egy szerethető utcai torpedó
Szöveges ítélet
Mivel mindig francia gyártmányú kocsijaim voltak, fel sem vetődött német vagy japán "egyenautó" vásárlása. Ha jól számolom 14 db citroenem volt ezidáig és a Pego vásárlása elött is 3.0V6 24V XM-et kerestem,de megfelelőt nem találtam.Régóta szemezgettem az MI 16 második szériájával és teljesen véletlen találtam egy egygazdás gyönyörű, megkímélt állapotú bordómetál egyedet. Rövid alkudozás és autó elhoz. Az igazsághoz tartozik,hogy csakis nagyteljesítményű benzines járgány jöhetett számításba,mert gázt akartam és szereltettem is az autóba. Nos ez a gázüzem egy másik történet. Az enyémbe egy lengyel gyártmányú számitógép vezérlésű szett került, mellyel a megtett 25.000 km alatt fikarcnyi problémám sem volt,annyit törődést igényel, hogy specko gázüzemű motorolajat kell használni. A gázfogyasztásom nagy átlagban 9.5- 10 liter/100 km körül alakul és nem 60-al járok az autóval. A benzin üzemmódhoz képest szinte észrevehetetlen a teljesítmény csökkenése- na jó az autó 170 LE egy kis chipnek köszönhetően-a rugalmassága viszont sokkal jobb. A Pugóról még annyit,hogy a létező összes hasznos extrával gyárilag fel van szerelve, a futóműve bombabiztos, a kényelme fejedelmi, a kinézete nekem gyönyörű.Hibájának egyetlen dolgot tudnék felhozni, hogy a motortér eléggé zsúfolt és nehéz javitani. Nemrég történt,hogy az autót a gázüzem miatt KPM vizsgára kellett vinnem és amikor meglátták a kettős üzemü 2 napos zöldkártyámat kb. fél órán keresztül vizsgálták a CO kibocsátását ugyanis alapjáraton benzinnel a megadott felső érték 0.5 helyett 0.02 volt a mért érték,gázzal pedig 0.00. Fordulaton pedig mindkét érték 0.00!!!! Na nesze neked euro 5. Akkor miért nem kap valamilyen kedvezményt a gázüzemű autó tulajdonosa? Miért hablatyolnak az okosok a környezetvédelemről? Elgondolkodtató nem?! Na mindegy a KPM-es vizsgbiztos azért megmért egy másik autót is,ellenőrizve a CO vizsgáló műszert,de az jó volt. Nem győztek csodálkozni,sőt azt mondták ilyet még nem láttak.Visszatérve a kocsira, a 14 év abszolut nem látszik rajta, a plüskárpitok és ülések újszerű állapotban vannak és ez vonatkozik a karosszériára is. Kiváncsi vagyok, hogy a most gyártott plasztikszarok hányszor halnak meg 14 éves korukig.
Hibalista
- fékbetétek,első féktárcsák,szíjak,feszítők,generátor/elkoptak a kefék/ más tényleg semmi
Ide hordtam szervizbe
saját magam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 168 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | citroen XM 2.5 TD | Következő autója? | Citroen C5 III. vagy Pugó 406 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
