A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 405 (1987-1996)

405 1.9 grd kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Igénytelen olajkályha

Szöveges ítélet

2011 nyarán vettem a ládát egy nyugdíjas házaspártól (elég szarul nézett ki,de elárulom,szebb nem lett azóta), munkásautónak, majd' 2 év műszakival. Olyan lomha volt,hogy azt hittem,sose érünk vele haza (170 km) . Itthon kezelésbe vettem (nem mondom meg, hogyan),úgyhogy 2 nap után tudta a 140 utazót. Azóta gyakorlatilag a felsoroltakon kívül nem kellett hozzányúlni,jön-megy.
Igaz most sem kéne,mert ez-ha elindult-ha a bele kint van,akkor is megy,csak megy. Ezért is szeretem, meg mert kb 500 méter megtétele után meleg levegőt fúj be mínusz ötben is-már ha volt olyan szerencsém,hogy elindult. De nem. Nem fájt annyira,van másik,de nem bántam volna,ha nem behúzni kell azon a pár napon,mikor szükség volt rá. Ismeri az időjárást,plusz 2 alatt nekilát duzzogni,köhög,tekeri, de egy árva brümmbrümm nincs akkumerülésig. Mindegy, mit várjak egy 23 éves szívódízeltől? Majd a gyertyacsere meg egy télire egy 100 Ah-s akku megoldja. Vagy nem. Év végén kiderül.

Egyébként oltári igénytelen állat,agyonverhetetlen. Igaz, az olajat zabálja mellé,de frankón megmondom,eddig lusta voltam megcsináltatni,inkább borogattam utána 1L/2000 km olajat.
Cserébe kényelmes,de 100 kiló felett az első ülések oldaltámasza szűknek bizonyult. Szerencsére ez nem nekem probléma, a kolléga szokott pityizni a jobbegyben,de az meg kit érdekel?

A tavaszi renoválás ma kezdődött rajta. Kipufogó hegesztéssel indult, volt egy cirka 8 centis hosszanti rohadás a csövön,pont olyan helyen,hogy indításkor dőlt be a füst az utastérbe. És az a hang...! Imádtam. A szomszédok kevésbé. A kerületi szaki 10 perc alatt kiheftülte,jobb mint újkorában. Jövő héten bekerülnek a 2. szervizhez vásárolt motyók,ábrándjaim szerint a júliusi műszakira alig marad valami,mert amúgy tényleg semmi hézag. Ha úgy vettem volna,hogy megy,amíg megy,legfeljebb eladom semmi pénzért rövid műszakival,lassan el kéne kezdeni hirdetni,de mivel pár tízezer forintból rendben van,hadd éljen még 2 évet. Főleg,mert az áráért nem tudom,mi a ragyát vehetnék,ami tudja azt,amit ez az igavonó barom. Filléres dolog javíttatni és ezzel a motorral ugyan nem egy táltos (meg a 70 ló egy része is oszlásnak indulhatott már egy ideje),de nyugodtan,csendesen tűri a 120-140-et hosszútávon is. Városban,megpakolva,3 emberrel megzabálja a 6.5 litert, de pl. egy Budapest-Sarkad-Budapest megvolt 5.5 literrel,két személlyel. Na, mire ezt megírtam meg kitöltöttem,meg is győztem magam. Marad, míg ki nem pusztul végleg. Ja,ennek olyan buta ablaktörlője van,hogy a lapátra van kivezetve a gumicső,onnan spriccel a szélvédőre. Persze letört mind a két pöcök,de egy 10-es fúró meg a két,egyenként 800 Ft-ba kerülő gépháztetőbe applikálható spricni megoldja a gondot-holnap.
Megérte-e az árát...? Meg. Redőnyözünk vele, ledöntött hátsó ülésekkel 2 komplett panellakás cucca belefér,plusz szerszámok. És még tetőcsomagtartó nincs is.

Hibalista

- első szerviz: féktárcsa,betétek,munkahengerek,olaj, szűrők, vezérmű,egyéb szíjak csere (90.000 munkadíjjal együtt) - második: most következik, izzítógyertyák (1000/db unixos), szelepfedéltömítés (1150 Reinz), első lengéscsillapítók (10500/db ákcijós),talpas gömbfej+szilentek (14.000/két oldal). A munkadíjat még nem tudom,de az eddigiek alapján max. 15.000-rel be fogja érni. - Kipufogó hegesztés 3500.

Ide hordtam szervizbe

Kartali autójavító,dunaharasztielfoglaltak,nehéz időpontot kapni,plusz nekem egy óra oda,egy másik vissza.Egyébként normálisan dolgoznak,olyan egyedülvagyunkakörnyéken áron. Nem horror,de a mostani ugyanazt tudja 15 percre cirka 20%-kal jobb munkadíjjal. Az alkatrészt inkább magamnak veszem.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Az utcán találtam. Egy éjszaka kisegítettem egy fuvarral a benzinkútig,onnantól kezdve hozzá hordom a bódékat. Kicsit hanyagul bánik az alkatrészárral,de erről már le van a gond. A munkájára meg nincs panasz.Szerelő 3. A kettes versenyzőt is el kellett hagyjam. Gyereket nevel,nem ér rá munka mellett olyan tempóban szerelni,ami nekem is jó lenne. Sokat segítene,ha nem egy hét várakozás mellett 3 napig állna ott az autó.De most...! Szerviz4U, XV. ker. Apolló utca. A sógoromat küldtem előörsnek a Suzukijával. Olajcsere, egyéb problémák megállapítása,munkadíj 4.000 Ft. Lengőkar, hátsó kerékcsapágy, féktárcsa (mindkét oldal), talpas gömbfej,stabilizátor és lengőkar szilent csere: csak munkadíj 15, max. 20.000. Ők az én embereim.:) Osztályozni majd utána fogom.:)

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 253000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 405 1987 (1987 - 1996)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)