Francia csiga
Szöveges ítélet
Szerettem. ..egy ideig.. pontosan addig amég más autóban nem ültem:) Szüleim autója volt, én 1998-ban átültem egy Honda-ba. What a difference! - ahogy az angol mondaná.
Handling/kezelhet?ség: életveszélyes! a kormánynak olyan holtjátéka van, hogy 1/8-ad fordulatra nyugodtan megy egyenesen! A futóm?ve széthullós, lágy híg kaki. Egyszer gondoltam "fogok valami tempót" (copyright Baumgartner Zs.) és nem átallkodtam gyorsabban kanyarodni alacsony sebsségnél mint ahogy azt a Peugeot mérnökei megálmodták. Eredménye nem alulkormányzottság lett, hanem berugózott az eleje, majd kb. 1sec mulva kirúgózott mint valami szöcske. Na azért annyira fürge nem volt!:) Gyárilag is úgy megy, mint az ökörhugyozás. Ezzel a vezetési élményt gyökereiben folytották el. ..Nem mintha pl. a váltója ezt szolgálná:
Váltó: eleinte (XX. század) nem is értettem miért szidják, csak mikor rendes autóba is beülhettem gondolkoztam el rajta, hogy egyáltalán hogyan tudtam ezel?tt ezzel a szörny?séggel váltani? pl. Moszkvics 5sebességese megkockáztatom pontosabb szerkezet!
Fékek: ehhez a tahonya kacathoz pont passzolnak.
Motor: ez egy kellemes meglepetés. Nagy turbólyuk, ha gyorsulni akarsz fél nappal el?tte érdemes megtaposni a gázpedált. Viszont nagyon jól fogyaszt, nagyon megbízható (teljesen meglep?en a turbó sem esett szét soha). Teljesítménye a korabeli dízelekhez képest kiváló 90LE. Kiváló konstrukció csak autót kellett volna köré tervezni.
Üléseinek nulla az oldal -és gerinctartása, emiatt nem csak kanyarban van probléma, hanem számomra kényelmetlen is. Aprópopó kényelem: általánosságban úgy vélekedik a köznép, hogy a fhanszhoá autó az kényelmes. Én viszont ide sorolnám az ergonómiát is, nevezetesen hogy a P405-ösben a pöcsömön kívül semmi nem áll kézre! Vezetési pozíció rossz, a dudát az index (vagy a másik?, mind1) kar benyomásával aktiválhatjuk. Igen nagy marha volt aki odadesignolta. Utastér m?anyagai egyébként is silányak, zörg?sek de ez a legkevesebb.
6literes fogyasztása és nagy csomagtere nagyon nagy pozitívum, de az ökörhugyozás-handling, kotyogós, hosszú utakon járó váltó kiöli a vezetési élmény gyökereit is. Kiknek ajánlom? Akik életveszélyesen, 30km/h-s sebességgel közlekednek a bels? sávban, közben néha-néha rá-rá fékezgetnek. Az autót a legcsekélyebb módon sem érzik, mondhatni alkalmatlanok a vezetésre, veszélyesek önmaguk és embertársaik gépjárm?ire.
Hibalista
- Típushiba, hogy a kuplung bowden kiakad (beesik a kuplung pl. piros lámpánál belvárosban?..:). Ilyenkor teend? lehet, hogy alló helyzetben kapcsolunk 1.-est, majd egy indítózás után a diesel power kuplung nélkül hazagurítható. ..Lenne, ha a rossz termosztát és a szanaszét lyukadt h?t? miatt nem forrna fel a h?t?víz. R?zse hordó néni ilyenkor legyorsul, de ez csak kis apróság a futóm? elemeihez képest: lengéscsillapítók, valamint kb. az összes alkatrész aminek köze van a futóm?höz mind K.O. mint KOKO az argentin meccse után! Kombi csomagtartó ajtó teleszkópok kipurcantak, els? ablakemel?k bekrepáltak, úgy mint az elektromos napfénytet? is. Szar ám es?ben a lehúzott ablakkal!:)
Ide hordtam szervizbe
Többféle privát "3. ajtó balra" "cég". A szemük sem állt jól!:)
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 164000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Scorpio | Következő autója? | néhány Honda:) |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
