Az igénytelen elnyűhetetlen: francia dízelek hírvivője
Szöveges ítélet
Kellemesen csalódtam a kocsiban, mert miután megvettem, a várt futómű hibát nem követték újabbak. Arra számítottam, egy 17 éves gépnél sorra jönnek elő komolyabb hibák. De semmi vészes! A hátsó futó betegségét egy MI 16 hátsó komplett híd cserével oldottam meg, így legalább volt hátul is tárcsafékem:)
Ha már megvettem az MI 16 (motor és váltó nélküli) donorautót, kicseréltem az üléseket a plüss kagylóra, plussz a bőrkormányt, így egészen otthonos belsőt tudtam varázsolni az öreg dízelbe!
Hűtlen gazdája voltam a gépnek; nem cseréltem olajat 2 évig. Reakció? Semmi. Ugyanazzal a fogyasztással, zokszó nélkül ment és teljesítette a dolgát. Ma már bárhova elmennék ezzel a motorral ...ha nem vitték volna el jóáron a lomha csatalovat.
+tágas utastér, kényelmes utazás hosszútávon
+nagy csomagtér
+vidéken és autópályán jól viselkedő futómű
+jól és erősen reagáló fékek
+állandóan alacsony fogyasztás (városban is!)
-405-ös betegség: hátsó futómű csapágykopása
a kerekek terpesztettek, 80 fölött rázott a hátulja
-kilómétóra megállt, spirál zajosan kattogott
-generátor tárcsa elvándorolt
(-csomagtér ajtó, mint a wartburgé...
-nem dönthető a hátsó támla
-váltó gyenge, de megszokható)
Összességében a motor az erőssége, baromi strapabíró gép
(javaslom minél kevesebb villamossági "extrával" megvásárolni, annál kevesebb a hibalehetőség)!
Hibalista
- -hátsó futómű (komplett híd csere)
- -kilóméteróra spirál
- -generátor ékszíjtárcsa
Ide hordtam szervizbe
V. Gábor
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | Volvo S40 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
