Makói horgásztól ne vegyél autót...
Szöveges ítélet
Igen, szóval ha az ember elmegy autót venni, azt lehetőleg ne az ország másik végében tegye, ahonnan már nem tud visszajönni másképp, csak a megvett autónak nevezett tákolmánnyal.
Sajnos nem tudok olyat írni erről az autóról, amilyet megérdemelne, mivel egy rettenetesen elhanyagolt szerkezetről van szó, úgy képzeljétek el, hogy az motorolajszűrő gyakorlatilag át volt korrodálódva a motoron...
Egyvalami volt szép benne, a belsőtér.
Viszonyítási alap az összes hasonló korú autó, elég sok volt már, rengeteget javítottam.
Csak azért választottam ezt a típust, mert galvanizált már a kaszni, elvileg nem rohad...elvileg, nos, ez jobban rohadt, mint egy hasonló korú Opel Kadett...küszöb, sárvédők belül, elég furcsa helyeken rohad.
A motorjánál már a vételkor feltűnt, hogy "szelephangja" van, eleinte tippeltem, hogy a vákuumszivattyú kelepel benne, de nem...Zoli komám mondott egy ötletet, hogy egy dugattyú kopott benne, és ez adja a hangot. És igaza lett! Ötletem nincs, hogy a francba kopik el egy darab dugattyú...
Ha még mind a 4, az oké, de hogy 1?
Rendben van, hogy igénytelen, trehány állat volt a gazdája, emlékszem volt régen egy dízel Kadett, na az se látott sűrűn olajat, a maradék is folyt belőle orrán, száján, de az csak ment, ment, és ment, nem csattogott, kelepelt, stb....na ez volt a motor eddig.
A váltó...4. fokozatban bereccsen, nem kicsit. Cserélni kellene. Ahogy a fórumon nézegetem, mindenkinek recseg...
Kuplung még jó, de láttam olyan fotót is, amikor áteszi magát a kinyomócsapágy a szerkezeten...szép látvány.
Futómű...akár lehetne masszív is, valami kopog benne elől, elvileg a toronycsapágy, a fórumon a tudorok folyton a szilentblokkokat csereberélik...lehet, mindig ez kopik el, vagy csak ezt könnyű cserélni?
A hátsó futómű nem terpeszt...még...majd fog...epedve várom, mikor kerül rá sor.
A fórumja a szokásos, én próbáltam ott segíteni mindenkinek motorszerelésileg, amikor én kérdeztem, tojtak rám, a szokásos kisgyerekek vannak ott, akiknek kimerül a tudása abban, hogy milyen hifi van benne, meg mi16(amit a franc tudja a mai napig, mit jelent, de nem is érdekel...)meg ültetett futómű, meg biztosítási kár....
Ja! A legfontosabb!
Az autó kasznija olyan kb, mintha celofánból lenne, nagyon horpadékony, vékony, szar lemezből készült. Érdemes megnyomkodni egy Opelt, meg utána ezt. És még egy Opel Astra is, nem sok esélye van egy mai német autóval szemben, ha ütközik...akkor ennek? Belegondolni is rossz.
Szóval aki nem akar autózni, csak puszilgatni szeretné a garázsában, meg a barátnőjét elvinni a közeli cukrászdába, meg beállni a 405-ös fórumosok nem túl szimpatikus társásága közé, annak jó választás, nekem a munkámhoz nélkülözhetetlen egy autó, egy használati eszköz, ez nem az!
Az eladóról annyit, hogy megbeszéltük, várjon két hetet az okmányok leadásával, az úriember már másnap szaladt be leadni a papírokat...egy kis sunyi Makói gnóm adta el, pedig nem is volt a szokásos autónepper képe az ürgének. Még felhívtam telefonon, közöltem vele a kelepelés okát, magyarázata, hogy ennek peugeot hangja van, nem opel, ford, ennek peugeot hangja van...dugócsere után más hangja volt...de meddig..........?
Hibalista
- A kalaptartó kivételével gyakorlatilag minden besz.art rajta. Motor, váltó, kuplung, első-hátsó futómű, még a csúcsszuper galvanizált kaszni is rohadt rendesen.
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem, de hamar belefáradtam.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Meg drága jó Zoli barátom, aki folyton tartja bennem a lelket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Opel Kadett 1,7D | Következő autója? | Astra F vagy G |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
