Időtálló autó....
Szöveges ítélet
Egy viszonylag ritka példány birtokában vagyok, 1,4 es legfapadosabb modell. Nem volt rádióantennája, sem jobboldali visszapillantója, meg kapaszkodók a hátulülőknek a gumimérete 165/70R14 :) Fordulatmérő helyett egy nagy óra (mint a golf II ben) Állitható kormánymagasság az van benne. A motor 70 le porlasztós, úgy van hangolva, hogy kis fordulaton nyomatékos, nagy fordulaton kár hajszolni, csak hangosabbá válik de nem produkál semmit. A motor méretéhez képest 100 alatt meglepően dinamikus, 120 nál kezd elfogyni a szusz és kezd hangossá válni, nem kimondottan autópályára termett, a végsebessége 170 kivártam egyszer, de 140 felett mar nincs szivem gyötörni. Ami a kényelmet illeti, nagyon sok autot lepipal amelyek ujjabbak meg drágábbak, de mindenki hallott már a francia autók kenyelméről... : ) Ami bosszantó az első futóműnél hallható kopogás rossz útfelületen, nincs holtjáték sehol... olvastam másnál is volt ilyen gond... A hátsó futómű pedig kezd terpeszkedni, pedig nincs terhelve egyszerre max 2 személy utazik benne... Egyébként elsőosztalyú a rugózási kényelem és az úttartás. A kaszni nem rozsdásodik, és nem is fog "soha" Ugy érzem akkor adom el majd ezt az autót ha megunom, a fenntartási költségei minimálisak és a 60000 kilométeren még nem volt vele semmi komoly gond. Ehhez hozzátartozik, hogy ismerőstől vettem valós 89000 km-rel, most 164000 van benne...
Hibalista
- Öninditó szervizelése, generátorban csapágycsere, első lengéscsillapitók + toronycsapágyak a gumiágyazással. Utastér ventilátorának a csapágyazását meg kellett olajozni mert elviselhetetlen hangot produkált, valamint a kapcsolóján a kb. 15 fokozatbol 5 nem muködik, de igy is remekül használható. Csomagtér beázott, nem volt könnyű megtalálni az okát, a hátsó kötőlemez összetételenél a gyári tömitőanyag megrepedt... a szilikon segitett. Kupplungpedálnál a hires műanyagbaz elkopott majd eltört. A motornál a főtengelyszimmeringeket kellett cserélni. Pótkerék letekerője berozsdásodhatott... nem mozdul. Kipufogó középső valamint hátsó dob lett cserélve. Ezek voltak az eddigi meghibásodások. A folyószervizbe eső dolgokat mint. fékek, szijak nem emliteném.... Ami az alkatrészárakat illeti véleményem szerint az egyik legolcsóbban fenntartható autó. Ja elkezdett terpeszkedni a hátulja... ez már kicsit aggaszt : (
Ide hordtam szervizbe
Szerelő vagyok : )
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | escort | Következő autója? | ??? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
