklámpa, féltengely gumiharang
- Olajgomba csere, utastéri radiátor csere
- H?t?vízcs? lyukas volt, kézifék bowden szorul, féltengely csapágy csere (jobb). Légkondicionáló feltöltés; gyenge kompresszió: hamarosan kiiktatva (ékszíj úgyis lerelpült)
- újabb 1 év múlva: Kézifék-bowden csere, Olajcsere (mosó), olajsz?r?-csere; benzinbe STP adalék (hidrot?ke tisztításához), termosztát tömítés, olajbetölt? tömítés;
- Jobb els? gömbcsukló csere, els? fékpofák cseréje, kmóra spirál csere, Futóm? rögzít?csavarok (jobb) pótlása, hegesztése; kézi szivató visszaszerelése, AC pumpa (9e), munkadíj 4e, km óraspirál újra elromlott
- utolsó év: új lengéscsillapító el?l, 14e/db, munkadíj 6e, km óraspirál újra nem m?ködik, hátsó fék 8600; kmóra spirál újra, m?szerfal repedt (nem tudni, mikor történt, valamelyik szervízben): 6400
- 2006 (eladás el?tti utolsó kenet): Gyújtáselosztó csere (szénkefe elkopott), Gyújtáskapcsoló csere (slusszkulcs beragadt indító állásban) 14e, benzincs?+sz?r? csere (spec. sz?r? kell, 1 be-2 ki), Gyújtógyertya garnitúra csere, akkusaruk

Ide hordtam szervizbe

Teszkó Tamás, XVIII ker. / Gyál: rendes, figyelmes, 100% segít?kész, de máig nem tudom, átvert-e a motorgenerállal, a karburátor miatt pedig sose bocsátok meg neki.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

karburátoros: Szakály Róbert/Gyula: XIV. Sz?nyi út
állítólag a legjobbak, de szimpla rablóbanda. 42e forintért beállítottak 2800-as alapjáratot (meleg motornál pedig kb 200-as fordulaton lefulladt) és azt mondta 2500 a gyári érték. közölte, hogy 10e km után kidobhatom a karburátorom. Hát... az ? munkáját tényleg hamar vissza kellett csinálni, de spec. a karburátorral 45e km után sem volt semmi baj.

Gacsal Ferenc, Soroksár
Eleinte kedvesnek t?nt, de a kollégái elég lazák. A kéziféket úgy adták vissza, hogy tövig húzva is simán ment a kocsi fel az emelked?n. Reklamációnak helye náluk nincs (1 perccel az átvétel után sem)

(kés?bb letöltöttem egy manualt és privát szereltem + egy ismer?s szervizelte, azóta kezdett javulni az autó.)

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1989
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 153000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Volvo 244 (1981) Következő autója? Toyota Avensis, Volvo 8x, 9x
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 405 1987 (1987 - 1996)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)