Az utazó
Szöveges ítélet
Három 405-el több, mint 250000km-t hagytunk a hátunk mögött. Nagyon kényelmes, megbízható, a második szériától igen kiforrott autók. Lehet, hogy csak nekem volt szerencsém,de a kopó alkatrészeken kívül nem kellett nagyon hazzájuk nyúlni. Ha valaki sokat megy országúton és kevés pénzből szeretne autót, feltétlenül nézze meg a típust.
Az első, amit használtam, egy 88-as 1.9gri volt. Tizennyolc éves voltam, el lehet képzelni mit kapott. Semmi baja nem volt két év alatt csak benzin, olaj légszűrő,fékbetét fogyott. Ezzel az autóval dolgoztam, 90000km lett a teljesítmény a végén. Akkor már túllógott bőséggel a 200000-en.
A második egy 2.0 signature/sri+/ volt légkondival, ABS-el négy tárcsafékkel, a bőrülés kivételével minden volt benne. 157000km-ről indult a kaland, 210-nél lett vége. Ha már az 1.9 is erős volt, ez maga az álom. Nagyon szép bordó színe volt, rettentő elegáns spojlereket viselt. Egy feltűnésmentes nagyon szolíd forma, egy kellően erős motor, és egy nagyon megbocsájtó, könnyen kezelhető futómű. Nem is kellett több a boldogsághoz. Ennek már akadt egy-két hibája is. Eldurrant rajta egy vízcső, a motor mögött, ami 20000Ft felett volt 2000-ben. Cserélni kellett még a lengőkarszilenteket, de ez a magyar viszonyok közt 170000km-nél nem egy óriási hiba.
Bejárta Magyarországot az autó, de mivel még fiatal volt/1995/ és ijesztő értékvesztésű, mennie kellett.
Következett az utolsó, amit imádtam. Holland kisvárosból került be, 1993-as 1.8gr. 188000km, kíméletlen bánásmód-a hangjából ítélve autópálya, csőgáz. Nagyon szép külső, iszonyú szelephang. Többen megkérdezték hogy diesel-e, amire csuklóból a válasz: Nem 600Euro volt.
Három évet töltöttünk együtt, meg vagy 80000km-t.
Egyszer romlott el,de akkor nagyon. Kaposvári indulás, Sopron lett volna a cél, Kópházán megszűnni látszik a hajtás. Megáll, körülnéz, váltót próbálgat. Csak nem a féltengely? Kormány elfordít, rottyan, csukló a földön. Na ez sokba került.
Ennek ellenére imádtam. Egyszer kihúzott Olaszországba egy akkora utánfutót, hogy a carabinieri csatolta a pisztolytáskát, mikor meglátott. Olyan légellenállása volt a platónak, hogy Ljubjana előtt nem kellett ötödikbe tenni a válót. Ennek ellenére hazajött 170-180-al.
Összességében csupa jó tapasztalatom van. Sokkal jobb kárpitok, jobb ülések/aki leszólja, nem is ült benne/, és legalább olyan megbízhatóság, mint egy német autónak van.
Ha valakinek megtetszik, nagyon körül kell néznie, nagyon sok a gányolt öreg bontószökevény köztük.
Hibalista
- Lengőkar szilent, fék, hűtővízcső,kipufogó.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Kampf Kaposvár
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 188000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Kispók | Következő autója? | Clio Techrun |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
