GRI - a bárányb?rbe bújt Oroszlán
Szöveges ítélet
Ez gyakorlatilag az els? igazi autóm, amit minden szempontból és nagybet?vel AUTÓNAK lehet nevezni. Persze, hogy vannak hibái, mivel tökéletes autó nem létezik, de ezek b?ven a t?réshatár alatt vannak. Nagy, kényelmes utazólimuzin, hihetetlenül alacsony fogyasztás, köszönhet?en az 1.9-es központi injektoros motornak - ennek ellenére a 109 lóer? keményen megvan, egészen alulról és brutálisan húz az er?forrás - de megvan benne, amit imádok, hogy lehet dízelesen vezetni. Rettent? gyorsan reagál, nincs késlekedése, mint a mai "gépcsodáknak", és nem ugrál a fogyasztása, ha kicsit jobban nyomom a pedált. Sok autót vezettem már, de ilyen stabil és jóindulatú futóm?vel még nem volt dolgom, sokszor kihúzott már a csávából. A fék nem fáradékony, tökéletesen adagolható, de mivel a motorfék nagyon jó, nincs állandóan a pedálon a lábam. Rugózása nagyon kényelmes, de a nagyobb kanyaroktól sem ijed meg. Nagy hátrányuk viszont a váltók - nehezen kapcsolhatók, karcosak, recseg?sek, viszont az áttételek nagyon eltaláltak. A kuplungok is az átlagosnál jóval keményebbek. Szó érheti még a hátsó futóm?vet, amit ha elhanyagolnak, nem kevés pénz a javítása - viszont a legjobban terhelhet?, ezt még a németek is elismerték. Formavilága még ma is megállja a helyét, amikor kijött, mint Év Autója, a Vectra, és több japán is azonnal elkezdte utánozni, gondolom, nem véletlenül. Belül is rettent? tágas, négyen szinte megállás nélkül utaztunk 550 km-t, tele csomagokkal és mikor kiszálltunk, még akkor is nagyon jól éreztük magunkat. Összességében nagyon kellemes társ, soha nem hagyott még cserben az együtt töltött 4,5 év alatt és mindig ugyanolyan frissen szállok ki, ahogy beültem, akármilyen messze is megyek. Nagyon vigyázok rá, odafigyelek a karbantartásokra és minden szükséges és kevésbé szükséges dolgokra, amiken nagyon sokan átsiklanak. A klíma nagyon hiányzik, de hát 14 évvel ezel?tt ennek az alapfelszereltsége volt majdnem a csúcs az akkori német autóknál.
Hibalista
- Az injektoros motoroknál szokásos fels? holtponti jeladó árnyákolása elszakadt, össze-vissza kapta a jelet a számítógép; kerékcsapágy, lengéscsillapítók, szilentek, km-óra bowdene, kuplungszett, a kézifék-munkahengerek állandó beragadása ( típushiba ).
Ide hordtam szervizbe
Ádám István, Görcsöny
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 196 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 47 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kispók | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
